Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
ho14
Det er heldigvis ikke hver dag man bliver udsat for et såkaldt scam.
Uheldigvis, er jeg blevet udsat for et SCAM/SVINDEL af ”Robert Kronberg og Piro Consulting Group”.
Onsdag den 11.06.14 hyrede jeg sammen med en bekendt omtalte til at skulle legaliserer vores kæresters papirer. En beslutning jeg skulle komme til fortryde i allerhøjeste grad.
Nå, men aftalen vi lavede med ham var ret enkel:
”Oversæt og send papirerne til det Thailandske Udenrigsministerium til godkendelse. Men vent med at gå på den danske ambassade til vi havde fået visa og er kommet til Dk”.
Efter min mening en let forståelig aftale.
Den 23.06.14 gav jeg besked på at papirerne kunne sendes til ambassaden.
Gik ud fra de var oversat og godkendt af Thailandske Udenrigsministerium.
De havde ligesom haft 12 dage til det arbejde, hvilket er mere end rigelig tid.
Min kæreste talte flere gange Hr. Kronberg´s kone som forsikrede om alt var ok og papirerne var på vej.
Var nok naiv, meget naiv troede det arbejde, vi havde betalt for blev udført.
Det er vel derfor man betaler? Eller er jeg bare naiv?
Desværre kan man ikke stole på de aftaler man laver med Robert Kronberg. Eller hans kone Ploy.
Den 03.07.14 havde vi stadig ingen papirer modtaget i Dk. Der var nu gået 23 dage.
Så derfor kontaktede vi dem igen. Vi fik fat i konen igen. Hr. Kronberg gider jo ikke svare på tlf. eller mail.
Endnu engang bildte hun os ind ”at nu gik hun på den Danske Ambassade. Og vi ville snart have papirerne”.
Løgn, løgn og atter løgn. Sandheden er at der intet blev foretaget i sagen.
Papirerne lå bare og rodede i en skuffe.
Den 09.07.14 Havde jeg faktisk fået nok nu af det cirkus der var med at få vores papirer.
Så Jeg forlangte dokumentation for status på papirerne.
Derfor truede jeg med at poste på forums og anmelde ham for bedrageri.
Så reagerede Hr. Kronberg endeligt. Men med et ligegyldigt svar.
Vi chikanerede ham !!!! ikke et ord omkring status på vores papirer
O skræk Gud nåde trøste den som beder som udbeder sig en status.
Det er chikane efter Hr. Kronberg`s mening. Status er et fy ord i hans verden.
Burde det være nødvendigt at true? for at få et svar på en mail.
Nej trusler burde være helt unødvendige. Hvad med bare at svare på de høflige henvendelser?
Men det gider Hr. Kronberg og hans såkaldte firma Piro Consulting Group ikke at gøre.
Tilsyneladende er penge mere værd end hans ry og omdømme, det ses tydeligt i hans behandling af denne sag. Eller rettere sagt, mangel på behandling.
Hvad der er helt galt, er at han leger med andres liv og livs grundlag. Det er uacceptabelt
Det drejer sig kun om at få penge i kassen. Og ikke om andet.
Respekt for mennesker er en by i Rusland for en som Robert Kronberg.
Her vil jeg lige genopfriske en gammel tråd, som peger i samme retning.
Det er ikke første gang at Robert Kronberg er det jeg kalder en ”svindler”, og nok heller ikke sidste gang.
http://www.thaila...ost_187584
Nå, men efter yderligere et par trusler om at offentliggøre hans manglende behandling af vores legalisering
fik jeg besked på jeg kunne få papirerne tilbage.
Jeg havde bedt om at få dem afleveret til en bekendt i Thailand.
Hvis ikke han kunne sørge for en legalisering øjeblikkeligt.
Desuden forlangte jeg dokumentation for udførelsen sendt til mig på mail.
Jeg besked på, han ikke ønskede at udføre arbejdet under de omstændigheder.
Farligt at forlange dokumentation. Nå ok. Har det på mail. Det bare lige til en orientering.
Papirerne fik jeg da heldigvis.
17200 Bath stak herren i lommen. Hvilket er direkte tyveri. Ja det er tyveri.
Man vil ikke udføre arbejdet. Bruger 32 dage på intet og stjæler andres penge.
Beder man om pengene. Så får man af vide man kan levere papirerne tilbage. ”Så laver de dem”.
Hallo. Hallo. Hallo. Hr. Kronberg Man skal da vist være mere end usædvanligt dum for at tro på den slags. Så dum er jeg ikke. Hvad med at have lettet bagdelen og gjort det I fik for betaling for.
Som begrundelse for tyveriet af penge sender Hr. Kronberg en mail med dette indhold: (det står klart og tydeligt i min signatur, at: "Services are non-cancellable, and fees are not refundable.)"
Ja, retfærdiggør det så tyveri? Eller gør det? Det er så spørgsmålet.
Heldigvis har et andet firma sørget for at klare opgaven på 10 dage Inkl. forsendelse. Og det til mindre betaling end fup firmaet Piro Consulting og Robert Kronberg.
Jeg kan til enhver tid dokumenter forløbet, og ligger gerne dokumentationen frem, hvis dette ønskes. Jeg har intet at skjule.
Det eneste jeg håber, er andre holder sig langt væk fra Robert Kronberg, og hans fup firma Piro Consulting Group.
Lad vær med at lad det menneske lege med jeres liv og forhåbninger.

Anonym Bruger
schh!

hugoboerge
Nu vil det vaere interessant at hoere hvad Robert Kronberg har at sige til dette.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

Nu vil det vaere interessant at hoere hvad Robert Kronberg har at sige til dette.

så så, ikke mase på hans exellence kronberg, han skal nok komme ud af busken, for holde kæft kan han jo ikke, og jeg husker en tråd for tid tilbage om den gule bog, hvor kapaciteten direkte opfordrede til ulovligheder, så som at køre uden gyldigt kørekort, og at den gule bog var totalt verdiløs, men han alene vide, pirruette consulting er jo ledet af guds gave til meneskeheden og kongen af al rådgivning.

narrehat!!!
og kan nu også tilføje svindler til sit cv.

GAMBIT
Der er lagt i kakkelovnen til en god debat her.

moerk5002
GAMBIT skrev:

Jeg glæder mig allerede...... Spændt på hvad Hr. Kronhjort har at sige til sit forsvar.

Faktisk underligt han ikke allerede har været med et svar, han plejer at være rimelig hurtig på tasterne

Nahm
Tak for advarslen ang. dette firma,
hvis det er så sandt som skrevet står, så vil jeg da håbe at Hr. Kronberg bliver vippet ud fra siden her.
Mvh,
Nahm

GAMBIT
moerk5002 skrev:

GAMBIT skrev:

Jeg glæder mig allerede...... Spændt på hvad Hr. Kronhjort har at sige til sit forsvar.

Faktisk underligt han ikke allerede har været med et svar, han plejer at være rimelig hurtig på tasterne

Jeg sidder allerede med popcorn, men det bliver nok en kort omgang af Teknisk Knock Out

Anonym Bruger
Han redder den nok i land som sædvanligt.

Sidst jeg tillod mig at være uenig med ham stod folk klar til at forsvare Guru Robert og jeg fik af vide at jeg nok bare var jaloux på ham. øhh

Men lad os høre fra ham.

Be very wary of westerners. There are many scammers in Thailand, as well as long-time expats who are still fighting their own demons, which is perhaps the reason they left their home country.

buick
Nu er det svært at svare på hvad Robert har lavet og ikke lavet men der må ikke være mange dage imellem legaliseringen til den køre videre til ambassaden så det er vel kun naturligt at han venter på din besked om, der nu er klart i dit svindel
(ja svindel er det når man imod reglerne tager en pige op på turist visum med det beviste formål at blive gift så hun kan blive)
Wink
at et firma som yder service som ikke har en værdi der kan bruges igen for firmaet så er det ganske naturligt at der ikke refunderes så heller intet her

og husk så lige du kan ikke regne med hvad en thai siger til dig de vil altid stikke en nødløgn osv for ikke at tabe ansigt eller for at du ikke skal tabe ansigt
så det du har talt med hans kone her ikke den store værdi du burde have bedt om at tale/blive ringet op at Robert
og uden at vide hvor meget osv du har ringet og brokket så kan jeg fuldt ud forstå hvis man bliver træt af en besværlig kunde og derfor siger nej tak du her stopper legen

Som et PS ja selvfølgelig arbejder han for penge du tror da ikke han bare hjælper fremmede så for glædens skyld vel? du arbejder vel heller ikke gratis??

hugoboerge
number1kk skrev:

hugoboerge skrev:

så så, ikke mase på hans exellence kronberg, han skal nok komme ud af busken, for holde kæft kan han jo ikke, og jeg husker en tråd for tid tilbage om den gule bog, hvor kapaciteten direkte opfordrede til ulovligheder, så som at køre uden gyldigt kørekort, og at den gule bog var totalt verdiløs, men han alene vide, pirruette consulting er jo ledet af guds gave til meneskeheden og kongen af al rådgivning.

narrehat!!!
og kan nu også tilføje svindler til sit cv.

Den der med koerekortet glemmer jeg ikke. Om den gule bog er vaerdiloes skal jeg ikke kunne sige, men jeg har da anskaffet mig en.

