Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Pas på "løse" kontakter !!!

Oprettet af John d. 26/09-2004 13:17
#1

Hej Brandt

Kedelig men ikke overraskende nyhed.

Men desværre er det set før, at når en Thai hjælper en anden Thai med det være sig til et job eller som her en farang, så kommer vedkommende til at stå i gæld til den der har hjulpet.
Personligt tror jeg at Kalamark er blevet trukket rundt i manegen af sin kone, og stadig bliver det.
Hvad der skal ske nu, er jo noget du skal afgøre med dig selv, men hvis du beslutter dig for at fortsætte forholdet til Nok så skal hun gøre op med sig selv om hun vil fortsætte forholdet til dig, for gør hun det så vil der formentlig opstå meget store problemer i familien for Kalamarks kone vil altid mene at Nok skylder hende pengene.

Jeg føler med dig, håber du vil holde os orienteret.

John

Oprettet af Brandt d. 26/09-2004 13:53
#2

Tusind tak for dit svar John!....har aftalt en telefonsamtale senere med, Nok, og hun ER klar over de mulige konsekvenser....

Brandt

Oprettet af Brandt d. 26/09-2004 13:53
#3

Tusind tak for dit svar John!....har aftalt en telefonsamtale senere med, Nok, og hun ER klar over de mulige konsekvenser....

Brandt

Oprettet af dkjohnt d. 26/09-2004 14:23
#4

....som John siger...
ikke overraskende, men rart at det bliver belyst aligevel.

Oprettet af oleskyum d. 26/09-2004 17:44
#5

Jeg har lært meget om og fra Thailand så glem bare det med kusinen, de er sikkert ikke engang i familie, der plejer de ikke at betale andet end rejsen.

Ole

Oprettet af surin d. 26/09-2004 20:55
#6

ja det er ikke overraskene bamsefar har selv tidligere advaret om dette jeg kan kun give et råd til andre gør det helt klart fra starten af at der ikke vil blive betalt penge hverken til kontakt person eller til forældre i sin-sod

Oprettet af Rasmus d. 26/09-2004 21:43
#7

Hej Brandt
Jeg skal love for at der her er nogen som skulle have scorer kassen på bekostning af Thaipige. Men jeg må indrømme at det ikke forbavser mig en skid. Første gang jeg hørte om det, troede jeg ikke mine egne ører. Men jeg har siden set og hørt mange liggende historier, hvor man tager sig til hoved og siger – det er løgn! men er det sjældent. Det eneste der virkeligt forundrer mig meget, er at hun (Nok) skulle betale 40 000 bht. ”normalt” drejer det sig om meget støre beløb, jeg har hørt om beløb helt op til en ¼ million bht.
Du kan roligt regne med at 90% af de Thaipiger som bor på disse kanter, kommer fra bar miljøet i Pattaya eller Bangkok. Er der så nogen der forsøger at ”sælge” noget andet, bør dine alarmklokker begynde at ringe. Det bedste sikkerhedsudstyr du kan benytte dig af når det drejer sig om Thaipiger – er det du har mellem ørerne.
Hilsen Rasmus

Redigeret af Rasmus d. 26/09-2004 21:59

Oprettet af surin d. 27/09-2004 20:30
#8

hvis du tror bare lidt på hende så få hende herop så du kan lære hende bedre at kende og som bamsefar siger hun har en retur billet

Oprettet af Brandt d. 28/09-2004 10:17
#9

Tusind tak allesammen herinde for gode råd og støtte, i denne lidt prekære sag!...Sad

Nok har nu fået godkendt 90 dages turistvisum til DK (har modtaget meddelelsen til Nok pr. fax, og alt er OK!), så hun får selvfølgelig chancen til at vise hvem hun er, og den samme mulighed, får hun jo ligeledes for at lære mig bedre at kende også!Wink

Satser på at få hende med Thai Airway fly fra Bangkok den 9 oktober 2004, (alt afhængig om der er ledige pladser) og så modtage hende i Kastrup lufthavn kl. 07.35.....Grin, vil helst hun flyver non-stop uden mellemlandinger, da det er første gang hun nogen sinde skal flyve, og vil ikke risikere at hun forbliver i transit et eller andet mærkværdigt sted, fordi flyet er fløjet!.....(har nok set for meget Airport i TV)Smile

Da jeg bor i Østjylland (nærmere betegnet Ebeltoft området), skal jeg afsted allerede dagen før, og vil nu spørge jer herinde, hvor der er et hotel i nærheden af lufthavnen, hvor jeg kan overnatte ? (til rimelige penge).

Have egentlig en aftale med Kalamark om at "låne" en sofa for natten, men oven på det hændte, er han nok ligeså lidt interesseret i den løsning, som jeg er....Cool

Mange hilsner

Brandt

Oprettet af John d. 28/09-2004 15:49
#10

Hej Brandt

Du kunne godt have lånt en sofa hos mig, men jeg er i Thailand på det tidspunkt. GrinGrinGrinGrin

Men jeg tror at et af de billigste hoteller er:

Cab Inn City Hotel
Mitchellsgade 14
1568 København V
tlf. 35 39 84 00
fax 35 39 84 02

Brandt husk nu at Nok har invitationen med dit navn og adresse, med når hun lander i Kastrup, hvis hun ikke kan fortælle hvor hun skal bo her i DK så sætter de hende tilbage på flyet.

Rigtig god fornøjelse

John Grin

Oprettet af chang d. 28/09-2004 17:13
#11

hej allesammen
er det ikke sådan at når pigen lander i kastrup at hvis man går ind på told kontoret og udfylder en forsøger garanti, at man så hvis man gifter sig sener kan få pigens skatte fradrag fra den dag hun landet i kastrup. det var hvad jeg fik af vide fra (ægteskaber uden grænser )

eller er det ikke sådan mere

Oprettet af chang d. 28/09-2004 17:18
#12

Brandt

jeg syntes det er en god måde du takler denne sitation på, håber det ender godt for dig.

M.V.H chang

P.S held og lykke

Oprettet af surin d. 28/09-2004 17:36
#13

håber det går godt for jer brandt husk vi er mange herinde som gerne hjælper hvis det er
man skal ikke udfylde noget for at få fradraget
hvis man gifter sig og konen får opholdstilladelse så kan man den dag opholdstilladelsen kommer tage på skattekontoret og der få sin kones fradrag med tilbagevirkende kraft til den dag hun kom til landet på turistvisum
der er en del kommuner der nægter dette men når afslaget kommer så skal man bare anke for så får man ret

Oprettet af John d. 28/09-2004 19:26
#14

Hej

Surin er du sikker på at man kan få fradraget med tilbagevirkene kraft.
Jeg prøvede med mit skattekontor da vi blev gift, og fik den besked at hvis man ikke har en opholds/ arbejdstilladelse eller et cpr. nr. er man ikke berittiget til et fradrag. Det lyder logisk at hvis man ikke har arbejdstilladelse så har man jo heller ikke brugfor et fradrag.
Fra den dag min kone fik sin opholdstilladelse fik jeg hendes fradrag.

John Grin

Oprettet af surin d. 28/09-2004 19:37
#15

hej john
så har kommunen snydt dig jeg er 200% sikker har selv lige fået fradrag fra første dag min kone kom til danmark
henvend dig til kommunen og bed om et skriftlig afslag kommunen skal ved et sådan afslag give dig mulighed for at anke og den anke vinder du 100%

Oprettet af John d. 28/09-2004 20:26
#16

Hejsa

Det er 2 år siden, så det orker jeg ikke, men tak for svaret.

John Grin

Oprettet af surin d. 30/09-2004 19:31
#17

det er da bare et telefon opkald til kommunen og hvis du stadigvæk får afslag så skriv et brev til anken det tager 5 minutter
husk det måske er for 6 mrd 6 x ca 3000 kr =18000 kr i ekstra fradrag hvilket igen svare til 6 til 8000 kr i hånden det er da en gratis billet til thailand

Oprettet af falang yao d. 02/10-2004 18:02
#18

Hej Brandt,
Så er jeg tilbage.
Som jeg nævnte før i min"PM" til dig,var priserne ret pebret synstes jeg
Quality Airport Hotel Dan,kastruplundgade 15 : 700kr
Bel Air Hotel A/S, løjtegårdsvej 99: 550kr
Park Inn (ex-Globetrotter) Hedegårdsvej : 695kr
Det var alt hvad jeg kunne støve af oplysninger.
Hvordan kommer du fra Ebeltoft : Bus-tog-eller egen bil ? Jeg spørger , fordi jeg skulle finde ud ad om jeg skal undersøge andre alternativer hvis du var "mobile".
M.v.h.,M.Rasmussen Cool

Oprettet af Brandt d. 02/10-2004 18:08
#19

Har løst problemet!.....

Køre lidt Taxi til hverdag...og gider ikke "hænge i roret" når jeg har fri...så jeg tager Nattoget fra Århus til Kastrup (IC3)....det passer med at der er godt og vel 1½ time til TG950 lander fra BKK.....og så derefter Abildskou 888 til hvor jeg bor!....nemt og enkelt...men tak for researchen alle sammen.....Cool

Oprettet af surin d. 02/10-2004 21:34
#20

held og lykke med det brandt husk siden hvis du/i har brug for et råd