Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Opholdstilladelse på ca. to måneder

Oprettet af Don d. 13/11-2005 17:33
#1

Så lykkedes det! Konen har fået opholdstilladelse Grin Grin Grin

Tidshorisonten er som følger:

D. 24 januar 2005..: Vi mødes og bliver forelsket i hinanden.

D. 14 juni 2005..: Min kæreste kommer på besøg, på turistvisum i 90 dage.

D. 27 august 2005..: Vi bliver gift (i DK).

D. 8 september 2005..: Min kone rejser til Thailand og indgiver ansøgning om opholdtilladelse på den Danske Ambassade i Bangkok.

D. 17 september 2005..: Jeg modtager kvittering fra udlændingestyrelsen, for modtagelse af ansøgning.

D. 20 oktober 2005..: Jeg modtager brev fra udlændingestyrelsen vedr. orientering om kommunehøring (om jeg har modtaget sociale ydelser mv.)

D. 11 november..: Jeg får brev fra udlændingestyrelsen, om at fremskaffe anfordringsgaranti på kr. 54.158 hvorefter der kan tildeles opholdstilladelse gældende fra d. 10 december 2005.

Der er således gået fra d. 8 september hvor min kone ansøger frem til d. 11 november, hvor tilladelsen bliver givet.
I forhold til alle de skrækhistorier jeg har hørt, må jeg sige at det er gået særdeles hurtigt og kan ikke klage over noget.

Det er bare kanon

Don

Oprettet af John d. 13/11-2005 18:54
#2

Hjertelig tillykkeGrin

Det er dejligt at høre at systemet fungere, ihvertfald engang imellemWink

John

Oprettet af falang yao d. 13/11-2005 19:14
#3

Hej Don,
Stort tillykke med konens opholdstilladelse. Det er rart at se ,som du selv bemærkede at trods alt er det ikke altid "håbløst og besværligt". Der var visse "forhindringer", men de var til at overkomme.
Pøj pøj fremover.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Oprettet af christian-s d. 13/11-2005 19:45
#4

Tillykke Don - så havde jeg ret i at du kun var 2-3 uger fra målet da du fik dit brev 20/10 Cool
Held og lykke med det hele fremover.

Oprettet af Don d. 13/11-2005 21:25
#5

- Jeg siger mange tak til John, Falang Yao og Christian S.
Og ja Christian, du havde fuldstændig ret Grin

Don

Oprettet af rolan d. 13/11-2005 22:34
#6

ja tilykke don så var det vel ikke så slemt a ligevel GrinGrin

Oprettet af petergm d. 13/11-2005 23:59
#7

Hej Don,

Der skal lyde et stort TILLYJKKE herfra!



Mvh.
Peter G.