Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: flytte til thailand

Oprettet af steen nielsen d. 31/01-2006 11:11
#1

Spørgsmål min kone og jeg hun er ikke thai skal flytte til Thailand 2007 mit spørgsmål er hvordan betaler man told moms afgifter for sit indbo herfra hvordan vurdseres det hvem gør det jeg har tilbud fra DFDS på ca 10000 for fragt men de kan ikke oplyse mig om told og afgifter er der nogle her der kender en speditør, vi skal bo på phuket
alt med bygge grund og selskab er klaret på forhånd tak hilsen steen nielsen

Oprettet af bertram d. 31/01-2006 12:11
#2

JEG HAVEDE OGSÅ FÅET ET TILBUD FRA DFDS.. ALT FOR DYRT..
PRØV PACKMANN- WORLDWIDE.DK
KONTAKTPERSON:


DE GAV MIG EN GOD PRIS..

Oprettet af ben d. 31/01-2006 12:48
#3

Saavidt jeg har laert paa thaivisa.com kan du faa det ind afgiftsfrit hvis du har(eller faar) en arbejdstilladelse(og et non-emmigrant visa saefoeli).

Et visa (o eller o-a) baseret paa retirement kan ikke bruges hvilket jeg godt kan forstaa at mange pensionerede er sure over.

Skaal!

Oprettet af Robert Kronberg d. 31/01-2006 17:38
#4

Præcis, man skal have en arbejdstilladelse for at indføre indbo toldfrit, og en Thai kan vist indføre indbo fra udlandet en gang (per liv) toldfrit.

Oprettet af Locturian d. 31/01-2006 21:55
#5

KronbergTH skrev:
Præcis, man skal have en arbejdstilladelse for at indføre indbo toldfrit, og en Thai kan vist indføre indbo fra udlandet en gang (per liv) toldfrit.


Hvor mange liv har thailændere? Pfft

Oprettet af steen nielsen d. 01/02-2006 09:07
#6

steen nielsen skrev:
Spørgsmål min kone og jeg hun er ikke thai skal flytte til Thailand 2007 mit spørgsmål er hvordan betaler man told moms afgifter for sit indbo herfra hvordan vurdseres det hvem gør det jeg har tilbud fra DFDS på ca 10000 for fragt men de kan ikke oplyse mig om told og afgifter er der nogle her der kender en speditør, vi skal bo på phuket
alt med bygge grund og selskab er klaret på forhånd tak hilsen steen nielsen
Tak for alle jeres svar men hvis man nu ikke har arbejts tilladelse hvad gør man så hvem skal vurdere indboet og hvad er satsen er der nogle der ved det/ hvem kan man spørge ambasaden i danmark kan ikke svare de siger vi skal spørge speditøren men de ved det ikke ?????
hilsen steen

Oprettet af paulsenp d. 01/02-2006 10:27
#7

Hej Steen,

Du kan finde mere information på:

http://www.custom...dexEng.jsp

Oprettet af polar d. 07/02-2006 17:38
#8

Hej.
Det kan godt være at folk synes, at DFDS er dyrt, men de sparede mig of mange penge, da jeg sendte mt bohave herud.
Fremgangsmåden er, at når dit flyttegods ankommer, så vil de thailandske toldere have at vide, hvad hver kasse indeholder, samt værdien af denne.
Af dette beløb skal du betale told, da du ikke har arbejdstilladelse.
Da jeg fik mine ting herud for et par år siden, ordenede DFDS det, og det endte med, at jeg skulle betale tolderen 7.000,00 bath i "teamoney", samt 20.000,00 i told. Skulle jeg have betalt af den fulde værdi, skulle jeg have betalt mere end 100.000,00 bath.
det var DFDS, som kendte tolderen, og klarede alt for mig.
Så der kan måske godt være, at nogle synes det er dyrt, men i sdiste ende slap jeg billigt.

Oprettet af Robert Kronberg d. 07/02-2006 17:42
#9

Hej,

Jeg betalte 10,000 baht incl. transport til min bopæl...