Sung
Tja,det er desverre ikke kun en som er blevet daarligt behandlet af R.Kronberg samt kone i Piro Consulting,det kostede saamend kun 6000bath i overstay for min del og det betalte man expresgebyr for hvor man saa kan konstatere at man lige puttede lidt slanter ilommen i stedet for at goere det Express.

Robert Kronberg
Jeg har ingen kommentarer til denne chikane.

Faktisk den vildeste, som jeg har prøvet i årvis.

Men chikane eller trusler om chikane gør ikke, at jeg ændrer min opfattelse af forløbet.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
ho14
Nej Robert du har som sædvanligt ikke mange kommentarer.
men jeg håber alle sender mails om deres dårlige oplevelser med dig til mig.
Så så skal jeg samle det hele og lægge det ud så folk kan se hvilken fup og svindeler du egentlig er.
Husk intet fortæller mere en ens egne ord Robert. Så kan folk se dit sande ansigt.

Robert Kronberg
Bjarne t Jensen skrev:

Nej Robert du har som sædvanligt ikke mange kommentarer.
men jeg håber alle sender mails om deres dårlige oplevelser med dig til mig.
Så så skal jeg samle det hele og lægge det ud så folk kan se hvilken fup og svindeler du egentlig er.
Husk intet fortæller mere en ens egne ord Robert. Så kan folk se dit sande ansigt.

Du er velkommen, og det er andre sure mennesker også.

Men det er bare ikke sådan, som virkeligheden er.

Hilsen, Robert

Sung

Hilsen, Robert

Besynderligt svar tør siges,virkeligheden er noget man lever i nu men du lever maaske i en anden virkelighed??

Robert Kronberg
Sung skrev:

Hilsen, Robert

Besynderligt svar tør siges,virkeligheden er noget man lever i nu men du lever maaske i en anden virkelighed??

Var det dig, som har en kone, der ringede hertil og råbte og skreg i telefonen på ubehøvlet vis, selvom alting gik efter planen, uagtet der uheldigvis var en masse helligdage

Hilsen, Robert

ho14
Nej virkelighedsfjern har du vist været længe og tror du kan slippe ustraffet fra alt.
Men jeg kan jo faktisk dokumenter virkeligheden.
Takker alle som sender mig dokumentation for den praksis du i adskillige tilfælde
har udsat andre for som er inhuman og udviser en foragt for dem som naivt tror på dig.
Det burde trods alt være sådan at man skal kunne stole på at man får den ydelse
man betaler et firma for.
Hvis nogle må synes det er at gå over stregen og at jeg udstiller et bestemt menneske.
Så, nej tværtimod det er menneske foragt af højeste kaliber at undlade at behandle ens papirer.
Det er ikke for sjov skyld man hyrer andre til hjælp med legalisering.
kan jeg redde bare en fra samme frustration jeg har oplevet over at man undlader at udføre sit arbejde.
Så er jeg glad.

Robert Kronberg
Bjarne t Jensen skrev:

Nej virkelighedsfjern har du vist været længe og tror du kan slippe ustraffet fra alt.
Men jeg kan jo faktisk dokumenter virkeligheden.
Takker alle som sender mig dokumentation for den praksis du i adskillige tilfælde
har udsat andre for som er inhuman og udviser en foragt for dem som naivt tror på dig.
Det burde trods alt være sådan at man skal kunne stole på at man får den ydelse
man betaler et firma for.
Hvis nogle må synes det er at gå over stregen og at jeg udstiller et bestemt menneske.
Så, nej tværtimod det er menneske foragt af højeste kaliber at undlade at behandle ens papirer.
Det er ikke for sjov skyld man hyrer andre til hjælp med legalisering.
kan jeg redde bare en fra samme frustration jeg har oplevet over at man undlader at udføre sit arbejde.
Så er jeg glad.

Jamen, tillykke med din redningsaktion, men underligt, at du ikke reagerede normalt, da jeg spurgte din bekendt om deadline, så jeg kunne forholde mig til dette og tage den derfra.

ho14
ja nu er det sådan at der skal være tillid til stede,
Når man beder om en status, og man ikke svarer.
Ikke ønsker at tage ens telefon, ja så fordufter tilliden ud i det blå.
Hvorfor skal man begynde at true med poste på forums?
Det er så langt ude i hampen, som det kan være.
svar dog dine kunder ærligt.
Det kommer man længst med i verden.
ikke mindst, hvis det er det man lever af.
Uden kunder ingen forretning, og mund til mund metoden virker.
Tillid er alt i den verden du arbejder i, men det har du nok glemt forlængst

Spring til debat: