Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Besøgsvisum & flybillet
Oprettet af
Anjin d. 07/05-2011 12:39
#1
Jeg skal have besøg af min Thailandske kæreste, forhåbentlig i juli og august. Hun var her første gang primo dec 2010 til primo januar 2011. I den forbindelse blev hun godkendt via udlændingeservice København og pga lang ekspeditionstid der og uvidenhed her

brændte vi en billet af som nåede at blive ubrugelig.
Udlændingeservice fortæller mig nu, at vi kan nøjes med at reservere en billet til brug for ansøgningen. Jeg mener at have læst om det på DTW -at man kan reservere en billet for ca 500 Bath og så evt annullere den og købe en når visa er godkendt, men kan det nu. Er der nogen der kan hjælpe med om det er korrekt ? og hvor skal hun gå hen for at få den reservation ? meget gerne et konkret selskab/kontakt i Bkk .
Oprettet af
hsn d. 07/05-2011 12:50
#2
Ja det er muligt. Jeg bruger Robert Kronberg til hjælp. Prøv at spørge ham.
#3
Du er da ganske velkommen til at kontakte mig på:
Hilsen, Robert
Oprettet af jesperfrb d. 08/05-2011 02:10
#4
Kan fåes på "Stable lodge! Soi 8 Shukumvit!
Lige over for receptionen!
Men ellers har jeg brugt "Thai integration" Gode og hjælpsomme mennesker!
Oprettet af sleipner d. 08/05-2011 03:41
#5
Anjin skrev:
Jeg skal have besøg af min Thailandske kæreste, forhåbentlig i juli og august. Hun var her første gang primo dec 2010 til primo januar 2011. I den forbindelse blev hun godkendt via udlændingeservice København og pga lang ekspeditionstid der og uvidenhed her

brændte vi en billet af som nåede at blive ubrugelig.
Udlændingeservice fortæller mig nu, at vi kan nøjes med at reservere en billet til brug for ansøgningen. Jeg mener at have læst om det på DTW -at man kan reservere en billet for ca 500 Bath og så evt annullere den og købe en når visa er godkendt, men kan det nu. Er der nogen der kan hjælpe med om det er korrekt ? og hvor skal hun gå hen for at få den reservation ? meget gerne et konkret selskab/kontakt i Bkk .
Ja hun kan gå ind på hvilken som helst travelagency,som der er millioner af og lave en reservation til 200 baht. Tar hun ind på et officel thai air kontor er reservationen gratis.( taler af erfaring)
Når den endelige rejse så skal bestilles bestiller du bare den billet du vil have. Din reservation annuleres automatisk, når du ikke henveder dig igen.
Redigeret af sleipner d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
Anjin d. 08/05-2011 08:08
#6
Tak for gode og konkrete svar

. Min Thai kæreste mente, at hvis man havde foretaget en reservation og derefter fik godkendt visa, så skulle man også bruge dén billet der var brugt som reservation ifb med ansøgningen, men det forstår jeg sådan, at det ikke er nødvendigt, - dejligt da der jo er stor prisforskel
Hvis man eks søger 1.7. til 1.9. og oplever at papirer igen sendes til Kbh og derfor ikke er godkendt før f.eks medio juli, vil man så få to mdr fra det tidspunkt, eller er det klogere så at søge 1.7. til 1.10. fra starten -og hun så evt bare rejser hjem "før" udløb ? (det bliver dejligt en dag at være mere rutineret og ikke stille så mange nørdede spørgsmål.....)

Oprettet af
hsn d. 08/05-2011 09:58
#7
Anjin skrev:
Tak for gode og konkrete svar

. Min Thai kæreste mente, at hvis man havde foretaget en reservation og derefter fik godkendt visa, så skulle man også bruge dén billet der var brugt som reservation ifb med ansøgningen, men det forstår jeg sådan, at det ikke er nødvendigt, - dejligt da der jo er stor prisforskel
Hvis man eks søger 1.7. til 1.9. og oplever at papirer igen sendes til Kbh og derfor ikke er godkendt før f.eks medio juli, vil man så få to mdr fra det tidspunkt, eller er det klogere så at søge 1.7. til 1.10. fra starten -og hun så evt bare rejser hjem "før" udløb ? (det bliver dejligt en dag at være mere rutineret og ikke stille så mange nørdede spørgsmål.....)

Hun får en visum periode på 90 dage, fra den dag visum udstedes. Hun må gerne rejse hjem før, men visumet vil altid gælde længere.
Når visum udstedes er det gyldigt mere end 90 dage. Dette er for at man kan nå, at få hende til landet. Hvis dagen ikke lige passer når det udstedes

MEN... Hun må kun være i Danmark 90 dage fra udstedelse i visumperioden.
Søg bare en realistisk dato for ønsket indrejse. Bliver den så ændret/skubbet, gør det ikke så meget.
Dog skal der fremvises billet/reservation for at det kan udstedes. Så det går ikke, at hun har en billet der ligger før udstedelses dato.
Oprettet af
ingolf d. 08/05-2011 14:08
#8
Shukomvit 90 Bangkok inde på gården---den svenske ambassade, og lige over for soy 7---en lille rejsebyro i et "skur" på gården, de hjälper med alt til små penge.
Oprettet af
Lung Yao d. 09/05-2011 15:50
#9
hsn skrev:
Anjin skrev:
Tak for gode og konkrete svar

. Min Thai kæreste mente, at hvis man havde foretaget en reservation og derefter fik godkendt visa, så skulle man også bruge dén billet der var brugt som reservation ifb med ansøgningen, men det forstår jeg sådan, at det ikke er nødvendigt, - dejligt da der jo er stor prisforskel
Hvis man eks søger 1.7. til 1.9. og oplever at papirer igen sendes til Kbh og derfor ikke er godkendt før f.eks medio juli, vil man så få to mdr fra det tidspunkt, eller er det klogere så at søge 1.7. til 1.10. fra starten -og hun så evt bare rejser hjem "før" udløb ? (det bliver dejligt en dag at være mere rutineret og ikke stille så mange nørdede spørgsmål.....)

Hun får en visum periode på 90 dage, fra den dag visum udstedes. Hun må gerne rejse hjem før, men visumet vil altid gælde længere.
Når visum udstedes er det gyldigt mere end 90 dage. Dette er for at man kan nå, at få hende til landet. Hvis dagen ikke lige passer når det udstedes

MEN...
Hun må kun være i Danmark 90 dage fra udstedelse i visumperioden.
Søg bare en realistisk dato for ønsket indrejse. Bliver den så ændret/skubbet, gør det ikke så meget.
Dog skal der fremvises billet/reservation for at det kan udstedes. Så det går ikke, at hun har en billet der ligger før udstedelses dato.
Du mener "anvendelsensperiode", hvor indrejse og udrejse skal være effektueret inden seneste: xx-xx-xxxx
For det andet må Hun højst være i DK i 90 dage fra
INDREJSDATOEN, indenfor "anvendelsensperioden"(derfor at man skal huske at tælle dagene).
.
Redigeret af
Lung Yao d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
hsn d. 09/05-2011 16:14
#10
Lung Yao skrev:
Du mener "anvendelsensperiode", hvor indrejse og udrejse skal være effektueret inden seneste: xx-xx-xxxx
For det andet må Hun højst være i DK i 90 dage fra INDREJSDATOEN, indenfor "anvendelsensperioden"(derfor at man skal huske at tælle dagene).
.
Du har fuldstændig ret. Det gik lidt for stærkt, men mente selvfølgelig fra indrejse.
Oprettet af fckguld d. 09/05-2011 19:51
#11
Anjin skrev:
Jeg skal have besøg af min Thailandske kæreste, forhåbentlig i juli og august. Hun var her første gang primo dec 2010 til primo januar 2011. I den forbindelse blev hun godkendt via udlændingeservice København og pga lang ekspeditionstid der og uvidenhed her

brændte vi en billet af som nåede at blive ubrugelig.
Udlændingeservice fortæller mig nu, at vi kan nøjes med at reservere en billet til brug for ansøgningen. Jeg mener at have læst om det på DTW -at man kan reservere en billet for ca 500 Bath og så evt annullere den og købe en når visa er godkendt, men kan det nu. Er der nogen der kan hjælpe med om det er korrekt ? og hvor skal hun gå hen for at få den reservation ? meget gerne et konkret selskab/kontakt i Bkk .
koster ikke 1 bath - billet skal bare betales 14 dage før , hos alle thai agent i thailand
Oprettet af
Duffi d. 11/05-2011 06:24
#12
Man behøver ikke at købe en flybillet inden visumansøgning. Man skal bare præsentere en reservation af en flybillet samt en rejseforsikring.
Nogen rejsebureauer tager betaling for at lave en billetreservation, sikkert fordi de har oplevet at billetten sluttelig købes andetsteds, mens andre rejsebureauer gør det gratis, i forventning om at du også køber billetten hos dem.
Jeg bruger selv Majestic Travel i Bangkok ( / tel. +66 (0)2 652 2000) som er hurtige og yder en god rigtig service. Hos Majestic Travel koster en reservation ikke noget, ligesom du kan få pengene tilbage for rejse forsikringen (THB 2500), hvis der bliver givet afslag på visum.
Finn

Redigeret af
Duffi d. 11/05-2011 06:29
Oprettet af
Anjin d. 11/05-2011 11:30
#13
Tak til alle for de gode svar. Info er givet videre til Thai kæreste, som så kan få de nødvendige papirer uden at vi denne gang brænder fingrene

Nu håber vi så bare ambassaden selv giver grønt lys denne gang.
#14
Anjin skrev:
Tak til alle for de gode svar. Info er givet videre til Thai kæreste, som så kan få de nødvendige papirer uden at vi denne gang brænder fingrene

Nu håber vi så bare ambassaden selv giver grønt lys denne gang.
Vi yder samme service, så I er velkmne til at kontakte os:
Thai-talende: 0 814 062 854 (10-17 på hverdage).
Hilsen, Robert
Oprettet af
Anjin d. 12/06-2011 07:40
#15
Facit paa sagen er, at hun 14 dage efter ansoegningen fik godkendt sit besoegsvisum. Tak for de gode og konkrete raad, som vi dermed fik god erfaring med
