Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: lønseddel for at blive gift
#1
For at blive gift i Thailand skal man have en lønseddel.
Hvad hvis man er selvstændig?
Kan en udskrift fra banken at der er penge på kontoen være nok?
#2
Hej,
Det er noget vrøvl.
Du kan blive gift, uanset hvor arbejdsløs eller selvstændig du end er.
At blive gift er at blive gift, og har intet med lønsedler at gøre, så længe vi altså ikke lige snakker sinsot...
#3
Hvorfor siger folk så der lige er blevet gift at de skulle bruge en lønseddel?
#4
danbusk skrev:
Hvorfor siger folk så der lige er blevet gift at de skulle bruge en lønseddel?
Hej Danbusk,
Af den simpelt grund at de
OGSÅ enten søgte om
TURISTVISUM eller
FAMILIESAMMENFØRING.
Du skrev KUN :
<<
For at blive gift i Thailand skal man have en lønseddel.
Hvad hvis man er selvstændig?
Kan en udskrift fra banken at der er penge på kontoen være nok?>>
Derfor fik du det svar som var baseret på det.
Der er nogle som er blevet gift i TH, hvor konen bliver dernede enten fordi man selv ønsker om at immigrere eller fordi man vil søge om familiesammenføring på et senere tidspunkt, og de skulle ikke fremvise nogle lønsedler.
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af Mads_T d. 28/12-2005 23:51
#5
falang yao skrev:
danbusk skrev:
Hvorfor siger folk så der lige er blevet gift at de skulle bruge en lønseddel?
Hej Danbusk,
Af den simpelt grund at de
OGSÅ enten søgte om
TURISTVISUM eller
FAMILIESAMMENFØRING.
Du skrev KUN :
<<
For at blive gift i Thailand skal man have en lønseddel.
Hvad hvis man er selvstændig?
Kan en udskrift fra banken at der er penge på kontoen være nok?>>
Derfor fik du det svar som var baseret på det.
Der er nogle som er blevet gift i TH, hvor konen bliver dernede enten fordi man selv ønsker om at immigrere eller fordi man vil søge om familiesammenføring på et senere tidspunkt, og de skulle ikke fremvise nogle lønsedler.
M.v.h., M. Rasmussen

Danbusk har ret, og det har ikke noget med visum eller familiesammenføring at gøre.
Den danske ambassade i BKK beder om en lønseddel,.. eller anden lignende dokumentation for indkomst, og i det dokument, ambassaden udsteder til brug for indgåelse af ægteskab skriver de, hvor meget ens indkomst er. Jeg går ud fra, at de skriver det fordi Thailand ønsker denne oplysning.
Danbusk, prøv dette link, og kontakt evt. ambassaden og spørg, hvilken dokumentation de ønsker.:
http://www.ambban...iThailand/
Mvh. Mads
#6
Det er saaledes at mandlige ulendinge der oensker at blive gift i Thailand skal dokumentere deres indkomst for at kunne blive gift. Thai maend der oensker at blive gift skal egentligt det samme,
Grunden er at i Thailand er det manden der har den ubetingede forsoerfgerpligt og for at sikre kvinden vil man se om han kan forsoerge hende. Altsaa ikke noget med at man skal hjelpe hinanden.
Bertaler manden ikke alt for kvinden er dette skildmissegrund her.
#7
M.Rasmussen tak jeg har læst linket.
Kan jeg eventuelt få dit tlf nummer og lidt af din tid.
#8
Hej,
Nå nå, men så kan jeg ikke blive gift i Thailand, for jeg har ikke noget sygesikringsbevise og ikke nogen adresse i DK, som ambasaden kan bekræfte.

Desuden har jeg heller ingen lønseddel, og slet ikke fra DK, men jeg har dog bevis på, at jeg har fået skat tilbage Thailand.
#9
Hej,
Som det er kommet frem, kan man godt blive gift uden en lønseddel, men ambassaden skal dokumentere for, at man har styr på sit liv.
Og ambassaden skriver, at dokumentationen kan være en årsopgørelse, og sådan en har du som selvstændig, hvis du bor i DK.
Ambassadens link samt nedenstående vil være dig behjælpelig.
http://www.dopa.g...i/serv.htm
#10
hej med jer hvad nu hvis man vil blive her i thailand og vil gifte sig hvad skal man så gøre , for det er hvad jeg vil hilsen steen amager