Notifications
Clear all

Ulykke-misundelse


Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
Topic starter  

Nu er vi ved at komme på bagkant af historien med de 12 thailandske drenge og deres træner som blev fanget inde i en grotte i nordthailand af vandmaserne. I det store hele endte den historie heldigvis godt, hvis vi ser bort fra at historien desværre kostede et menneskeliv. Desværre gik et liv tabt, men heldigvis blev 12 liv reddet.

I de dage historien udspillede sig der så vi en masse mennesker så gav sig en del ekstra ud over det normale. Både de mennesker vi har hørt om i medierne og ikke mindst alle de mennesker vi ikke har hørt om og som vi ikke kan sætte navn og ansigt på.

Jeg har personligt bidt mærke i 3 personer/grupperinger som jeg syntes har skilt sig ud under hele denne historie.

1. Kongen

Den første jeg vil fremhæve er den thailandske konge. Kong Maha Vajiralongkorn. Kongen var allerede ret tidligt i forløbet ude med en udmelding om at alt skulle gøres for at redde de 12 drenge og deres træner. Kongen var der også med det samme, da historien kostede Saman Kunan livet. Og kongen holdte også ord og bekostede en fornem og ærefuld bisættelse og mindehøjtidelighed af afdøde.

Dejligt at se at kongen på den måde trådte positivt i karakter under og efter denne krise. Hatten af for ham herfra.

2. Elon Musk

Stort set fra start af redningsaktion og til nu efter de 12 drenge og deres træner er reddet har man kunne læse om Elon Musk i forbindelse med hele denne historie. Jamen for helvede, hvad sker der for manden??? Han har holdt sig i spotlightet stort set under hele krisen og han fortsætter her bagefter. Først sender han ingeniører (som borer underjordisk tunneler i LA) til Thailand, så dukker han selv op også for at rende i vejen sammen med sine folk. Så begynder han ævle om raketter og u-både og får også sendt en mini-ubåd til Thailand. En ubåd som ikke kan og ikke bliver benyttet. Så ender Elon Musk i et verbal slagsmål med en af dykkerne, og det kulminere med at Elon Musk for udråbt dykkeren til at være pædofil. Dykkeren overvejer nu at lægge sag an med Elon Musk - meget naturligt.

Jamen, WTF sker der i hovedet på Elon Musk????? 

Ja, jeg må indrømme at jeg har mistet respekt for manden ovenpå den maniske se mig, hør mig opførelse. Og ja, helt bevidst at der ikke har været bragt nogle af de løbende historier og artikler herinde som omhandlede tossen og hans påfund under krisen.

3. De godgørende organisationer.

Ja måske ikke dem alle, men en helt række af dem og de med "de rigtige stuerene meninger" har nu her efter redningen af de 12 drenge og deres træner været ude og lufte deres ulykke-misundelse over alt den tid denne historie har fået i medierne. De har måske ikke overvejet at en masse mennesker har og kan have sympati for disse 12 thailandske drenge og deres træner, og at de jævne og normale mennesker uden de humanistiske uddannelser sådan set godt kan gennemskue hele godheds-industrien og i bund og grund vil skide den et stykke.

Jeg er ikke overrasket, kun bekræftet. Føj, siger jeg bare.....


   
Citer