Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Lej MC i BKK
#1
Søger link til hvor jeg kan leje motorcykel

"Mc over 500 ccm" i BKK
På forhånd TAK!!!
Oprettet af MisterM d. 31/08-2005 12:28
#2
Ja der skal spares 50 THB paa en oversaettelse

Men ikke paa en motorcycle over 500 ccm

Hvad med at leje en Lamborgini, saa har du vist koeretorj nok og kan impornerer mange

Oprettet af
Healer d. 31/08-2005 14:27
#3
Så en udlejer i Sukhumvit - men det er rigtigt at spørge på hotellet. MEN... værk opmærksom på om du har forsikring på cyklen - det er der nenlig ikke ret mange steder... hverken ansvar eller kasko... I Pattaya lejede jeg engang og det eneste udlejer behøvede på kontrakten var mit efternavn.... Samme måde lejede jeg på i Saigon og i Nha Trang - men sidstnævnte lod jeg gå helt og holdent igennem hotellet fordi jeg bad dem om forsikring og at stå for hele aftalen...
Lejer du bil, skal du også være opmærksom - jeg kom engang i klemme i Phukét hvor jeg ikke kunne finde udlejer da vi skulle hjem - og så kunne jeg ikke aflevere bilen og få mit deposition tilbage - nøglerne måtte jeg bare lade ligge i hotellets reception...
Men klø på, det er dejligt at køre på motorcykel dernede - men i Bangkok skal du nok have et ilt-apparat med dig når du kører ud på gaderne...
God tur fra

Healer

- René
Oprettet af MisterM d. 31/08-2005 16:04
#4
bamsen skrev:
Hejsa Misater M
Det var ikke det Thai Dee Gua spurgte om
Og jeg sparer da også engang imellem på de mærkligste steder
sådan er vi jo forskellige,
Jeg sparer på maden og spiser på gade køkkener i stedet for at gå ind i en restaurant......der vil de jo gerne ha drikkepenge



Og det er jeg ikke meget for

no ikke flere jokes så kommer i efter mig og siger jeg er en mærkelig nærigbamse
Men Thai Dee Gua prøv at spørge efter på dit hotel ,måske de kan fortælle dig hvor du kan leje sådan en bandit
bamsen
Hej Bamse

jeg tror kun at du spare ALLE STEDER

Derfor tror jeg ikke altid paa dig

100 THB betyder MEGET mere for dig end for thaierne, men du er ogsaa en fattig naerig bamse fra Danmark
Her hvor jeg bor er der ingen store og dyre reastauranter men naar vi har vaeret ude at spise og har faaet en perfekt behandling kan jeg godt lide at give drikke penge

Ogsaa til musiken
Taenk hvad personalet tjener

og drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjem

#5
Jeg vil ikke sige at du ikke kan, men jeg har idag forsoegt at ringe flere steder hvor de skulle vide de og de siger alle at i Bangkok er der ingen da der simpelthen er for lidt forretning i det.
Oprettet af
paulsenp d. 31/08-2005 16:23
#6
Hej MisterM.
"...drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjem".
Der er mange steder, hvor restauratøren lægger sin klamme hånd på drikkepengene. Hvis han så er i godt humør, får personalet en del af beløbet.
Oprettet af MisterM d. 31/08-2005 16:26
#7
paulsenp skrev:
Hej MisterM.
"...drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjem".
Der er mange steder, hvor restauratøren lægger sin klamme hånd på drikkepengene. Hvis han så er i godt humør, får personalet en del af beløbet.
Ja, det er der nok mange eksempler paa de de steder du kommer

Oprettet af
rinpoche d. 31/08-2005 16:55
#8
hmmm, hvorfor ikke? Det er der da masser af thailændere der gør, det er da ikke noget at snakke om

Ved ikke om du har kørt ruten før, men det er da fin asfaltvej hele vejen, hvis du holder dig til hovedvejene.
Jeg har da selv kørt fra Krabi til Sakon Nakhon på en 100 cc Honda Dream og retur, hvad skulle problemet være ved det?
rinpoche
rinpoche
Oprettet af
rinpoche d. 31/08-2005 16:58
#9
MisterM skrev:
paulsenp skrev:
Hej MisterM.
"...drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjem".
Der er mange steder, hvor restauratøren lægger sin klamme hånd på drikkepengene. Hvis han så er i godt humør, får personalet en del af beløbet.
Ja, det er der nok mange eksempler paa de de steder du kommer

