Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Thai og det danske drikkevand
Oprettet af
petergm d. 18/09-2005 00:58
#1
Hej,
Jeg skal hente min veninde om 6 timer i lufthavnen.... Jubii... ;-) Tak for alle de gode råd og indlæg der har været omkring turistvisum, bankgaranti og billetter, de har været til stor hjælp!
Vi skal jo gerne have nogle gode uger i DK sammen, men der er pludselig opstået et yderst banalt, men vigtigt spørgsmål, som jeg håber I kan komme med hurtigt svar på:
For 1½ år siden var jeg på Bali og måtte bruge næsten 2 dage af min ferie på at ligge syg med diaré og opkastninger, nok fordi jeg var kommet til at drikke af VANDET fra hanen, som vi ellers blev frarådet pga. den fremmede bakterieflora.
Jeg ønsker selvfølgelig ikke det samme skal ske for min veninde, så spørgsmålet er om hun uden problemer vil kunne drikke vandet direkte fra en københavnsk vandhane? Eller bør vi som det første gå ned og købe nogle liter kildevand?
Pft. for svar.
Mvh.
Peter
#2
Hej Peter,
Det kan hun rolig gøre, ingen fare ved det.
Du bor jo ikke i "Roskilde".
M.v.h., M. Rasmussen
Oprettet af
Healer d. 18/09-2005 02:01
#3
Mit sidste besøg fra Thailand drak af hanen, og der skete intet - så det er nok mere den anden vej der er risiko...
- god fornøjelse og hygge med dit besøg...

Healer
#4
well healer ! - her i Khonkaen er der klor i vandet og det er LANGTFRA alle der kan drikke klor-holdigt vand ! ( og jeg ved fra lægerne i DK at det ABSOLUT ikke bliver tilrådet ! ) så tag lige et reincheck på den !!! - det kan godt være at du har maven til det ! - men ikke alle har det !
#5
Hej,
Der er ingen problemer med drikkevand fra hanen i DK. Faktisk er det renere end flaskevand (hvis man tager allle faktorer med i beregningen).
Eneste årsag til, at hun skulle drikke flaskevand er, hvis hun simpelthen ikke kan lide vandet fra hanen.
Hilsen, Robert
Oprettet af Suk Rak Ning d. 18/09-2005 07:35
#6
Ja, vandet fra hanen i DK er okay, men her i Thailand passer jeg på, selv når jeg børster tænder bruger jeg flaske/vand.
Jeg skal ikke nyde noget, har prøvet det før, føj, sikken en afføring..
Hilsen Suk

Oprettet af
Healer d. 18/09-2005 11:36
#7
commandertorp skrev:
well healer ! - her i Khonkaen er der klor i vandet og det er LANGTFRA alle der kan drikke klor-holdigt vand ! ( og jeg ved fra lægerne i DK at det ABSOLUT ikke bliver tilrådet ! ) så tag lige et reincheck på den !!! - det kan godt være at du har maven til det ! - men ikke alle har det !
Tror du læste min besked forkert - det var min gæst her i Danmark fra Thailand jeg beskriver, og der blev drukket direkte fra den danske hane, uden problemer....
#8
jeps 1 LOL 1 - my bad sorry !
#9
Der er ikke noget i vejen for at din kæreste drikker af hanen.
Jeg har haft 2 kærester på besøg og er gift med den seneste - ingen af dem har haft problemer.
Husk at tage højde for at det ikke er alle thai´er der sætter pris på en kop kaffe og "gammel ole", så det er en god idé at finde en butik hvor de sølger ingredienser til Thai mad.
Et andet godt fif er at finde et par hjemmesider med nyheder fra Thailand og der er også en del sider med online streaming af thai tv (se en af de andre nyhedsgrupper).
God fornøjelse og held og lykke med det hele.
Mvh
High-Tower
#10
Hej,
Der er heller ingen problemer med at børste tænder i Thai-vand.
Hilsen, Robert
Oprettet af
rolan d. 18/09-2005 20:47
#11
hej bamse
jeg trode toalet papir var biligere hahaha

Oprettet af
rolan d. 18/09-2005 20:50
#12
hej bamse
jeg troede ellers at toalet papir var biligere hahaha

Oprettet af
Healer d. 18/09-2005 21:00
#13
sidste gang jeg var på vej til Thailand købte jeg nogle Paraghurt-piller på apoteket og de hjalp så langt at jeg ikke fik dårlig mave på den tur. Nu er jeg også blevet anbefalet noget grapefrugt-ekstrakt som supplement...!
Nogen der har erfaring?? - forrige tur derned endte med at jeg spiste Imodium, og det stopper godt nok den tynde mave, men det er jo ikke godt i længden for så skylles bakterierne jo ikke ud....
Denne gang har jeg min datter med derned, og hun har nok lidt mere sart mave end jeg har, for det er hendes første asientur - hun er 17 år....
OK, bedste hilsen fra

