Ny udvisningssag: 1...
 
Notifications
Clear all

Ny udvisningssag: 13-årige »Mint« udvises til Thailand

Side 5 / 6

Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191

   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Sakset fra: Andreas Steenberg's facebook-side


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Kære alle. Der går rygter om at danske stedbørn, som har fået afslag på familiesammenføring og skal udrejse/er udrejst af landet, bliver nægtet et nyt visum. Hvis det er sandt, kan de således ikke besøge deres familie her fremover. Det vil sige at de bliver straffet, selvom de er udrejst rettidigt. Er Danmark blevet en diktaturstat???

Kilde: Facebook

 


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Fredag formiddag skulle der have været møde i Integrationsministeriet med det formål at løse de problemer med den danske lovgivning, som har været med til at bane vejen for den meget omtalte Mint-sag.

Mødet blev dog udsat i sidste øjeblik.

B.T. erfarer fra flere kilder med kendskab til forhandlingerne, at partierne, som skulle have deltaget i mødet, allerede på forhånd var indstillet på at ændre på de nuværende regler.

Regeringspartierne Venstre, De Konservative og Liberal Alliance var indkaldt til mødet, det samme var Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti.

»Det er vigtigt, at vi finder en løsning. Det er ikke meningen, at vi skal skabe problemer for de mennesker, som gerne VIL Danmark. Det er dem, som er i opposition til de danske værdier, som vi ønsker at ramme med de nuværende regler,« siger integrationsordføreren for De Konservative, Naser Khader.

Dansk Folkeparti så gerne, at reglerne forblev, som de var, og at der i stedet blev indført en dispensationsordning, så ministeren kunne omgøre enkelte åbenlyst uretfærdige tilfælde. Men det er der ikke flertal for.

»Derfor kommer der til at ske nogle små justeringer, som gælder fremadrettet. Vi vil ikke starte et stort politisk slagsmål om det,« forklarer udlændingeordfører Martin Henriksen.

Socialdemokraternes Mattias Tesfaye håber, at der ikke alene kommer en ændring af de nuværende regler, men også en løsning for de familier, som allerede nu er i problemer.

Det er endnu uklart, om man kan løse problemerne for dem, som allerede står i den situation, at deres barn er udvist af Danmark tilbage til hjemlandet.

»Vi kan kun lovgive fremadrettet. Men jeg håber, at der alligevel kan komme en løsning, som de berørte familier bliver tilfredse med,« siger integrationsordfører Mattias Tesfaye.

En løsning kunne være, at de berørte familier får mulighed for at få genoptaget deres sager.

Det er endnu uvist, hvornår forhandlingerne bliver gennemført, efter mødet blev aflyst, men B.T. følger løbende den politiske udvikling i sagen.

Læs nærmere om udviklingen på: BT


   
SvarCiter
(@eddie)
Estimable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 199
 

Vi må håbe fornuften sejre.


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 

Sidste nyt vedr. de groteske udvisninger.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=413949149148410&id=238956809980979


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 

Kraftedme sørgeligt. 🤬

https://www.bt.dk/politik/efter-nye-regler-mint-er-endegyldigt-landsforvist


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 

Ja, løbet er nok kørt.

https://www.bt.dk/politik/mints-far-sidste-soem-i-kisten


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Valg:

Jeg har aldrig i mit liv været i tvivl om hvor jeg skulle sætte mit kryds ved et folketingsvalg. Men nu er jeg virkelig i vildrede. Jeg har simpelthen ikke længere et sted at placere mit kryds. Et folketing fyldt med partier jeg enten ikke kan stemme på, eller partier jeg ikke vil stemme på.

Vi får et folketingsvalg seneste den 17. juni 2019.

Mint:

Vi har tidligere set lignende problemer med andre børn og familier. Nogle af familierne har løst problemet via EU-retten for eksempel som i sagen om Aphinya hvor hele familien flyttede til Flensborg. Jeg ved ikke hvordan der ser ud med en lignende løsning i Mint og hendes families tilfælde, men en "tur" til enten Tyskland eller Sverige kan og er måske være vejen til et liv i Danmark.

Men gu' hvor er det forkert at der er mennesker som skal flytte fra Danmark for at leve i Danmark sammen med sin familie.


