Oprettet af
Joern d. 15/05-2011 13:04
#1
Skal til Thailand i juli måned og overvejer at tage til Raillay Beach og så derfra videre til Phi Phi Island. Kan forstå at der går en færge fra Krabi eller Ao Nang til Raillay og videre til Phi Phi.
Nu er det jo juli måned vi skal afsted og da min kone nemt bliver søsyg vil jeg høre om der er nogle der ved hvor lang tid sejlturene vil tage og om vi skal forvente høje bølger?
På forhånd tak
Jørn
#3
Joern skrev:
Skal til Thailand i juli måned og overvejer at tage til Raillay Beach og så derfra videre til Phi Phi Island. Kan forstå at der går en færge fra Krabi eller Ao Nang til Raillay og videre til Phi Phi.
Nu er det jo juli måned vi skal afsted og da min kone nemt bliver søsyg vil jeg høre om der er nogle der ved hvor lang tid sejlturene vil tage og om vi skal forvente høje bølger?
På forhånd tak
Jørn
Jeg har nu heller ikke oplevet høje bølger mellem Ao Nang og Railay, og mellem Krabi by eller Railay og Phi Phi.
Men intet kan udelukkes.
Krabi provinsen til Phi Phi: ca 2 timer.
Hilsen, Robert
#4
Juli måned er jo lavsæson i Krabi, dvs. regnvejr, høje bølger, jellyfish... Men der er også chance at solen skinner. Global warming du ved ;p Selv fra Krabi men jeg kan ikke rigtigt sige mere hvis man skal forvente dårligt vejret i juli måned eller ej.
4år siden, da jeg stædig var i Thailand, selvom solen skinnede i juli måned var der høje bølger indtil man ikke kunne tage longtailboat direct fra ao nang til railey. Hvis der er sådan, tag man så longtailboat fra 'ao nam mao' i stedet for 'ao nang'.
Der er færge fra Railay til PhiPhi (også fra AoNang til PhiPhi) som tager ca. to et halv timer (med AoNang Princess firma).
To et halv timer vil være meget slemt for din kone hvis der bliver sådan nogle høje bølger

Men hvis det bliver sådan, prøv lige at kigge efter noget som hjælpe med søsyg
ps. fra ao nang til railay tager ca.20min. man kan også tage fra krabi town til railay men der er ikke anbefalet når din kone bliver nemt søsyg. det tager ca. 40min fra krabi town til railay.
der er øst- og vest-railay. bedre strand er ved vestlig del af railay.østlig delen er mere muddy og grå sand.
spørg bare hvis du har brug for hjælpen
