Steffens Klumme: St...
 
Notifications
Clear all

Steffens Klumme: Stramninger vigtigere end børns trivsel


Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
Topic starter  

Steffens Klumme: Stramninger vigtigere end børns trivsel

Filosoffen Jørgen Husted udtalte engang, at der kun er behov for en ordensregel i skolen – man skal opføre sig ordentligt.

Af Steffen Larsen

Udlændingestramninger er vigtigere end børns trivsel. Det mener Martin Henriksen. ”Man skal behandle børn så godt som muligt, men man må ikke sætte den stramme udlændingepolitik over styr på grund af det,” udtaler Martin Henriksen fra Dansk Folkeparti til Altinget her til morgen. ”Det er ikke rimeligt, at forældre bruger deres børn som gidsler.

Det skurrer kraftigt i ørerne og giver ubehagelige mindelser om endelige løsninger. Så langt er det kommet med vores land, at man kan sætte stramninger over børns trivsel. Det er ikke et Danmark jeg kender. Jeg husker et andet Danmark. Et Danmark, vi kunne være stolte af. Et Danmark, hvor børn har rettigheder og hvor vi overholdt konventionerne også FN’s børnekonvention. Et Danmark, hvor man kunne tage på interrail med et dannebrog på sin rygsæk. Stolt og uden at føle sig utryg. Det er der vist ingen, der gør mere.

Det Danmark. jeg kendte, var et Danmark med medmenneskelighed, humanisme, børn havde en værdi i sig selv. Et land hvor få havde for meget og færre for lidt. Det var et land, hvor landets statsminister, da han blev tvangspensioneret, fik nyt job. Ikke i Dansk Industri, Landbrug og Fødevarer eller den Danske Bank. Nej, den gode højskole-venstre-mand, den hårde banan, Poul Hartling blev såmænd flygtningehøjkommissær. ...

Det har ikke noget med Thailand eller thailandske forhold i Danmark at gøre. - Og dog, da disse stramninger også har ramt flere thailandske børn som Aphinya og Mint. 

Læs hele klummen her:

  http://flaskeposten.nu/steffens-klumme-stramninger-vigtigere-end-boerns-trivsel/?fbclid=IwAR3zyZUICz0XG6nAw_tWytbiV1-JrAva1L13L7jI_pOVj8QrIH8fYtUt4RI


   
Citer