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 
Udgivet af: Webmaster @ Thailand Portalen

Valg:

Jeg har aldrig i mit liv været i tvivl om hvor jeg skulle sætte mit kryds ved et folketingsvalg. Men nu er jeg virkelig i vildrede. Jeg har simpelthen ikke længere et sted at placere mit kryds. Et folketing fyldt med partier jeg enten ikke kan stemme på, eller partier jeg ikke vil stemme på.

Vi får et folketingsvalg seneste den 17. juni 2019.

Mint:

Vi har tidligere set lignende problemer med andre børn og familier. Nogle af familierne har løst problemet via EU-retten for eksempel som i sagen om Aphinya hvor hele familien flyttede til Flensborg. Jeg ved ikke hvordan der ser ud med en lignende løsning i Mint og hendes families tilfælde, men en "tur" til enten Tyskland eller Sverige kan og er måske være vejen til et liv i Danmark.

Men gu' hvor er det forkert at der er mennesker som skal flytte fra Danmark for at leve i Danmark sammen med sin familie.

I Sverige har de røde partier og de blå/borgerlige valgt at indgå en “fornuft ægteskab”, for at holde Sveriges Demokraterne ude af indflydelse.

Men kunne ønske hvis de røde partier og de blå/borgerlige partier herhjemme ville ha gjort det samme, for at holde Dansk Folkeparti ude af indflydelse. Selvfølgelig ville det betyde, at begge fløje har måttet “sluge kameler”. Men hellere det, end partierne skal sælge ud af deres værdier, for at tilfredsstille DF. De blå partier har for længst solgt ud af deres værdier, siden Socialdemokratiet og nu SF med deres tilslutning til ghettoplanen. 

Jeg er overbevist om uden DF’s store indflydelse, ville vi ikke ha haft de ulykkelige sager med de udviste børn som vi har nu.


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 

Far om 13-årige Mint: 'Hun smiler ikke så meget mere'

https://www.bt.dk/politik/far-om-13-aarige-mint-hun-smiler-ikke-saa-meget-mere

Lade os håbe på, Mint vil smile igen efter valget.


   
SvarCiter
(@eddie)
Estimable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 199
 

Det ser ud til at Ålen vil hjælpe Mint og andre

https://www.bt.dk/samfund/aalen-overfoerer-stort-beloeb-til-mint-og-kraever-hende-hjem


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Sagen om thailandske Mint og de andre 61 udviste børn skærer filmmanden Peter Aalbæk direkte i hjertet.

Og i en sådan grad at han har følt sig nødsaget til at gøre mere end ‘blot’ at bruge sin ellers ofte gennemtrængende stemme i samfundsdebatten.

For at hjælpe familien til 13-årige Mint - der blev udvist af Danmark i oktober sidste år - slår han nu på tromme for, at der skal rejses penge til at føre en juridisk sag, hvis formål er at få omstødt Udlændingenævnets udvisning af Mint.

Selv har den karismatiske filmproducerer overført et større beløb til familien.

Han vil ikke ind på, hvor meget han har betalt, men B.T erfarer, at der er tale om et femcifret beløb, der dækker en god del af de 50.000 kr., som Mint-familiens advokat regner med, at sagens omkostninger løber op i.

Peter Aalbæk, der ligesom Mint kommer fra Køge, mener, at det er på tide, at folkedybets kritiske røst for alvor rejser sig og kræver handling fra politikerne.

»Det er fint nok, at de nu har ændret reglerne, så det ikke sker igen, men hvorfor skal det ikke gælde de her 62 børn, som er faldet ud mellem fingrene på os?,« spørger Peter Aalbæk med henvisning til det nye regler, som udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) præsenterede onsdag.

»Jeg kan simpelthen ikke se rationalet i, at man på den ene side indrømmer, at det var en smutter, men så ikke samtidig siger, at loven selvfølgelig også skal gælde de 62 børn, som det danske samfund har ladt i stikken. Det er simpelthen hjerteløst,« siger Peter Aalbæk.

Læs den fulde artikel på: BT

Jeg har svært ved at være uenig med Peter Aalbæk i denne sag.