Healer

Redigeret af
Healer d. 18/09-2005 21:01
#14

Jeg har været i Thailand en 5 gange efterhånden, alle gange en måneds tid.
De første par gange brugte jeg paraghurt piller, men det var med begrænset succes.
De sidste par gange har jeg brugt idoform, som er forebyggende og kan købes i håndkøb.
De virker, men det er en god idé at tage dem forbyggende inden skaden er sket

Oprettet af
Healer d. 18/09-2005 22:52
#15
ok - jeg spørger efter dem i morgen - sidste gang startede jeg også med at spise dem et par uger inden.
Tak for mail....

Healer

#16
Eneste årsag til, at hun skulle drikke flaskevand er, hvis hun simpelthen ikke kan lide vandet fra hanen
Enig - min kone kunne ikke lide smagen af mit postevand.
Peter: held og lykke med venindens ophold her - hvis du bor i storkøbenhavn og har lyst til at møde et dansk/thai par så er du velkommen til at kontakte mig. Min kæreste (nu kone) var første gang i Danmark april-juli i år og kommer igen 12. oktober.
Oprettet af MisterM d. 19/09-2005 14:28
#17
high-tower skrev:

Jeg har været i Thailand en 5 gange efterhånden, alle gange en måneds tid.
De første par gange brugte jeg paraghurt piller, men det var med begrænset succes.
De sidste par gange har jeg brugt idoform, som er forebyggende og kan købes i håndkøb.
De virker, men det er en god idé at tage dem forbyggende inden skaden er sket

Hvor fanden er det i bor og spiser?

Er det ikke alle jeres piller i bliver syge af?
Har lige haft en diskusion om vaccinationer...Saa jeg toer naesten ikke svare
Har lige haft familien paa besoeg i 5 uger og rejste en del rundt

Bangkok, Pattaya og Ubon

Alle kunne gaa rundt og spise hvad og hvor de ville

Ingen havde problemer med maven

Nu 2 maaneder efter savner de Thailand og den gode mad
Jeg spiser aldrig piller og har aldrig haft problemer med maven

Jeg har over flere aar koert over det meste af Thailand i bil
Bkk - Puket -Chang Mai - Masai - Nong Khai og Ubon

Hen paa morgenen stopper vi gerne paa en tank station for at hvile lidt og alle gaar hen og vasker sig og boerster taender inden vi fortsaetter

Vi har ogsaa boet paa mange hoteller hvor vi har boerstet taender i vand fra vandhanen

Nu bryder jeg mig ikke om at drikke varmt vand men snupper gerne en flaske fra hjemme baren da det alligevel er gratis

Naar man tanker op paa en tankstation faar man ogsaa gerne et par liter koldt vand

Her hvor jeg bor koeber ingen vand idet vi fylder op fra hanen og laegger i koeleskabet

Vandet er bedre end det meste paa flasker
Naar jeg er ude for at spise er jeg heller ikke bange naar de kommer med en spand is til cola, oel eller whisky

Oprettet af
paulsenp d. 19/09-2005 15:14
#18
Hej MisterM,
Du er heldig, hvis du aldrig har haft problemer med maven pga mad eller drikke i Thailand.
Første gang jeg var i Thailand, i 1972, var jeg selv heldig, men jeg har da flere gange siden haft en slem omgang splinter....
Jeg spiser og drikker som regel, hvad der bliver serveret, uden at tage specielle forholdsregler, men nogle gange havde det nok været en god ide, at passe lidt på hvad jeg puttede i munden.
Jeg bruger postevand til at børste tænder i, men drikker ikke vandet bortset fra "hjemme" i Chanthaburi, hvor det kommer fra egen 30 meter dybe brønd.
Oprettet af
solmand d. 19/09-2005 15:25
#19
Hej. Jeg har fundet ud af hvis jeg bare drikker flaske vand og holder mig til de isterninger med hul i og undgår deres salat som de skylder i deres eget vand så har jeg ingen problemer.
opppe på landet har vi vandværksvand det drikker jeg ikke men henter vand fra vores egen brønd til vandning af vores marker.det kan drikkes uden problemer.....


#20
Jeg tror at der er mange der overser de ofte rigelige mængder alkohol man til tider konsumerer på en ferie!
Det kan godt slå maven itu, og det kunne det sikkert også herhjemme!
