Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: SU snyd i Thailand
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 09:24
#1
Som omtalt i anden tråd, er der folk i Thailand, danskere vel at mærke, som modtager SU fordi de modtager fjernundervisning over computer.
Dette er der i sig selv ikke noget galt i, hvis de er unge studenter som rejser lidt rundt og vil tjene point til deres videre studier.
Her drejer det sig om 'voksne' mennesker som har forretning i Thailand og derfor tjener penge ved siden af. De modtager kun undervisning for at kunne søge SU, det er absolut ikke for at opfriske nogle folkeskole kundskaber.
Hvad synes DTW brugere? Er det rimeligt at den danske stat ( SU= Statens Uddannelsesstøtte) skal smide penge i forretnings drivende i Thailand, så de kan leve det søde liv i LOS for skatteborgernes penge.
Jeg synes det er en skandale og etisk forkert.
Nu vil jeg tage på lørdags arbejde og tjene lidt penge jeg kan betale skat af, som staten så kan sende til Thailand til de nødlidende bar ejere

#2
NEJ!!!!

Oprettet af
buffalo d. 29/10-2011 09:36
#3

det skulle sgu ikke undre mig ret meget hvis der virkelig er nogen der har frækhed nok til at gøre det,hvis det er mugligt

Oprettet af
vandango d. 29/10-2011 09:36
#4
Personligt synes jeg at også voksne personer/studerende der opholder sig i Thailand har ret til SU.
Men hvis de ikke opgiver deres indtægt til SU., jamen så har de degraderet dem selv til plattenslagere/platugler.
I øvrigt tak for fidusen.