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 

Mints papsøster startede søndag en ny indsamling til fordel for udviste Mint, der samme dag fyldte 14 år. Siden da er indsamlingen bare eksploderet med hele 61.650 indsamlede kroner, og samlet ligger man nu på mindst 100.000 kroner i støtte til retshjælp og advokatbistand.

arrow Læs også: Ålen fortsætter kampen for Mint

Det skriver DAGBLADET.
I beskrivelsen af den nystartede indsamlingen skriver Line Thøgersen, der er datter af Mints papfar Frank, blandt andet:

- Mint plejer at være en glad og meget smilende pige, men sådan er hun ikke længere. Hun kæmper for at smile, men der er jo ikke noget at smile af. Hun er 14 år, og hun føler sig forvist fra et land! Hvordan kan man gøre det mod en teenagepige, som har problemer nok i forvejen, ligesom alle almindelige teenagere har? Hun skal også bare lige »deale« med at være forvist fra et land! Mint har klaret sig så godt i Danmark. På bare ét år har hun formået at komme i en helt almindelig 7. klasse på Hastrupskolen. (...) De (kloge) siger, at hun ikke kan integreres, men hvad er det så, hun har bevist på bare ét år?, skriver Line Thøgersen.

På blot tre døgn er der samlet hele 61.650 kroner ind via indsamlingen på sitet caremaker.dk. Dertil kommer en nu udløbet indsamling samme sted, som gav 22.700 kroner, ligesom Mints skolekammerater på Hastrupskolen i efteråret samlede 4.000 kroner ind via et loppemarked, skriver DAGBLADET.

Filmmanden Peter Aalbæk Jensen har derudover givet tilsagn om økonomisk støtte med et ukendt beløb, ligesom hans kolleger i filmselskabet Zentropa før jul kunne sende mere end 10.000 kroner af sted til familien efter et loppemarked og en auktion over effekter fra blandt andet Afdeling Q-filmene.

Alt i alt er der altså i omegnen af minimum 100.000 kroner på vej af sted til advokatbistand, dækning af udgifter til en eventuel retssag, støtte til Mints skolegang i Thailand og diverse andre fornødenheder.

 
arrow Sverige er stadig ikke den rette udvej for Mint og hendes familie

22. februar 2019 kl. 13:07 Opdateret: kl. 12:41
 
arrow Nye regler hjælper ikke Mint

20. februar 2019 kl. 11:41 Opdateret: kl. 11:42
 
arrow Efter Mint-sag: Nye regler for at få børn til Danmark

20. februar 2019 kl. 09:50 Opdateret: kl. 09:52
 
 

   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Da den thailandske pige Mint blev sendt ud af Danmark, skabte det uro i hendes modtagelsesklasse i Køge. »Kan vi også blive udvist?«, spurgte eleverne lærer Marie Hvidtfeldt Bedsted.

Mint blev kendt i offentligheden, da hun i efteråret 2018 blev udvist til Thailand, hvor hun og hendes mor er født. Hendes ansøgning om opholdstilladelse blev afvist, fordi myndighederne vurderede, at hun havde været for længe i sit hjemland til at kunne integreres i Danmark.

Det på trods af, at hun efter lidt over et år i Marie Hvidtfeldt Bedsteds modtagelsesklasse havde lært så meget dansk, at hun kort før sin udvisning startede i en normal 7. klasse.

Nu er reglerne for integrationsvurderinger lavet om. Men ikke med tilbagevirkende kraft. Derfor er Mint stadig i Thailand og ikke tilbage på Hastrupskolen med sine kammerater.

Udvisningen har givet rystelser i den lille modtagelsesklasse, hvor børnene er i alderen 10-14 år og går i op til to år.

Eleverne blev kede af det og begyndte at spørge, om de selv kunne blive udvist, fortæller lærerinden Marie Hvidtfeldt Bedsted.

»Selvfølgelig har jeg sagt: »Nej. Det gør I ikke. I går her hos mig, og jeg tror også, Mint kommer tilbage«. Ellers ville det jo gå ud over deres trivsel, undervisning og liv. Men det kan jeg jo faktisk ikke love dem med det nye paradigmeskift. Der er en retorik, der er fuldstændig ændret. Nu er det for eksempel hjemsendelsesydelse, ikke integrationsydelse, man modtager i penge«, siger hun.

Selv om Marie Hvidtfeldt Bedsted ikke føler sig helt sikker, når hun lover eleverne, at de kan blive i Danmark, forsøger hun at bevare en tryg og positiv stemning i klassen.

Den ugentlige snapchat-hilsen til Mint skal få eleverne til at bevare håbet om, at deres veninde en dag kommer tilbage. Og vise den thailandske pige, at hun stadig er velkommen, siger Marie Hvidtfeldt Bedsted.

»Alle elever har brug for en lærer, der tror på dem og kæmper for dem. Uanset om det er Mint, eller om det er nogen, der starter i klassen, som aldrig har gået i skole før og skal lære det her vildt svære sprog på få år«, siger hun.

Læs nærmere på: Politiken


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 

Lade os krydse fingre. 🤞🤞

https://www.bt.dk/samfund/mints-far-fik-uventet-opkald-yes-nu-er-der-maaske-et-haab


   
SvarCiter
Kanosejleren
(@kanosejleren)
Reputable Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 191
 
Udgivet af: Webmaster @ Thailand Portalen

Valg:

Jeg har aldrig i mit liv været i tvivl om hvor jeg skulle sætte mit kryds ved et folketingsvalg. Men nu er jeg virkelig i vildrede. Jeg har simpelthen ikke længere et sted at placere mit kryds. Et folketing fyldt med partier jeg enten ikke kan stemme på, eller partier jeg ikke vil stemme på.

Vi får et folketingsvalg seneste den 17. juni 2019.

Mint:

Vi har tidligere set lignende problemer med andre børn og familier. Nogle af familierne har løst problemet via EU-retten for eksempel som i sagen om Aphinya hvor hele familien flyttede til Flensborg. Jeg ved ikke hvordan der ser ud med en lignende løsning i Mint og hendes families tilfælde, men en "tur" til enten Tyskland eller Sverige kan og er måske være vejen til et liv i Danmark.

Men gu' hvor er det forkert at der er mennesker som skal flytte fra Danmark for at leve i Danmark sammen med sin familie.

 

Jeg behøver vel ikke nævne hvilken partier er lige med et kryds ved Mint og de andre udviste børn og unge.

Billedet indeholder sandsynligvis: 1 person, smiler, tekstmintblive/photos/a.238957443314249/448930932316898/?type=3&theater

Dette indlæg blev ændret 5 år siden 2 gange af Kanosejleren

   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Radikale Venstre lægger ikke mandater til en regering, der ikke tager hånd om Mint-sagen. En sag, der gav alle poltikere, uanset parti, 'ondt i maven'.

»Vi får ikke en ny regering med vores opbaking i Danmark, før vi er enige om, hvordan vi håndterer hele det her område, der handler om danskere med udenlandske ægtefæller, deres børn og stedbørn,« siger Morten Østergaard.

70 pct. af danskerne svarede i en meningsmåling i oktober, at lovgivningen burde være indrettet således, at Mint kunne blive i Danmark.

Læs den fulde artikel på: BT

 

 

 


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

I en ny måling erklærer 70 pct. af danskerne sig enige i, at politikerne skal finde en løsning for de 70 børn, som siden januar 2017 er udvist efter en integrationsvurdering, så de kan få mulighed for at vende tilbage til Danmark.

Kun 9 pct. af danskerne er uenige.

Derfor blev regeringen, Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti for tre måneder siden enige om et forslag til en lovændring fremadrettet, hvor integrationsvurderingerne bliver afskaffet helt. Til gengæld skal et barn, der stadig har én forælder i hjemlandet, søge om familiesammenføring med sin mor eller far senest tre måneder, efter forælderen har fået ophold.

Lovændringen vil blive fremsat i Folketinget efter valget.

Men udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg har flere gange understreget, at de nye regler kun gælder fremadrettet og dermed ikke kommer til at ændre noget for Mint og de andre allerede udviste børn.

Og dét er et flertal af danskerne altså ikke tilfredse med, viser den nye meningsmåling.

Læs den fulde artikel på: BT


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

70 udviste børn – heriblandt Mint – får en ny chance, hvis Mette Frederiksen (S) bliver statsminister.

»Den aftale, vi har lavet med regeringen, er god nok fremadrettet, men der er nogle børn, der er kommet i klemme mellem den gamle lovgivning og den nye,« siger udlændingeordfører Mattias Tesfaye (S).

I et interview med B.T. onsdag uddyber han, hvordan Socialdemokratiet, hvis de får regeringsmagten, vil gribe en lovændring i forhold til Mint-sagen an.

Læs nærmere her: Socialdemokratiet: Mint skal hjem til Danmark

»Det er ligesom at blive far igen. Man får at vide, at konen er gravid. Barnet kommer på en eller anden given dato. Der er termin engang i efteråret. Det er vanvittigt.«

Frank Thøgersen har netop fået at vide, at hvis Mette Frederiksen bliver statsminister, får hans papdatter, Mint, mulighed for at vende hjem til Danmark.

Det er syv måneder siden, at hun blev udvist af Danmark efter en integrationsvurdering. Siden har Mint og hendes mor boet i Bangkok, mens lillebror Malick og Frank Thøgersen har boet i Køge.

Læs nærmere på: BT


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Dagens forside på BT


   
SvarCiter
(@narin)
Active Member
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 9
 

Ja, lad os dog håbe at Mint og alle de andre deporteret børn kan komme hjem til deres familier i Danmark.

Samtidig at de uhyrlige krav til ægtefælledsammenføring bliver lempet væsentligt.


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Når forhandlingerne om at danne en ny regering fortsætter tirsdag, kommer SF med et krav om hurtig handling.
»Vi vil have en ny regering til at handle hurtigt på at hjælpe Mint og de andre børn hjem til Danmark igen,« siger SF's gruppeformand, Jacob Mark.

Efter en dags pause i regeringsforhandlingerne er han, SF's formand, Pia Olsen Dyhr, og næstformand Lise Müller indbudt til et nyt møde på Christiansborg tirsdag formiddag, hvor udlændingepolitikken er på bordet.

Og her er det magtpåliggende for venstrefløjspartiet at redde Mint og de 70 andre børn, de er kommet i klemme i reglerne.

»Den måde, Mint og de andre børn er blevet behandlet på, har ikke været i orden. Nu skal vi sørge for, at de kan komme hjem og se deres venner og familie igen og starte på en frisk.«

Det haster, understreger Jacob Mark.

Læs nærmere på: BT


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

Det vakte stor furore, da den 13-årige pige Atcharapan 'Mint' Yaungyai i efteråret 2018 blev udvist af Danmark og sendt tilbage til Thailand. Selv om hun talte dansk, klarede sig godt i skolen og boede hos sin danske familie, vurderede Udlændingenævnet, at hun ikke var "integrerbar".

Nu kan Mint og hendes familie glæde sig over nye toner fra dagens regeringsforhandlinger på Christiansborg.

Her er der blevet diskuteret udlændingepolitik, og SF, Radikale Venstre samt Enhedslisten vil alle have lempet de regler, der udsendte Mint og en række andre børn.

- Jeg glæder mig over, at man så klart fra Socialdemokratiets side har sagt, at Mint og de andre ofre for integrationsvurderingen skal tilbage til Danmark. Derfor har det heller ikke fyldt så meget i diskussionen i dag siger de radikales leder, Morten Østergaard.

Frank Thøgersen er Mints stedfar og bor i Herfølge. Med en ny regering kommer nyt håb.

- Det er fantastisk, at man vil finde en løsning. Jeg håber, de inviterer min datter og nogle af de andre ramte børn til Danmark inden august, så de kan starte i skole efter sommerferien.

Se og læs nærmere på: TV2


   
SvarCiter
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Honorable Member Admin
Tilmeldt: 6 år siden
Indlæg: 462
 

»Fastholder jeg Mint i noget, som aldrig bliver?« Tanken har strejfet Marie Hvidtfeldt Bedsted, men alligevel sender hun og Mints gamle klasse stadig ugentlig snapchats til Thailand.

»Jeg har haft mine professionelle overvejelser. Men fordi sagen er så grotesk, har jeg også hele tiden haft en ret stærk tro på, at hun nok skulle komme hjem igen,« siger klasselæreren.

På tavlen i klassen står en påmindelse om, at klassen hver fredag skal sende en snapchat til Mint.

»Vi viser noget fra vores hverdag og fortæller hende, at vi stadigvæk er nogen, der tænker på hende,« siger Marie Hvidtfeldt Bedsted.

Og Mint sender søde hilsner med hjerter retur.

Klassekammeraterne tror og håber nu på, at Mint snart kan få lov at komme tilbage til Danmark og bo i Køge.

Læs den fulde artikel på: BT


   
SvarCiter
Side 5 / 6