Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Chiang Mai
Oprettet af
Rie d. 02/10-2011 21:38
#1
Skal flytte til Chiang Mai på torsdag.....Skal jeg vente eller er det ok nu, ringer lige til udenrigsministeriet i morgen mandag og høre dem, men måske der er nogle her på tråden som bor deroppe og som kan komme med et "lille" råd.
Skal bo i den gamle bydel
Rie
Oprettet af NoiNarak d. 02/10-2011 21:46
#2
Hej Rie!
Hvis du går på-Thaivisa.com og finder Chiang Mai forum, har de en tråd kørende omkring oversvømmelserne-og der er link til et kort over byen,hvor det er galt+folks egne beretninger,fra rundt om i byen.
Velkommen til Thailand!
#3
Alt er stort set tilbage til normalt her oppe nu
Mvh
Leo
Oprettet af
ABS d. 03/10-2011 03:46
#4
Rie skrev:
Skal flytte til Chiang Mai på torsdag.....Skal jeg vente eller er det ok nu, ringer lige til udenrigsministeriet i morgen mandag og høre dem, men måske der er nogle her på tråden som bor deroppe og som kan komme med et "lille" råd.
Skal bo i den gamle bydel
Rie
Flyt du bare der op Rie. Efter hvad der siges i Thai News, så er der ikke mere vand deroppe end der kan vrides af en gulvklud. Lykke til med dit ophold i Chiang Mai.
#5
Jeg er her oppe nu og her er ok igen 90 % af alle veje er ok det er rismarker der er oversvømmet nu
Oprettet af
ABS d. 03/10-2011 11:59
#6
yan skrev:
ABS skrev:
Rie skrev:
Skal flytte til Chiang Mai på torsdag.....Skal jeg vente eller er det ok nu, ringer lige til udenrigsministeriet i morgen mandag og høre dem, men måske der er nogle her på tråden som bor deroppe og som kan komme med et "lille" råd.
Skal bo i den gamle bydel
Rie
Flyt du bare der op Rie. Efter hvad der siges i Thai News, så er der ikke mere vand deroppe end der kan vrides af en gulvklud. Lykke til med dit ophold i Chiang Mai.
Har lige set billeder fra Chaing Mai på nyhederne, og må sige,
de gulvklude skal godt nok være på størelse med Fyn eller måske Sjælland.
Må være nogle optagelser fra tidligere du har set. Chiang Mai by er stort set vandfri og oprydningen er igang. Så en gulvklud vil være en god ting.
Problemerne er nu fra Phinchit og sydover helt ned Ayutthaya.
#7
De siger i nyhederne at natmarkedet i Chiang Mai er åbnet.
Det danske udenrigsministerium tror jeg i øvrigt ikke kan sige ret meget ud over et eller andet generelt.
Det eneste, som de skriver nu, er:
"
Andre risikoforhold
I en del af årets måneder er der regntid i Thailand. I de måneder er der generel risiko for oversvømmelser, mudderskred m.v., hvilket ofte medfører besværligheder og i nogle tilfælde alvorlige ulykker. Det er forskelligt, hvornår der er regntid i de forskellige regioner. Der er både forskelle fra nord til syd og forskelle fra sydvest (Phuket, Krabi mv.) til sydøst (Koh Samui, Koh Chang mv.). Voldsomme regnskyl forekommer dog af og til også uden for normal regntid. Rejsende anbefales at søge relevant information før rejsen, fx hos Thailands meteorologiske institut og i øvrigt at følge de lokale myndigheders anvisninger."
Hilsen, Robert