Se indlæg
 Udskriv debat
Hvis jeg var fra Thailand, ville jeg være ganske sur over at blive slået i hartkorn med profetens dr
Webmaster
Lars Hedegaard: »Hvis jeg var fra Thailand, ville jeg være ganske sur over at blive slået i hartkorn med profetens drenge.«

Historikeren og forfatteren Lars Hedegaard har skrevet følgende indlæg på Facebook:

Skal alle indvandrere undgælde?

Vi er gennem årtier blevet fodret med officiel propaganda om folk af “anden etnisk herkomst”, der altså skal opfattes som en meningsfuld kategori. Uanset om de etniske er fra Thailand eller Marokko. Og de trænger til at blive “integreret”, lyder det fra valgkamp til valgkamp. Men gør de nu allesammen det?

Hvad med alle dem, som vi aldrig hører om, fordi de ikke gør noget væsen af sig og ikke truer sig til særrettigheder? Hvorfor har vi ingen kinesiske, vietnamesiske, srilankanske, thailandske osv. ghettoer, hvorfra “unge” kan gennemføre angreb på det omgivende samfund?

Det er fordi, de ikke kom til landet for at påtvinge det en retsorden fra middelalderen, men som tvært imod har fundet deres plads i det danske samfund. Til fælles gavn og glæde.

Hvis jeg var fra Thailand, ville jeg være ganske sur over at blive slået i hartkorn med profetens drenge.
Måske er der politikere, som vil omtale dette før det kommende valg.

Indlægget kan læses på facebook.
Link: https://www.faceb...2389515625
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
click
Lars Hedegaard er en klog mandRead the rules ham er der mange der kan lære af Desværre er der flere væmligboerSad der får deres meninger igennem i pressen i Danmark da de fleste journalister er røde muhamedaner elskereHammer der ikke forstår faren ved islam
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile
 
JohnBKK
Webmaster skrev:

Lars Hedegaard: »Hvis jeg var fra Thailand, ville jeg være ganske sur over at blive slået i hartkorn med profetens drenge.«

Historikeren og forfatteren Lars Hedegaard har skrevet følgende indlæg på Facebook:

Skal alle indvandrere undgælde?

Vi er gennem årtier blevet fodret med officiel propaganda om folk af “anden etnisk herkomst”, der altså skal opfattes som en meningsfuld kategori. Uanset om de etniske er fra Thailand eller Marokko. Og de trænger til at blive “integreret”, lyder det fra valgkamp til valgkamp. Men gør de nu allesammen det?

Hvad med alle dem, som vi aldrig hører om, fordi de ikke gør noget væsen af sig og ikke truer sig til særrettigheder? Hvorfor har vi ingen kinesiske, vietnamesiske, srilankanske, thailandske osv. ghettoer, hvorfra “unge” kan gennemføre angreb på det omgivende samfund?

Det er fordi, de ikke kom til landet for at påtvinge det en retsorden fra middelalderen, men som tvært imod har fundet deres plads i det danske samfund. Til fælles gavn og glæde.

Hvis jeg var fra Thailand, ville jeg være ganske sur over at blive slået i hartkorn med profetens drenge.
Måske er der politikere, som vil omtale dette før det kommende valg.

Indlægget kan læses på facebook.
Link: https://www.faceb...2389515625


Vil tro at årsagen er lidt højere IQ end de andre, og det snas de laver forbliver skjult. De er ret vakse til at holde deres lort indenfor egen kreds, og deres forskellige mafia grupperinger kommer også kun sjældent til offentlighedens kendskab.

Kort sagt: De er væsentlig mere snu og udspekulerede end profetens drenge!

Read the rules
 
larsstig
Hvordan kan I dog give plads til og støtte en mand der siger følgende :

"Den moderne islamisme, som næsten alle danske imamer går ind for, kalder sig en religion, men er først og fremmest en politisk ideologi på linje med kommunismen og nazismen." [24]

"Når en muslimsk mand voldtager en kvinde, er det hans ret at gøre det. Når svenske piger bliver voldtaget, massevoldtaget etc. etc. er der intet galt i det, set fra et muslimsk perspektiv, dette er din ret."

"De voldtager deres egne børn. Det hører man hele tiden. Piger i muslimske familier bliver voldtaget af deres onkler, deres fætre eller deres far".

"Kvinder har ingen værdi. De er ikke mennesker. Deres funktion er som livmoder – de bærer krigernes afkom og skaber nye krigere, men ellers... Nuvel, de kan bruges til seksuelle formål, men ellers har de ingen værdi" (om islams holdning til kvinder).

Kilde: da.wikipedia.org

Islamisk stat og deres sympatisører er et lille mindretal blandt muslimerne
 
sudsakhon
Det kunne måske være, at der indfandt sig en lidt bredere forståelse for emnet, hvis ikke den empiriske behandling begrænsede sig til Wikipedia...

Fordi en klaphat har sagt noget fjollet, betyder det jo ikke at han ikke har ret i så meget andet..-Bare lige som en startbemærkning

Men se bare Glistrup. Det var/er en folkesport at dæmonisere hans ytringer. Og han har også virkeligt formidlet emnet, hvor det er sat på spidsen. Men manden fik jo ret i de værste af forudsigelserne.


Se så igen på Lars Hedegaard, når der tales om at sætte dagsordenen på spidsen. -Og navnlig når du nu er begrænset til at ville anvende Wikipedia som kilde, kunne du vel citere mere loyalt.

Det er nemlig også anført, at: "Han [ Lars Hedegaard] benytter ofte en polemisk og sarkastisk stil rettet mod, hvad han opfatter som et selvgodt og politisk korrekt meningsaristokrati.

Det er da vel relevant, i behandlingen af din indledende bemærkning. Men det blev belejligt udeladt.

For som med Glistrup, kunne det vel være at han har ret i substansen, men kludrer i formidlingen?


I øvrigt har Lars Hedegaard i en pressemeddelelse præciseret, at hans udtalelser ikke gælder alle muslimer, men handler om islams ideologi.

"- Jeg har altid sagt, at jeg ikke taler om alle muslimer, men islam i sin grundform med sit kvindesyn. Det kan læses i de hellige skrifter om profetens gøren og laden. Det støttes i dag af de ledende retslærde, ulema. Jeg tror ikke, at alle muslimer er aggressive, men ideologien bag islam er det, siger han."

Så mon ikke virkeligheden er en smule mere nuanceret end fremstillingen med "one-liners"?
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
milex
Se - hvis nu de frekvente skribenter var lidt mere nuancerede kunne forummet måske overleve. Men som det er nu hvor man får en over snotten hvis man ikke er ultra-pro den ene eller den anden side, så kan man vel konstatere at det gider den brede menighed ikke.
 
JohnBKK
milex skrev:

Se - hvis nu de frekvente skribenter var lidt mere nuancerede kunne forummet måske overleve. Men som det er nu hvor man får en over snotten hvis man ikke er ultra-pro den ene eller den anden side, så kan man vel konstatere at det gider den brede menighed ikke.


Hvem er den nævnte "brede menighed"?
 
larsstig
Da jeg blev oprettet på denne side for mere end ti år siden, var der masser af gode informationer om at rejse og leve i Thailand. Mange aktive brugere og højt til loftet. Jeg så et sted, at der er mere end 6000 brugere på sitet, men umiddelbart ser det ud til, at der kun er 5-10 brugere som er meget aktive, primært omkring deres had til en specifik befolkningsgruppe. Der er enkelte undtagelser som f.eks. Kim Ludvigsen, der med underbyggede argumenter har forsøgt at skabe et bedre klima, men det er desværre ikke lykkedes.
Jeg har svært ved at se at mit medlemsskab er relevant, som sitet har udviklet sig. Der er mange bedre alternativer til at udveksle informationer om at leve i og rejse til Thailand.

Et af de ærede medlemmer stiller spørgsmålstegn ved Wikipedia som en seriøs kilde. Jeg kan blot anbefale at google LH's navn, så vil der komme lignende citater fra et væld af kilder.

Tak for denne gang
Lars
 
JohnBKK
@larsstig: Verden har ændret sig radikalt på 10 år, det samme har Thailand og så sandelig også dette forum.

Det er dog stadig en fri verden, sådan da, og folk kan stadig udtrykke sig frit, selvom der begrænses overalt, og i den forbindelse vil jeg gerne give en uforbeholden hyldest til Webmaster her på stedet for at bevare denne frihed.

JO, der kan være ballade, slagsmål, ævl, bævl og hele molevitten, men det synes jeg selv gør et sted som dette interessant at besøge, hvor man kan udveksle tips, tricks, og især få en god snak ell. diskussion om alt muligt.

Måske dit behov er anderledes, so be it, besøg så de steder hvor du befinder dig bedst, jeg synes stadigvæk at dette forum er second to none når det handler om konkret og ærlig information om Thailand, og det gælder både som turist, fastboende ell. andet.

Der er mange kapaciteter samlet her, Rinpoche, Sudsakhon, GAMBIT, Conrad, Vandango, BadeDyr, og mange andre, nogle har jeg ikke nævnt, for jeg synes nemlig de har en særlig "elitær" tilgang til emnet Thailand, og måske burde de finde andre steder at finde det de søger.

Men klart, jeg synes da også ballade er træls og kedeligt, men husk nu at stedet her har været ramt af "domæne/server-svigt" og en nedtur for Web personligt, så jeg synes sgu´ det er for billigt og lavt at gå efter brugere, mig selv især, fordi man synes stedet ikke passer folks smag, er for stille, eller andet WTF..

Kom dog på banen folkens, skriv noget mere, spørg, post noget, for når jeg med væmmelse glor over på "kopi-siden" - så foregår der dog meget mere interessant her.

- og jeg er ædru idag... det er søndag, Amen!


Angel
Redigeret af JohnBKK d. 10/06-2018 19:46
 
sudsakhon
@larsstig

Jeg kan give dig ret i flere ting.
At der har været en platform for gode informationer, hvor Thailand har været et omdrejningspunkt.
Du har været medlem i 10 år, så man kunne jo mene at med 2,4 indlæg i gennemsnit per år, ikke ligefrem har været dine guldkorn, der har båret sitets interesseniveau.

Nu er det jo også sådan, at uoverensstemmende meninger blandt medlemmerne langt fra er af nyere dato.

-Det har der været hele tiden, sideløbende med de efterlyste informationer. Og måske især ansporet i uenigheder om netop de afgivne informationer.

Du vælger så selv i dit indlæg at referere netop et kontroversielt emne. Et medlem, der med såkaldte "underbyggede argumenter " har forsøgt at skabe et bedre klima.
Det sidste kan jeg ikke afgøre, da jeg ikke har indsigt i hensigten med dette medlems deltagelse, men mange meter spalteplads er spildt, idet det langtfra er underbyggede argumenter, der fylder denne brugers skriverier.

Med ovenstående, samt vildfarelse omkring om der er sat spørgsmålstegn til Wikipedia, kaster du dig jo også selv frådende ud i netop den debat, som du tydeligvis ikke ønskerat skal være på sitet.

Når du nu selv har ønsket at deltage med et politisk partsindlæg, kan jeg så svare, at for det første har jeg aldrig stillet spørgsmålstegn ved Wikipedias lødighed som kilde, men som eneste og i øvrigt fejlciterede kilde.

At man kan Google LH og finde en masse om ham ændrer vel ikke validiteten i det tidligere fremførte argument om at se udtalelser i et bredere perspektiv.
Redigeret af sudsakhon d. 10/06-2018 23:10
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: