Se indlæg
 Udskriv debat
Ledig stilling på ambassaden i Bangkok
sudsakhon
Mon så det gælder for den lille HK-stilling på ambassaden?Grin

Men det er ellers ikke mit indtryk, at en farang på en position ret mange steder i Asien har ret meget at sige. medmindre der arbejdes på CEO niveau. -Eller firmaet er multinationalt og der er tale om en udstationering.
Fuldstændig samme gør sig gældende for de expats, der arbejder som contractors i Mellemøsten...

Der sker åbenbart bare et skred, når der arbejdes udenfor vante trygge rammer...
Jeg har et pat kollegaer fra min (fra i går, tidligere) afdeling, der er taget til USA for at arbejde..
Jeg blev selv spurgt så sent som før jul, men takkede nej af flere årsager
Der synes dog ikke samme "forfald", når det er den vej..

Stillingen på ambassaden lægger næppe op til deltagelse i det hippe hi-so-liv, men medmindre den kommer med en benefit-pakke, bliver det en noget tynd kop te..

Jeg ved, at pensionister i Thailand, der kun har grundbeløbet, næppe har mere at rutte med, end hvad der kan indbringes for denne stilling
-Det kunne jeg simpelthen ikke få til at hænge sammen..
Hverken som pensionist eller som HK-assistent

Som jeg skrev tidligere, er jobbet da et noget bedre tilbud en de mange skumle "IT-jobs", som udbydes

- og er man ung og med begrænset arbejdserfaring, er det da en oplagt mulighed til at "se verden"

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
lincoln1242
Jeg overvejede for nogen tid siden om jeg og min kone (som er thai, surprise) skulle hive teltpælene op og jeg skulle få et job på ambassaden i BKK. De søger jo med ca. ½ års mellemrum medarbejdere. Jeg har et ok job i Danmark, og har en god uddannelse, der dog ikke er så anvendelig uden for rigets grænser.

Men flere andre ting gjorde at jeg har valgt at blive i det regnfulde og skambeskattede Danmark.
Det at forblive sikret i A-kassen, og den sociale sikring generelt, gjorde en stor forskel. Jeg kunne heller ikke på forhånd få noget fingerpeg om lønniveauet, så det talte heller ikke ligefrem for et jobskifte.

Henset til ambassadens relativt korte ansøgningsfrister, og korte frister mht. starttidspunkt i det nye job, giver også indtryk af at det er henvendt til danske/skandinaviske expats, der – undskyld udtrykket – ikke har andet at lave. Eller til yngre mennesker uden bindinger, der har lyst til at rende hornene af sig. Dvs. ikke meget anderledes end diverse (tvivlsomme) telemarketingfirmaer, der lover guld og grønne skove til deres kommende ansatte.

Jeg/vi har valgt at blive i Danmark; sikkerhed frem for eventyr. I hvert fald indtil vi går på pension Smile

spacebob
Hej alle.

Hvorfor bruge tid på at svine hinanden til....

Vær nu lidt seriøs, jeg har da søgt stillingen, lyder til at være ok....

Er der nogen som helt præcis ved hvad lønne er?

//Spacebob
Redigeret af spacebob d. 17/04-2017 18:16

www.sevenoceans.dk
Spring til debat: