Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Bruge Iphone i Thailand

Oprettet af Joern d. 13/06-2011 20:24
#1

Hej

Muligvis et dumt spørgsmål: kan jeg uden videre købe et One2call simkort og sætte i min Iphone, eller skal den opdateres via Itunes? Kan man iøvrigt købe prepaid kort, som f.eks. One2call hvor der også er data med i prisen? Det vil jo være rart hvis jeg kan tjekke min mail uden at skulle på netcafe

Mvh
Jørn

Oprettet af pdrhan d. 13/06-2011 20:28
#2

Joern skrev:
Hej

Muligvis et dumt spørgsmål: kan jeg uden videre købe et One2call simkort og sætte i min Iphone, eller skal den opdateres via Itunes? Kan man iøvrigt købe prepaid kort, som f.eks. One2call hvor der også er data med i prisen? Det vil jo være rart hvis jeg kan tjekke min mail uden at skulle på netcafe

Mvh
Jørn

Må blive dig svar skyldig mht iPhone , men vil umiddelbart tro at hvis den er "unlocked" dvs kan bruges på alle netværk , så kan du sagtens købe et one2call sim hvis det er normal størrelse simkort den bruger - IP4 bruger jo mindre sim....og ja du kan også få one2call med data abonnement

Oprettet af Joern d. 13/06-2011 20:39
#3

Den er ikke låst, men det er en IP4. Kan man ikke få micro kort?

Oprettet af Nirvana d. 13/06-2011 22:49
#4

dtac har spisjæld abomanger til iPhone vår du får 100 MB i start parken og det er sim kordet der kan bruge i i iPhone 4 iPhone 3GS og iPhone 3G

dtac laver også til iPad

http://www.dtac.c...hone/plan/

Redigeret af Nirvana d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af L d. 14/06-2011 05:53
#5

Joern skrev:
Hej

Muligvis et dumt spørgsmål: kan jeg uden videre købe et One2call simkort og sætte i min Iphone, eller skal den opdateres via Itunes? Kan man iøvrigt købe prepaid kort, som f.eks. One2call hvor der også er data med i prisen? Det vil jo være rart hvis jeg kan tjekke min mail uden at skulle på netcafe

Mvh
Jørn


Jeg købte et 12call simkort til min iphone i en af de mange teleshopper i BigC.
Jeg gav 250 baht for 50 timers data trafik.
De har sim kort både i str til de ældre iphones og også små simkort til de nye modeller.
Så glem alt om roaming. Det virker og det lykkedes mig ikke engang at bruge de 50 timer på 4 ugers ferie.
Jeg brugte alle aps jeg også bruger herhjemme i dk og tjekkede mails m.m.

Herudover skal man så også tanke mobil tid på samme kort, hvis man også ønsker dette til at sende sms eller ringe lokalt.

Du skal ikke gøre noget via itunes.
Men den skal selvfølgelig være låst op inden du tager derned.

Redigeret af L d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af Joern d. 28/06-2011 22:40
#6

Når nu jeg køber sådan et kort med 50 timers data, kan man så sætte sin Iphone op som hotspot og dermed bruge den til at komme på nettet med en bærbar pc? Hvis man kan, hvordan gør man så?

Oprettet af jimmikoldenborg d. 28/06-2011 23:42
#7

Du kan sagtens bruge din iphone som hotspot.

Enten ved at bruge dit kabel som du så sætter i din pc/mac (Virker bedst for mig)

Eller

Ved at vælge den under trådløse netværk på din pc/mac.
Husk at aktivere internetdeling på din Iphone i begge tilfælde.

Vh

Jimmi

Joern skrev:
Når nu jeg køber sådan et kort med 50 timers data, kan man så sætte sin Iphone op som hotspot og dermed bruge den til at komme på nettet med en bærbar pc? Hvis man kan, hvordan gør man så?

Oprettet af TG950 d. 29/06-2011 09:15
#8

Joern skrev:
Hej

Muligvis et dumt spørgsmål: kan jeg uden videre købe et One2call simkort og sætte i min Iphone, eller skal den opdateres via Itunes? Kan man iøvrigt købe prepaid kort, som f.eks. One2call hvor der også er data med i prisen? Det vil jo være rart hvis jeg kan tjekke min mail uden at skulle på netcafe

Mvh
Jørn


det kræver jo som skrevet andet steds at telefonen er låst op / unlocked, men hvis du F.eks har et Telenor abnoment kan du jo bruge DTAC (sim kort ) som er en del af Telenor koncernen, det oplyser de hos Telenor.


http://www.dtac.c...ex-en.html

Redigeret af TG950 d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af Lung Yao d. 29/06-2011 16:02
#9

Og een ting skal du huske :
H O L D altid øje med hvor du lægger den.
P.t. er en meget eftertragtet vare af Thai og især andre "langfingre" farangs.Shock

Redigeret af Lung Yao d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af DKPete d. 29/06-2011 16:08
#10

Lung Yao skrev:
Og een ting skal du huske :
H O L D altid øje med hvor du lægger den.
P.t. er en meget eftertragtet vare af Thai og især andre "langfingre" farangs.Shock


JA - mistede min i lufthavnen i maj Headbanger

Oprettet af Kittisak d. 29/06-2011 20:17
#11

Det der Dtac til ipad, er det taletids kort eller abbonnement?
Og hvad ville være bedst - 12call eller Dtac?
Skal derned oktober og har tænkt mig at tage min ipad 2 med istedet for min bærbare...

Oprettet af TG950 d. 29/06-2011 21:02
#12

Kittisak skrev:
Det der Dtac til ipad, er det taletids kort eller abbonnement?
Og hvad ville være bedst - 12call eller Dtac?
Skal derned oktober og har tænkt mig at tage min ipad 2 med istedet for min bærbare...


mener ikke at ipad's er låst til bestemte operatør, eller tager jeg fejl ?
for hvis det er tilfældet så bør du vælge det abnoment du får mest net tid for pengene, hvis der ikke er WI - FI dækning i dit område.

Oprettet af Kittisak d. 30/06-2011 03:52
#13

Nej ipads er ik låst da det ik er en mobiltlf Smile
Men hvilket er bedst at bruge når det nu er at man kun skal bruge data?

12call har jeg haft på min iphone før men der trækker den det antal minutter man er på og ik hvad man bruger af data...
Er det også sådan med Dtac?

Og nu snakker jeg om taletidskort da jeg kun skal være der en måned så ser ingen grund til at åbne abbonnement...

Redigeret af Kittisak d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af joenielsen d. 01/07-2011 08:53
#14

Du ringer bare til one2call på 1175 og siger du vil have en unlimited edge/gprs package, så trækker de 799 + vat, ca 850 bt total. fra din taletidskonto. bagefter trykker du *389# og ringer op, så får du sendt en gratis kode til 3bb hotspot wifi som du kan finde mange steder i landet, det koster normalt 99bt.
Jeg kan høre radio fra Danmark og snakke med video på skype via edge/gprs så det er alle pengene værd.

Mvh. Joe.

Oprettet af joenielsen d. 01/07-2011 08:55
#15

...Husk at de trækker ca 850 bt fra din konto automatisk fremover.