#5

NEJ, hvis jeg kendte en af den slags ville jeg melde det.
Oprettet af
phom d. 29/10-2011 11:48
#6
Mon ikke den danske dusørjager kigger på dette problem, når han alligevel skal opsøge velfærdsfuskere, men på SU har du lov til at tjene penge ved siden af, og frasige dig SU i de perioder du tjenere mere end max beløbet, om det giver ret til arbejdsvisum i thailand er en helt andet problem.
I stedet for at have ondt i røven over hvad andre kan, så kan man ligeså godt vælge at se fordelene i at folk kan opgraderes deres uddannelse, selv når de befinder sig i thailand, folk på førtidspension kan også tage vuc kurser til normal pris, og evt. bruge det som en personlig aktivering.
Det er især på VUC centrene at man har muligheden for fjernundervisning, officielt skal man op til eksamen, men VUC er dog dybest set ligeglad om du møder op, ligesom især de små VUC skoler også ser igennem med studie aktiviteten, altså om folk overhovedet aflevere alle opgaverne som de skal
http://www.vuc.nu...rside.html
For at gå på vuc og tage HF og AVU fag må du dog ikke havde en videregående uddannelse, som kan både være:
• kort - fx. datamatiker, installatør eller kordegn.
• mellemlang - fx. bibliotekar, politibetjent eller socialrådgiver
• lang - fx. gynmasielærer, jurist eller læge
Se listen her
http://www.kvuc.d...betisk.pdf
Hvis man har sådan en uddannelse stiger kursusprisen, så i teorien kan man stadigvæk gå på vuc, men det vil blive meget dyrt. Der er dog visse undtagelser.
Andre SU uddannelser man kan tage på internettet er fx dem som university college har, men her kræves det på de fleste af uddannelserne, at man tager til Danmark en gang imellem, ligesom man kan tage på udveksling mange steder i verden fx i thailand.
http://ucsj.dk/in...l/hvorhen/
I teorien er det muligt at tage hele pædagoguddannelsen i thailand, men det kraver at man finder et passende praktiksted.
http://ucsj.dk/ud...ernstudie/
Redigeret af
phom d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 12:54
#7
phom skrev:
Mon ikke den danske dusørjager kigger på dette problem, når han alligevel skal opsøge velfærdsfuskere, men på SU har du lov til at tjene penge ved siden af, og frasige dig SU i de perioder du tjenere mere end max beløbet, om det giver ret til arbejdsvisum i thailand er en helt andet problem.
I stedet for at have ondt i røven over hvad andre kan, så kan man ligeså godt vælge at se fordelene i at folk kan opgraderes deres uddannelse, selv når de befinder sig i thailand, folk på førtidspension kan også tage vuc kurser til normal pris, og evt. bruge det som en personlig aktivering.
Det er især på VUC centrene at man har muligheden for fjernundervisning, officielt skal man op til eksamen, men VUC er dog dybest set ligeglad om du møder op, ligesom især de små VUC skoler også ser igennem med studie aktiviteten, altså om folk overhovedet aflevere alle opgaverne som de skal
http://www.vuc.nu...rside.html
For at gå på vuc og tage HF og AVU fag må du dog ikke havde en videregående uddannelse, som kan både være:
• kort - fx. datamatiker, installatør eller kordegn.
• mellemlang - fx. bibliotekar, politibetjent eller socialrådgiver
• lang - fx. gynmasielærer, jurist eller læge
Se listen her
http://www.kvuc.d...betisk.pdf
Hvis man har sådan en uddannelse stiger kursusprisen, så i teorien kan man stadigvæk gå på vuc, men det vil blive meget dyrt. Der er dog visse undtagelser.
Andre SU uddannelser man kan tage på internettet er fx dem som university college har, men her kræves det på de fleste af uddannelserne, at man tager til Danmark en gang imellem, ligesom man kan tage på udveksling mange steder i verden fx i thailand.
http://ucsj.dk/in...l/hvorhen/
I teorien er det muligt at tage hele pædagoguddannelsen i thailand, men det kraver at man finder et passende praktiksted.
http://ucsj.dk/ud...ernstudie/
Phom du har ret i mange af tingene. Problemet ligger jo i at de mennesker som gør det, udelukkende modtager den undervisning for at få SU. De er sgu da ligeglade om de dumper eller ej, de vil faktisk hellere dumpe, fordi de så har muligheden for at gå om, og igen modtage SU i et år.
Mange af dem har gode uddannelser, men tilmelder sig alm. folkeskole trin, for ikke at skulle yde så meget selv.
De lyver i deres ansøgninger og opgiver ikke hvad de reelt tjener i Thailand, det er der fejlen ligger og som jeg synes er etisk forkert.
Man kan finde ud af hvor folk opholder sig ud fra ip adressen, men idag kan du downloade programmer så din ip adresse er hvor du ønsker den......
Smart må jeg sige, men til Jer nasserøve vil jeg sige, I burde skamme Jer.
Oprettet af
phom d. 29/10-2011 13:13
#8
minven
Så vidt jeg ved, så skal skolen tjekke folks uddannelses niveau ved opstart, og der findes naturligvis et stor nationalt registre over dette, men hvor mange år dette går tilbage, aner jeg ikke, og der er da helt sikkert nogle ældre årgange, som har mulighed for at snyde.
Folk der bevist snyder, er naturligvis forkert, men så vidt jeg ved, så kan man blive ved med at tage de samme fag på vuc, ligegyldigt om man dumper eller ej, eller bevist bliver væk fra den afsluttende eksamen.
Og mon ikke også de kan få SU lån imens de er i thailand, og så længe de forbliver i uddannelses systemet behøves disse lån ikke at blive tilbagebetalt.
Ligesom uddannelses stederne er ligeglad med folks ip adresse, dette må skat og den nye dyneløfter tage sig af, for et af problemerne med velfærd er, at det ender i stasi lignede kontrol mekanismer, hvor alle mistænkes for at snyde.
Redigeret af
phom d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 13:22
#9
vandango skrev:
Personligt synes jeg at også voksne personer/studerende der opholder sig i Thailand har ret til SU.
Men hvis de ikke opgiver deres indtægt til SU., jamen så har de degraderet dem selv til plattenslagere/platugler.
I øvrigt tak for fidusen.

