Se indlæg
 Udskriv debat
Byd på opgradering, Norwegian
Kim Ludvigsen
Er der nogen af jer, der har fået mulighed for at byde på en opgradering til Premium hos Norwegian? Og har I prøvet at byde?

Det er åbenbart meningen, at man kan afgive et bud på, hvor meget ekstra, man vil betale, for at opgradere, og så vælger de at opgradere nogle af passagererne ud fra de afgivne bud.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Nero
Kim Ludvigsen skrev:

Er der nogen af jer, der har fået mulighed for at byde på en opgradering til Premium hos Norwegian? Og har I prøvet at byde?

Det er åbenbart meningen, at man kan afgive et bud på, hvor meget ekstra, man vil betale, for at opgradere, og så vælger de at opgradere nogle af passagererne ud fra de afgivne bud.

Det må være det man kalder MONKEY BUSINESS..!

Tænk at de som et stort selskab vil være bekendt at afholde sæde-auktion. Det er sgu bunden.

Flyver altid med Austria Airlines eller Thai' på Business, eller Premium alt efter dags prisen. Har flere gange fået full Business Class hos Austria A. Billigere end Thai's Premium, som iøvrigt gennem årene har sænket standarden, så det eneste man får for den høje billetpris nu, er .... sæde størrelse. Men det betaler jeg med mine 1,89 m. gerne. Eller sagt på en anden måde. Jeg kan ikke sidde på Økonomi sæder i 11-12 timer, uden at få 'SprælleFlip.!
Har også kigget og sammenlignet med Norwegian's priser.
Men inden man er færdig med hele smøren, baggage, mad etc. er man så tæt på de andre selskabers priser, at Norwegian (m. dag fly) er helt uinteressant.

Redigeret af Nero d. 20/06-2017 05:02

JesperK
@Nero

Hvorfor ikke Smile. Et flyselskab er en forretning der skal tjene penge. Hvorfor så ikke bortauktioner sine sæder i dag. Giver derudover mulighed for nogle at prøv 1. klasse til billige penge, det er jo også en service.

milex
Der skam mange selskaber der bort-auktionerer upgrades, bl. a. Austrian.

https://www.austr...sc_lang=en

Tommy123
Jeg Blev opgraderet for 1000.kr sidst, og det er vel bare for at få ekstra penge i kassen, for flyveren var halvtom og all bagved have fået 3 sæder hver!

jh
milex skrev:

Der skam mange selskaber der bort-auktionerer upgrades, bl. a. Austrian.

https://www.austr...sc_lang=en

Fløj med dem i December menbud starter ved 3500 kr for den ene vej,så da ikke det store at sparre ved en rejse til Thailand.Du kan da få buisnes billetter til ca 13000kr med nogle selskaber.Så alt det andet bøvl med at byde osv er da ikke noget at bruge tid på ved Austrian

Nero
JesperK skrev:

@Nero

Hvorfor ikke Smile. Et flyselskab er en forretning der skal tjene penge. Hvorfor så ikke bortauktioner sine sæder i dag. Giver derudover mulighed for nogle at prøv 1. klasse til billige penge, det er jo også en service.

Et Flyselskab er forretning...Ja. Men ikke en hundehandel.!
Tænk på de passagerer som har betalt den fulde pris. Tror du de syntes at det er sjovt, at det halve af Premium Class er passagerer til halv pris eller under.?
Efter min mening skyder Norweigen sig selv i foden. Fremover er der nok en del af dem som ellers er fuldt betalte, der venter med at booke Premium, til sidste øjeblik. Skod selskab.

Redigeret af Nero d. 20/06-2017 06:53

kro90
Hej Nero
Nu læste du jo ikke hvad Milex skrev.
Der er mange selskaber der er begyndt at udbyde opgraderinger efter du har købt en billet til Økonomi, eller anden lavere klasse. Det er rent business.
f.eks. gør SAS, Austrian, Vietnam airlines, Norwegian, mener også jeg har læst et sted at Thai skulle gøre det. Hos norwegian får man en mail med tilbudet, og jeg kan se mindstepriisen du kan byde er 1.000,- per vej (til BKK)
Kim

Nero
kro90 skrev:

Hej Nero
Nu læste du jo ikke hvad Milex skrev.
Der er mange selskaber der er begyndt at udbyde opgraderinger efter du har købt en billet til Økonomi, eller anden lavere klasse. Det er rent business.
f.eks. gør SAS, Austrian, Vietnam airlines, Norwegian, mener også jeg har læst et sted at Thai skulle gøre det. Hos norwegian får man en mail med tilbudet, og jeg kan se mindstepriisen du kan byde er 1.000,- per vej (til BKK)

Jo da. Har læst hvad Milex skrev. Men indrømmet, var ikke klar over at det var så udbredt med disse auktioner/tilbud. Har den indstilling at det ville være bedre for selskaberne på den lange bane, at 'forkæle' deres gode kunder med en upgrade fra economy. Så kommer de nemlig igen. Men ok. Forstået. Der skal kroner i kassen.

Kim Ludvigsen
kro90 skrev:
Hos norwegian får man en mail med tilbudet, og jeg kan se mindstepriisen du kan byde er 1.000,- per vej (til BKK)

Så langt kom jeg ikke i processen - jeg læste blot mailen. Jeg havde overvejet, om jeg ville byde et par hundrede, og ville lige høre, om der var nogle herinde, der vidste, hvad den slags normalt går for.

@nero: Du skriver "Fremover er der nok en del af dem som ellers er fuldt betalte, der venter med at booke Premium, til sidste øjeblik."

Hvorfor skulle de vente med at booke, det gør vel ingen forskel? Jeg kan heller ikke se, hvorfor dem på Premium skulle bekymre sig over, hvad de andre har betalt, som du også er inde på. Man betaler vel hver især det, man vil give. Hvis jeg har købt en billet til 8.000 kr. på monkey, vil jeg da heller ikke ønske dem, der kun har betalt 4.000 kr. ned i bagagerummet.

Nå, hvorom alting er, jeg vil ikke betale 1.000 eller mere for en enkelt strækning for at komme på Premium [*], så jeg bliver nede på de billige rækker. Jeg har dog oppet mig denne gang og betalt 500 kr. ekstra for en plads ved nødudgangen begge veje, så der er plads til benene. Men det var også kun fordi selve biletten var nede på 3.098 kr. retur, så der var lige plads i budgettet Grin

* Jeg har skam prøvet at sidde deroppe, sidste år blev jeg opgraderet gratis - og selvom det var rart, så synes jeg ikke, det er 1.000 eller mere værd i forhold til de billige pladser.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Nero
Kim Ludvigsen skrev:

kro90 skrev:
Hos norwegian får man en mail med tilbudet, og jeg kan se mindstepriisen du kan byde er 1.000,- per vej (til BKK)

@nero: Du skriver "Fremover er der nok en del af dem som ellers er fuldt betalte, der venter med at booke Premium, til sidste øjeblik."

Hvorfor skulle de vente med at booke, det gør vel ingen forskel? Jeg kan heller ikke se, hvorfor dem på Premium skulle bekymre sig over, hvad de andre har betalt, som du også er inde på. Man betaler vel hver især det, man vil give. Hvis jeg har købt en billet til 8.000 kr. på monkey, vil jeg da heller ikke ønske dem, der kun har betalt 4.000 kr. ned i bagagerummet.

Ja, hvorfor tror du von ludvig.?
Den ligger da lige til højre benet. Hvis du venter, behøver du måske ikke betale den fulde pris, som du plejer.!
Bekymre sig.? jeg ville faneme' blive tosset over at ha' betalt fuld pris og så komme til at sidde ved siden af/eller tale med en som fortæller, han kun har betalt det halve af hvad jeg har givet.

Kim Ludvigsen
Nero skrev:

Den ligger da lige til højre benet. Hvis du venter, behøver du måske ikke betale den fulde pris, som du plejer.!

Jeg kan ikke se, hvordan det skulle hænge sammen. Tværtimod, så risikerer billetterne at blive dyrere og dyrere, jo senere de købes.

Hvis premium-rejsende skulle prøve at få billige premium-billetter, skulle de i stedet købe billige monkey-billetter tidligt og så håbe på en auktion eller selv købe opgradering senere.

Auktionen er dog måske ikke den rette løsning, hvis man absolut gerne vil på premium, fordi man ikke kan være sikker på at vinde auktionen. Og jeg kan forestille mig, at det vil blive dyrere at købe opgradering end at købe premium fra starten, men det er ikke noget, jeg har erfaring med.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Nero
Kim Ludvigsen skrev:

Nero skrev:

Jeg kan ikke se, hvordan det skulle hænge sammen. Tværtimod, så risikerer billetterne at blive dyrere og dyrere, jo senere de købes.

Hvis premium-rejsende skulle prøve at få billige premium-billetter, skulle de i stedet købe billige monkey-billetter tidligt og så håbe på en auktion eller selv købe opgradering senere.

Auktionen er dog måske ikke den rette løsning, hvis man absolut gerne vil på premium, fordi man ikke kan være sikker på at vinde auktionen. Og jeg kan forestille mig, at det vil blive dyrere at købe opgradering end at købe premium fra starten, men det er ikke noget, jeg har erfaring med.

Ja,Ja, og sådan ser vi forskelligt på tingene.!

kro90
[[/quote]

Bekymre sig.? jeg ville faneme' blive tosset over at ha' betalt fuld pris og så komme til at sidde ved siden af/eller tale med en som fortæller, han kun har betalt det halve af hvad jeg har givet.
[/quote]

Nero
Prøv nu at gå ind på SAS, Thai eller Momondo og se hvad en billet til Bangkok koster på en given dag i Januar 2018 på den klasse du nu ønsker at flyve på. Kik så efter om 14 dage og igen efter 14 dage.
Du vil se at du skal give 22.327 for en retur med Thai senere vil du så se store udsving og som regel stigende. Det er det der kaldes udbud og efterspørgelse. så du kan købe den idag for 22.000 og om 14 dage til 16.000 og igen om 1 måned for 23.000 så hvornår er det man skal blive sur.
Kim

Nero

[/quote]

Nero
Prøv nu at gå ind på SAS, Thai eller Momondo og se hvad en billet til Bangkok koster på en given dag i Januar 2018 på den klasse du nu ønsker at flyve på. Kik så efter om 14 dage og igen efter 14 dage.
Du vil se at du skal give 22.327 for en retur med Thai senere vil du så se store udsving og som regel stigende. Det er det der kaldes udbud og efterspørgelse. så du kan købe den idag for 22.000 og om 14 dage til 16.000 og igen om 1 måned for 23.000 så hvornår er det man skal blive sur.[/quote]

Fint nok. Den holder bare ikke. Er flere gange 'røget' ind i billigere priser ved senere søgning. F.eks. Pludselig kampagnepris på business class. Men der findes selvflg. ingen garanti. Som du er inde på udbud og efterspørgsel. Og her her også på dagen.
Mener at jeg en gang så at man skal flyve om onsdagen. Det skulle være billigere end de andre dage.

Redigeret af Nero d. 20/06-2017 16:06

vandango
Kim Ludvigsen skrev:

Hvis man kan byde på en opgradering, så har man vel allerede en monkey-billet.
Smart måde hvorpå man kan sælge flere monkey-sæder.

Kim Ludvigsen
vandango skrev:

Hvis man kan byde på en opgradering, så har man vel allerede en monkey-billet.
Smart måde hvorpå man kan sælge flere monkey-sæder.

Jeg ved ikke, hvor sent de afgør auktionen, hvis de først gør det kort tid før afgang, er det ekstra smart, for så kan de sælge et eller flere ekstra monkey-sæder, som du nævner, og samtidig har de fået ekstra penge for sæder på premium, der ellers ville have været tomme.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Spring til debat: