Se indlæg
 Udskriv debat
Adoption af nevø
fonzy
Hej Alle.

Er der nogen her fra forummet der har været igennem en adoption af deres nevø ( 3 år gammel ) eller niece fra thailand.

Nevøen bor hos min kones mor, og det er hende der passer ham. Han har ingen kontakt til faderen, da de er gået fra hinanden. Min kones søster er blevet gravid igen med en ny kæreste, og skal have en lille ny i starten af næste år. Vi har talt med søsteren og hun vil gerne have at vi adopterer. De er begge uden arbejde i øjeblikket, og klarer sig kun med hjælp fra moderen.

Jeg har talt med statforvaltningen og fået besked om hvad der skal til for at komme i gang.

De vil have dåbsattester fra min kone, hendes søster og nevøen. De skal oversættes og sendes ind med ansøgningen. Da jeg spurgte lidt til om hvordan og hvorledes, blev jeg gjort opmærksom på at det ikke er ofte at disse typer adoptioner går igennem.

Er der nogen der har været processen igennem, og er der noget vi skal være særligt opmærksomme på ved ansøgelsen?

Ser frem til en masse gode svar.Smile

sudsakhon
Jeg har skrevet om processen et andet sted på sitet for et års tid siden.
Som du allerede har fået oplyst ved henvendelse på Statsforvaltningen, er godkendelseskriterierne ret restriktive og det er korrekt at få familieadoptioner godkendes.

Nu kender jeg ikke Jeres familieforhold, men det er praksis, at der stilles krav om tæt kontakt igennem længere tid. Det betyder typisk over 3 år. Tæt kontakt er ikke at man har besøgt barnet hos niecen på diverse ferier.
Har I boet med hinanden eller tæt ved hinanden og har du og din kone opnået omtalte tætte kontakt, eller har I været barnets primære omsorgspersoner, skal du fokusere at få dette beskrevet og i videst muligt omfang: Dokumenteret.

Det er selvfølgelig godt at høre fra en, der har været processen igennem, men mest som moralsk støtte.
Alle sager om familieadoption, dvs. ikke anonym adoption, og i særdeleshed anonym adoption, sker på baggrund af en konkret vurdering.
Derfor er kun de materielle kriterier ens fra sag til sag (De indholdsmæssige krav, f.eks.kvalificeret familiemæssig tilknytning)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: