Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: gas varmer

Oprettet af jacobpakchong d. 29/12-2013 23:35
#1

Dav derude. Er der nogen der ved om man kan faa en gas eller el rum-varmer i TH som dem vi har DK. Bor i bjergene ved khao yai og der eddermame koldt inde i huset,det er ikke saa galt naar du gaar ud i solen,men den er der jo ikke hele dagen. Har kigget paa homepro og tesco hjemmesider men kan ikke finde nogen,saa hvis nogen ved hvor man kan finde en eller har et link siger jeg tak. GODT NYTAAR

Oprettet af HFD d. 29/12-2013 23:46
#2

jacobpakchong skrev:

Dav derude. Er der nogen der ved om man kan faa en gas eller el rum-varmer i TH som dem vi har DK. Bor i bjergene ved khao yai og der eddermame koldt inde i huset,det er ikke saa galt naar du gaar ud i solen,men den er der jo ikke hele dagen. Har kigget paa homepro og tesco hjemmesider men kan ikke finde nogen,saa hvis nogen ved hvor man kan finde en eller har et link siger jeg tak. GODT NYTAAR


Du skulle måske oveveje en luftvarmepumpe

http://dk.private...SIT96.html

Oprettet af vandango d. 30/12-2013 01:29
#3

De har dem i Home Pro, hvor de kaldes for inverter, de ligner til forveksling en aircon. Står meget højt på min ønskeliste.

Læs:
http://varmepumpe...


Det er en luft til luft inverter du skal bruge.

Vær OBS. på ROP tallet, som angiver, at når den bruger 1 kilowat, så viser ROP tallet, hvor meget den giver tilbage i varme.

Højt ROP tal = energieffektiv og billig i brug.

Redigeret af vandango d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af jacobpakchong d. 30/12-2013 03:57
#4

hej igen,glemte at sige at jeg gerne vil have saadan en varmeovn-gasvarmer da det er nemt og billigt og skal ikke til at banke hul i huset eller noget,det er jo kun 2 maanerder om aaret den skal bruges,men takker for de svar jeg har faaet. ps. skal lige sige at mit hus er saa utet at jeg ikke skal vere bange for den sluger alt ilten.

Oprettet af OleH d. 30/12-2013 05:09
#5

vandango skrev:

De har dem i Home Pro, hvor de kaldes for inverter, de ligner til forveksling en aircon. Står meget højt på min ønskeliste.

Læs:
http://varmepumpe...


Det er en luft til luft inverter du skal bruge.

Vær OBS. på ROP tallet, som angiver, at når den bruger 1 kilowat, så viser ROP tallet, hvor meget den giver tilbage i varme.

Højt ROP tal = energieffektiv og billig i brug.


Jeg tror, du har misforstået noget med hensyn til Inverter teknologi.
Så vidt jeg ved (og efter hvad jeg kan læse mig til på Internet) er inverter teknologi en mere effektiv måde at styre en varmepumpe på, således at der bliver en mere ensartet temperatur, og samtidig spares der strøm, og systemet er også mere støjsvagt.

Link til beskrivelse af inverter teknologi:

http://www.daikin...echnology/


Her er et andet link, der forklarer lidt om reversible varmepumper:

http://www.2k.dk/...umper.html


Uddrag herfra:
"Mange varepumper er reversible, hvilket vil sige at de om vinteren kan producere varme og om sommeren kulde. Denne proces sker ved hjælp af en 4-vejs re-verserende ventil. Denne ventil skifter imellem ”varmedrift” og ”køledrift” via et elektrisk signal fra varmepumpens styring. Ved at vende ventilen flyder kølemidlet én vej for at producere varme, og vender via styresignalet for at producere kulde. "

Så min konklusion er, at fordi der står "Inverter", betyder det ikke nødvendigvis, at apparatet kan både køle og varme.

Oprettet af vandango d. 30/12-2013 05:24
#6

Min hustru siger, at hvis du ikke kan finde nogen i Home Pro, skal du bede dem om at bestille én hjem fra Bangkok.

Redigeret af vandango d. 30/12-2013 05:49

Oprettet af vandango d. 30/12-2013 06:03
#7

OleH skrev:

vandango skrev:

De har dem i Home Pro, hvor de kaldes for inverter, de ligner til forveksling en aircon. Står meget højt på min ønskeliste.

Læs:
http://varmepumpe...


Det er en luft til luft inverter du skal bruge.

Vær OBS. på ROP tallet, som angiver, at når den bruger 1 kilowat, så viser ROP tallet, hvor meget den giver tilbage i varme.

Højt ROP tal = energieffektiv og billig i brug.


Jeg tror, du har misforstået noget med hensyn til Inverter teknologi.
Så vidt jeg ved (og efter hvad jeg kan læse mig til på Internet) er inverter teknologi en mere effektiv måde at styre en varmepumpe på, således at der bliver en mere ensartet temperatur, og samtidig spares der strøm, og systemet er også mere støjsvagt.

Link til beskrivelse af inverter teknologi:

http://www.daikin...echnology/


Her er et andet link, der forklarer lidt om reversible varmepumper:

http://www.2k.dk/...umper.html


Uddrag herfra:
"Mange varepumper er reversible, hvilket vil sige at de om vinteren kan producere varme og om sommeren kulde. Denne proces sker ved hjælp af en 4-vejs re-verserende ventil. Denne ventil skifter imellem ”varmedrift” og ”køledrift” via et elektrisk signal fra varmepumpens styring. Ved at vende ventilen flyder kølemidlet én vej for at producere varme, og vender via styresignalet for at producere kulde. "

Så min konklusion er, at fordi der står "Inverter", betyder det ikke nødvendigvis, at apparatet kan både køle og varme.


Enig!

Ville gerne have en snak med en medarbejder i Home Pro, men efter at have talt med 5 forskellige, der selv meldte sig på banen som engelsktalende, måtte jeg konstatere at der ikke var nogen der kan så meget engelsk, så vi kan føre en simpel samtale.

Og skal det være helt efter bogen, jf. svenske test i frostgrader og ved køligt vejr i nord Thailand, bliver det et vanskeligt arbejde, at finde det helt rigtige kosteffektive produkt.

Oprettet af Tino d. 31/12-2013 10:14
#8

Inverter er lig med frekvenstyret kompressor, d.v.s. at hastigheden kan ændres efter de faktiske forhold, og man undgår mange start og stop som tager meget strøm.

Svenske test kan være fuldstændig ligegyldige, da klimaet nok ikke kan være mere forskelligt. Det er vigtigt at udedelen kan afrime i Norden, men jeg tvivler på, at det bliver et problem i Thailand for selv den dårligste producent af klimaanlæg.

Da jeg efterspurgte reversibelt klimaanlæg (køl og varme) i Lotus havde de kun en enkelt model som jeg ikke husker navnet på. Med elprisen i Thailand vil jeg nu nok mest gå efter støjniveauet i indedelen.

Godt Nytår

Oprettet af Ricki Hansen Nielsen d. 19/09-2016 11:28
#9

Hej,

Jeg er klar over, at dette er et gammelt forum. Men hvis nogle stadig er på udkig efter en varmepumpe, kan I gå ind og bruge http://www.knepen...

Jeg håber, at dette vil hjælpe :-)

-----------------------
Link redigeret væk.
- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 19/09-2016 17:05

Oprettet af Webmaster d. 19/09-2016 17:04
#10

Ricki Hansen Nielsen skrev:

Hej,

Jeg er klar over, at dette er et gammelt forum. Men hvis nogle stadig er på udkig efter en varmepumpe, kan I gå ind og bruge http://www.knepen...

Jeg håber, at dette vil hjælpe :-)

Nu omhandler siden Thailand og ikke Valby.
Farvel og tak.

- Admin -