Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Vekse valuta.

Oprettet af resten d. 23/09-2004 16:37
#1

Hej all

Hvor ville i anbefale at veksle penge nu jeg skal på ferie til Thailand 3/10 ?

Jeg selv har en forestilling om at jeg ville veksle til dollar hjemme fra for derefter at veksle om til bath nede på phuket.

mvh Tommy/resten

Oprettet af resten d. 23/09-2004 16:51
#2

Upppss sorry jeg fik lagt mit indlæg under den forkerte "katagori" men kan i flytte den eller skal jeg oprette en ny ?

Oprettet af surin d. 23/09-2004 17:04
#3

den bedste kurs fås hvis man har en konto i thailand og overfører penge til den men ellers er der ingen grund til at veksle til dollas du kan veksle danske penge i alle banker i thailand og så sparer du vekslegebyret i danmark

Oprettet af K K d. 23/09-2004 18:41
#4

Jeg vil også forslå at du veksler i FOREX. Det er det bedste sted efter min mening. De trækker heller ikke afgifter som de gør i banken.

Oprettet af resten d. 23/09-2004 18:57
#5

Det er mere fordi jeg har hørt kursen på dk kr ikke er den bedste i Thailand og de er mere glade for usd og giver en bedre kurs på dem.

Men ja jeg har mulighed for at smutte til en forex og få vekslet og der kan jeg tjene 17,56 usd frem for den DenDanskeBank.

2000,- usd = 12410,-kr

Og for samme beløb kan jeg få 2017,56 usd i forex.

Oprettet af surin d. 23/09-2004 20:02
#6

lad nu være at veksle til dollas hvis du vil veksle hos forex så veksel til bath der eller bedre endnu tag de danske penge med til thailand og veksel i kasiconbank og husk som bamsefar sige ikke i lufthavnen

Oprettet af K K d. 23/09-2004 20:45
#7

ja ikk i lufthavn damnn det tager alle dine penge man.. hehe

Oprettet af surin d. 24/09-2004 06:52
#8

ja gør som bamsefar siger det er det bedste

Oprettet af resten d. 24/09-2004 10:25
#9

Great c",)

Jeg siger sku mange tak for jeres indlæg.

Oprettet af christian-s d. 24/09-2004 12:35
#10

bamsefarr, jeg skal bla. til Pattaya fra 18/10 og 2-3 uger frem, så du må da gerne melde de veksel-steder op her ...

Oprettet af oleskyum d. 24/09-2004 16:23
#11

Den bedste kurs får man ved at hæve i Thailand med kreditkort


ole

Oprettet af surin d. 24/09-2004 17:12
#12

hvad så med de omkostninger de fleste kredit kort kræver nå du først har betalt dem så er kursen ikke god mere

Oprettet af surin d. 24/09-2004 18:57
#13

jeg prøver den ved træet i næste mrd GrinGrin

Oprettet af surin d. 24/09-2004 21:20
#14

det skal jeg huske tak for rådet

Oprettet af Muffdiver d. 26/09-2004 15:55
#15

er vel mere sikkert og rejse med et visakort frem for og rejse med en masse kontanter, hvis så ellers en bruker en bank som skandiabanken så er det ikke spesielt store gebyre en betaler, men som sagt så er det beste og ha en konto i thailand da en ikke betaler gebyr for og overføre penger fra skandiabanken til en thailandsk bankSmileSmile

Oprettet af nakpakdee d. 26/09-2004 16:26
#16

Hej hej

Der er jo også kineseren ude i soi Rungland ( der hvor Roar har startet cafe Jensen op ) De giver idag 6.70 Thb for en krone.

Men som bamsen siger er overførsel nr 1.

Held og lykke med det.

Oprettet af surin d. 26/09-2004 20:19
#17

er det roa fra soi post?

Oprettet af jager d. 02/10-2004 15:13
#18

jeg skal bo på stabel lodge i bankok den første dag, normalt veksler jeg ved robinson er dette det bedste sted??

jager

Oprettet af surin d. 02/10-2004 21:17
#19

så vidt jeg husker er det en thai farmer der er ude foran robinson og det plejer at værer dem der giver den bedste kurs

Oprettet af falang yao d. 11/01-2005 11:54
#20

Hej allesammen,
Har I lagde mærke til at ฿ er nede på kurs 6.92 (D-T web./valutakurser),og på andre søgesider 6.89 .I går var den den nede på 6.84. NUK som p.t. befinder sig i Thailand vil kun få ca. 6900฿ for 1000dkr i stedet for 7140฿, da Bamsefarr var dernede(Undskyld at jeg vækkede dig). Hvad F.... sker der?? Dollaren er stadig på den ca. samme lav kurs som før FLODBØLGEKATASTROFEN. Hov var det en klokke der ringede, er der mon en forbindelse?. Synes at have læste at P.M. TAKSIN sagde at Thailand havde bruge for eksperter og ikke for penge.Er der mon nogle svage sjæl(millionærer fra Clydes statistik måske) som vil blive fristet af de millioner af $ som strømmer inde i landet??? JUST WONDERING! Shock
M.v.h., M. Rasmussen Cool

Redigeret af falang yao d. 11/01-2005 23:29