Du skal ikke takke for fidusen vandango, du er sgu for godt uddannet til at tage folkeskolen igen på 9.-10. klasse niveau, så glem det.
Til Phom: Det er jo netop de ældre årgange som laver snyderierne og SU lån kan de også lave. Gud ved om de nogensinde betaler tilbage, jeg tvivler.
Oprettet af
phom d. 29/10-2011 13:46
#10
Enven
Ligefor at få din forargelse til at stige endnu mere, så kan du forvente at staten formentlig bruger 2-3gange så meget eller endnu mere, på uddannelses udgifter, end det staten giver i su, når vi snakker VUC kurser.
Hvilket da også førte til at Genopretningsplanen i 2010 hvor deltagergebyrerne blev hævet en lille smule.
Oprettet af
Lung Yao d. 29/10-2011 13:59
#11
For at komme tilbage til tråden : (nok en gammel artikel, men mon forholdene er blevet bedre ?)
http://www.advoka...NewsID=169
Skat havde i 2007, ca. 26,9 milliarder kroner ude at svømme hos danskere og manglende betaling af underholdsbidrag til fælles børn efter en skilsmisse er den gældspost, der vokser kraftigst hos det offentlige
Men
OP ville være :<< Just
"Another brick in the wall", i denne sammenhæng (Kinamuren

) >>.
04-04-2008 Skat inddriver gæld i udlandet
Skat er begyndt at sende inkassofolk til udlandet for at inddrive den milliardstore gæld, som danskere har i udlandet. Ifølge Berlingske Tidende har Danmark 5,5 milliarder kroner til gode i udlandsdanskeres skatteregnskaber.
Afdelingsleder i Skat Aage Pedersen forklarer, at Skat har lavet en aftale med et inkassofirma, som bruges i de lande, som Danmark ikke har aftaler om bistand til inddrivelse med og Skat sender større udenlandske sager til inkasso hver uge. Der er tale om et dansk inkassofirma med afdelinger forskellige steder i verden, men opgaven bliver nu udliciteret gennem en udbudsrunde, oplyser Aage Pedersen.
Det er omkring 19.000 danskere i udlandet med gæld til Danmark. For de private skyldneres vedkommende er det typisk gæld der er opstået, hvis forskudsregistreringen har været for lav, eller der er krav om tilbagebetaling af SU-gæld.
For virksomhedsejeres vedkommende er der tale om selskabstømningsgæld på flere millioner kroner til små virksomhedsejere, der ikke har fået lavet en forskudsregistrering af indtægterne og derefter har brugt hele den ubeskattede indtægt.
Kilde Berlingske Tidende
.
Oprettet af sleipner d. 29/10-2011 14:46
#12
Når du modtager fjernundervisning er det jo ligegyldig hvor i verden du er, men eksamenerne er nu ved personlig fremmøde og tar du AVU er der eksamen i maj og december måned. HF er kun i maj / juni måned.
Men du kan altså ikke sidde på bar og SUen kommer ikke, uden du skal lave afleveringer HVER uge, ellers bliver den nu hurtig stoppet.
Så den fidus er kan det ikke betale sig at blive forarget over.
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 15:53
#13
sleipner skrev:
Når du modtager fjernundervisning er det jo ligegyldig hvor i verden du er, men eksamenerne er nu ved personlig fremmøde og tar du AVU er der eksamen i maj og december måned. HF er kun i maj / juni måned.
Men du kan altså ikke sidde på bar og SUen kommer ikke, uden du skal lave afleveringer HVER uge, ellers bliver den nu hurtig stoppet.
Så den fidus er kan det ikke betale sig at blive forarget over.
Du tager fejl sleipner.
Eksamen kan også tages over computer i de nævnte måneder. Selvfølgelig kommer SU'en ikke hvis du ikke afleverer opgaver hver uge. Det gør de jo også, man skal have 23 timer om ugen for at opnå SU, men det kan gøres på 4-5 timer....!
Du fatter åbenbart ikke en brik af det hele, prøv at læse og forstå hvad der bliver skrevet.
Det er folk som driver forretning i udlandet som modtager SU. Dvs de har en indkomst, sandsynligvis over det tilladte, men det fortæller de ikke når de ansøger.
Du kan altså godt sidde på bar og lave opgaver over computer og modtage SU.
Det er ikke nogen fidus, men ren og skær svindel, men du synes åbenbart det er i orden at du arbejder i Danmark og dine skatte penge går til alle snylterne og bedragerne som ikke gider at bidrage med noget selv.
Men måske du selv er en af dem..................
Redigeret af EnVen d. 29/10-2011 16:00
Oprettet af sleipner d. 29/10-2011 16:14
#14
EnVen skrev:
sleipner skrev:
Når du modtager fjernundervisning er det jo ligegyldig hvor i verden du er, men eksamenerne er nu ved personlig fremmøde og tar du AVU er der eksamen i maj og december måned. HF er kun i maj / juni måned.
Men du kan altså ikke sidde på bar og SUen kommer ikke, uden du skal lave afleveringer HVER uge, ellers bliver den nu hurtig stoppet.
Så den fidus er kan det ikke betale sig at blive forarget over.
Du tager fejl sleipner.
Eksamen kan også tages over computer i de nævnte måneder. Selvfølgelig kommer SU'en ikke hvis du ikke afleverer opgaver hver uge. Det gør de jo også, man skal have 23 timer om ugen for at opnå SU, men det kan gøres på 4-5 timer....!
Du fatter åbenbart ikke en brik af det hele, prøv at læse og forstå hvad der bliver skrevet.
Det er folk som driver forretning i udlandet som modtager SU. Dvs de har en indkomst, sandsynligvis over det tilladte, men det fortæller de ikke når de ansøger.
Du kan altså godt sidde på bar og lave opgaver over computer og modtage SU.
Det er ikke nogen fidus, men ren og skær svindel, men du synes åbenbart det er i orden at du arbejder i Danmark og dine skatte penge går til alle snylterne og bedragerne som ikke gider at bidrage med noget selv.
Men måske du selv er en af dem..................
Inden du nu spiller alt for smart på noget, du åbenlyst ikke aner en skid om.
SÅ KAN EN EKSAMEN IKKE GØRES VIA COMPUTER
Jeg indgår gerne alle de væddemål i forholdet 1:10000 du ønsker
Men måske du selv er en af dem..................[/
Nu gider jeg ikke pisse nedad. Jeg forholdte mig blot til det faktuelle forkerte i din belæring af min viden.
Redigeret af sleipner d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 16:35
#15
sleipner skrev:
EnVen skrev:
sleipner skrev:
Når du modtager fjernundervisning er det jo ligegyldig hvor i verden du er, men eksamenerne er nu ved personlig fremmøde og tar du AVU er der eksamen i maj og december måned. HF er kun i maj / juni måned.
Men du kan altså ikke sidde på bar og SUen kommer ikke, uden du skal lave afleveringer HVER uge, ellers bliver den nu hurtig stoppet.
Så den fidus er kan det ikke betale sig at blive forarget over.
Du tager fejl sleipner.
Eksamen kan også tages over computer i de nævnte måneder. Selvfølgelig kommer SU'en ikke hvis du ikke afleverer opgaver hver uge. Det gør de jo også, man skal have 23 timer om ugen for at opnå SU, men det kan gøres på 4-5 timer....!
Du fatter åbenbart ikke en brik af det hele, prøv at læse og forstå hvad der bliver skrevet.
Det er folk som driver forretning i udlandet som modtager SU. Dvs de har en indkomst, sandsynligvis over det tilladte, men det fortæller de ikke når de ansøger.
Du kan altså godt sidde på bar og lave opgaver over computer og modtage SU.
Det er ikke nogen fidus, men ren og skær svindel, men du synes åbenbart det er i orden at du arbejder i Danmark og dine skatte penge går til alle snylterne og bedragerne som ikke gider at bidrage med noget selv.
Men måske du selv er en af dem..................
Inden du nu spiller alt for smart på noget, du åbenlyst ikke aner en skid om.
SÅ KAN EN EKSAMEN IKKE GØRES VIA COMPUTER
Jeg indgår gerne alle de væddemål i forholdet 1:10000 du ønsker
Men måske du selv er en af dem..................[/
Nu gider jeg ikke pisse nedad. Jeg forholdte mig blot til det faktuelle forkerte i din belæring af min viden.
Ok så kan eksamen ikke tages over computer, min fejl jeg skrev det. Men læs her hvad de skriver på VUC hjemmeside. Og læs og forstå nu inden du brokker dig igen. Det kræver selvfølgelig du forstår ordene i det afsnit som jeg gengiver her:
Eksamen er den samme som på ordinære hold Der afholdes eksaminer i - december /januar - maj/juni - august (sygeeksamen) Eksamen finder sted i Ressourcecentrene i Haderslev og Odense. Den skriftlige eksamen vil desuden kunne aflægges andre steder.
Det kræver, at du selv aftaler vilkår med et VUC, et konsulat eller en anden instans, der vil garantere, at eksamen foregår ifølge loven. Hvis du indgår en sådan aftale, skal du give besked til vores administration om sted og fag ultimo februar/ultimo september. De aktuelle datoer kan du se på VUC.Nus forside.
Altså du kan tage din eksamen i Thailand, ved personligt fremmøde på et konsulat eller anden instans. Du har danske konsulater i Bangkok, Pattaya og Phuket, så du er aldrig længere væk end det kan gøres på rimelig kort tid. Vedr. mundtlig eksamen så kan folk nok planlægge at komme til Danmark, det gør de fleste jo et par gange om året alligevel. Hvis de modtager 60-70.000 Dkr om året er der nok også plads til en billet til Danmark.
Kom igen sleipner. Og igen prøv at forstå hvad det hele drejer sig, snyd og bedrag.
''Nu gider jeg ikke pisse nedad. Jeg forholdte mig blot til det faktuelle forkerte i din belæring af min viden'' Kan kun grine af den sætning fra dig og jeg spiller ikke smart, jeg er smart