Ved du hvad misterM,
Jeg forstår ikke rigtigt hvad du sigter til, men det kan jo nok ikke være noget godt. Og jeg synes faktisk din bemærkning er noget malplaceret, for den problemstilling paulsen henviser til, er da langt fra noget sælsyn.
rinpoche
Oprettet af
paulsenp d. 31/08-2005 19:39
#10
Tjaaa MisterM,
Nu kender du ikke noget til, hvilke steder jeg kommer, men det er ganske almindelige thai-restauranter, jeg hentyder til. Det er hverken barer, natklubber eller andre steder med mange farang-kunder.
#11
Bemærk at mange leje-biler og MC, der har forsikring, har en begrænset forsikring. Jeg ledede en MC i Pattaya, og nærlæste policen senere: Ved tyveri, dækkede den kun halvdelen af nyprisen!!! Og den var halvgammel. Og den dækkede ikke skade på tredjeperson! Den dækkede med andre ord kun selve motorcyklen, i et vist omfang. Og bliver du blandet ind i et uheld, er der stor sansynlighed for, at du får skylden, da du er udlænding.
Hilsen, Robert
Oprettet af xxxx d. 01/09-2005 10:08
#12
Og man skal lige vaere opmaeksom paa at alt en bil som er mere end 10 aar gammel kan ikke kasko forsikres, det kunne godt taenkes det samme gaelder for en MC. Grunden til det kender jeg ikke, men kunne da hurtigt komme i tanke om et par stykker
Lesi
Oprettet af MisterM d. 01/09-2005 11:18
#13
paulsenp skrev:
Tjaaa MisterM,
Nu kender du ikke noget til, hvilke steder jeg kommer, men det er ganske almindelige thai-restauranter, jeg hentyder til. Det er hverken barer, natklubber eller andre steder med mange farang-kunder.
Det har du ret i

Naar jeg giver drikkepenge er det fordi at jeg har haft en god oplevelse

Jeg kan se at thaier ogsaa giver drikkepenge hvis de er tilfreds med stedet
I Bangkok og Pattaya giver jeg sjaeldent drikkepenga da maden og servicen har vaeret meget daarlig

Nu vil jeg ikke naevne navne men der er flere steder som har vaeret naevnt her i forummet

Thaierne ville ikke engang spise maden
Derimod i Nontaburi hvor jeg normalt bor naar jeg er i Bangkok er der mange gode spisesteder

: Men jeg ser sjaeldent faranger disse steder
De more sig nok downtown og har det godt

Redigeret af MisterM d. 01/09-2005 11:21
Oprettet af MisterM d. 01/09-2005 11:24
#14
bamsen skrev:
Hejsa
Nej ikke prøve pattaya
fordi,flere af dem som lejer ud der har i deres kontrakter at de ikke må køre ud af pattaya,så gælder forsikringer ikke.
Det opdagede en normand da han kørte ud af byen på en lejet motorcykel, da han kom for at aflevere den have en set ham uden for byen og de fandt en bule og ridser,og han måtte betale ud af egen lomme, selv om han sagde at han ikke havde ramt noget eller nogen .
Så kig lige efter i papirerne om der står sådan noget.det er rart at vide
bamsen
Det samme gaelder maaske ogsaa for Bangkok?

Oprettet af
Khun Tee d. 09/10-2005 21:05
#15
Hallo MisterM
Jeg mener da der er en del faranger i Nonthaburi for jeg har da mødt en del der, jeg bor der selv når jeg er i Thailand og som du siger er der gode spisesteder. Downtown er meget god en gang imellem men ikke hele tiden, efter en tur i downtown er det dejligt me noget fred/ro og samvær med familien.
Med hensyn til leje af motorcykel kunne jeg godt tænke mig at vide nogle steder hvor vi kan leje dem, hvis du kender noget til dette må du meget gerne give mig besked.