Redigeret af EnVen d. 29/10-2011 16:47
#16
Jeg synes ''Enven'' har fat i noget af det rigtige. Det kan da ikke være rigtig at det virkelig foregår, hvis ja, så synes jeg man skal gøre noget ved det.
Det er det samme med førtidspensionisterne, de sidder også bare på deres flade røv i Thailand og modtager ydelser fra Danmark.
Jeg bliver sgu harm indeni over alle de platugler og plattenslagere som synes det er okay at snyde de danske skatteydere og sidde og krydre røv i Thailand.
Føj for en indstilling, og totalt egoistisk.
Ikke mere fra mig i denne tråd!
Oprettet af
Bussaba d. 29/10-2011 19:45
#17
Jeg glæder mig til at taxi chauffører skal have studenter eksamen, så begynder de måske at kunne finde vej og stoppe med at stille dumme spørgsmål, Måske kan man tage en taxi eksamen på SU i Thailand. Det var måske noget moerk5002?
En studenter eksamen som adgangsbillet til DTW ville nok også sive de dummeste indlæg fra

#18
Bussaba skrev:
Jeg glæder mig til at taxi chauffører skal have studenter eksamen, så begynder de måske at kunne finde vej og stoppe med at stille dumme spørgsmål, Måske kan man tage en taxi eksamen på SU i Thailand. Det var måske noget moerk5002?
En studenter eksamen som adgangsbillet til DTW ville nok også sive de dummeste indlæg fra

Jeg forstår ikke helt dit indlæg?
Du kan måske give mig en forklaring om hvad der er noget for mig. En taxi eksamen på SU.....?????
Du kan da ikke have en studenter eksamen, for så var dit indlæg da sivet fra...... Klaphat!
Oprettet af
Isan d. 29/10-2011 20:18
#19
hvad skal man bruge sådan en til , se bare alle dem som går arbejdsløse år efter år og holder fjumreår år efter år efter de har læst i det uendelige hehe nej 5002 er nok det år hvor du vel kommer til den virkelige verden og aldrig vil få dig et job heller hahahahaha , så det kan nu diskuteres hvem som er en klaphat , må sq være dig selv .


fortsat god dag , held og lykke med jobsøgningen

#20
Isan skrev:
hvad skal man bruge sådan en til , se bare alle dem som går arbejdsløse år efter år og holder fjumreår år efter år efter de har læst i det uendelige hehe nej 5002 er nok det år hvor du vel kommer til den virkelige verden og aldrig vil få dig et job heller hahahahaha , så det kan nu diskuteres hvem som er en klaphat , må sq være dig selv .


fortsat god dag , held og lykke med jobsøgningen

Nå så kom Isan lige på banen..... Endnu en klaphat hahahaha, for at bruge dit eget primitive sprog!
Du aner ikke hvad du snakker om, men dig om det.
Job søgning har jeg ikke brug for, men hvis jeg finder noget interessant kan jeg da linke det til dig! Du kunne jo passende starte med et dansk kursus, på fjernundervisning og så modtage noget SU.