Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: overtrædelse af visa regler

Oprettet af jacobpakchong d. 27/08-2014 14:09
#1

hej Jeg har boet og været gift i th i 7 år og haft non-o marrige alle årene,jeg blev så syg for fire måneder siden og skyndte mig at flyve til dk for at komme til dk læge. Nu er jeg færdig i dk og vil hjem igen,mit visa er gyldig til februar 2015, men jeg nåede ikke at komme på immigrationen og lave re-entry stempel i passet og har jo heller ikke været inde og oplyse min adresse da jeg jo var i dk. hvad gør jeg nu,kan jeg bare rejse hjem og fortsætte på mit visa eller hvad skal jeg gøre. VH jacob

Oprettet af handy d. 27/08-2014 14:50
#2

jacobpakchong skrev:

hej Jeg har boet og været gift i th i 7 år og haft non-o marrige alle årene,jeg blev så syg for fire måneder siden og skyndte mig at flyve til dk for at komme til dk læge. Nu er jeg færdig i dk og vil hjem igen,mit visa er gyldig til februar 2015, men jeg nåede ikke at komme på immigrationen og lave re-entry stempel i passet og har jo heller ikke været inde og oplyse min adresse da jeg jo var i dk. hvad gør jeg nu,kan jeg bare rejse hjem og fortsætte på mit visa eller hvad skal jeg gøre. VH jacob




har 1 års visa og har fået oplyst at visaet bliver u gyldigt når du ikke for et tilbage rejsestempel i passet...øv men godt at høre du er blevet rask.Smile ved ikke om der gælder særlige regler hvis du kan påvise du har været syg tvivler....

Oprettet af Asian Farmer d. 27/08-2014 16:21
#3

Du rejser tilbage, faar Visa on arrival og tager paa emigrationen og betaler.
Det blir takseret som overstay, men aendrer ikke dit visa.

Oprettet af Conrad d. 27/08-2014 16:29
#4

Hej Jacob,

Naar du ikke fik et re-entry stempel, saa skal du begynde forfra med at soege om married extension.

Du kan faa et 3 maaneders Non-o visa paa Thai ambassaden

http://thaiembass...-thailand/

og saa kan du i god tid inden det udloeber soege om extension som du plejer.

Naar du rejser ud af Thailand skal du ikke registrere din adresse hver 90 dage. Men naar man kommer til Thailand igen og er paa extension, saa skal man melde adresse 90 dage efter ankomst, ankomstdagen er dag 1. 14 dage foer til 7 dage efter den 90. dag.

Naar du har adresse i Thailand, kunne du saa faa laege/sygehus behandling uden at melde adresse flytning tilbage til Danmark igen?

Venlig hilsen
Conrad

Oprettet af OleH d. 27/08-2014 18:37
#5

Den af Asian Farmer beskrevne løsning tror jeg ikke meget på.
Der vil være to stempler for meget i passet, jeg tror ikke, de godtager det.

Men hvad med at bede din kone om at spørge på det lokale immigrationskontor, om der kan findes en løsning?
Måske kan de dispensere fra reglerne, hvis du f.eks. kan fremvise en lægeerklæring om din sygdom.

Oprettet af moerk5002 d. 27/08-2014 22:51
#6

jacobpakchong skrev:

hej Jeg har boet og været gift i th i 7 år og haft non-o marrige alle årene,jeg blev så syg for fire måneder siden og skyndte mig at flyve til dk for at komme til dk læge. Nu er jeg færdig i dk og vil hjem igen,mit visa er gyldig til februar 2015, men jeg nåede ikke at komme på immigrationen og lave re-entry stempel i passet og har jo heller ikke været inde og oplyse min adresse da jeg jo var i dk. hvad gør jeg nu,kan jeg bare rejse hjem og fortsætte på mit visa eller hvad skal jeg gøre. VH jacob


Undskyld mig, men det er en dårlig undskyldning at du ''ikke nåede'' immigration for at lave re-entry.... Allerede sidste år blev der lavet et 24-hours 'Re-entry' kontor i lufthavnen, det ligger lige før immigrationen, så hvis man ikke 'når' det lokale kontor i tide, har man muligheden i lufthavnen.

Du må nok starte forfra med ansøgning til dit married visa.......

Tror ikke på Asian Farmers løsning og tror heller på OleH's løsning. De plejer at være rimelig ligeglade med lægeerklæring osv......

Oprettet af dutling68 d. 28/08-2014 01:47
#7

moerk5002 skrev:

jacobpakchong skrev:

hej Jeg har boet og været gift i th i 7 år og haft non-o marrige alle årene,jeg blev så syg for fire måneder siden og skyndte mig at flyve til dk for at komme til dk læge. Nu er jeg færdig i dk og vil hjem igen,mit visa er gyldig til februar 2015, men jeg nåede ikke at komme på immigrationen og lave re-entry stempel i passet og har jo heller ikke været inde og oplyse min adresse da jeg jo var i dk. hvad gør jeg nu,kan jeg bare rejse hjem og fortsætte på mit visa eller hvad skal jeg gøre. VH jacob


Undskyld mig, men det er en dårlig undskyldning at du ''ikke nåede'' immigration for at lave re-entry.... Allerede sidste år blev der lavet et 24-hours 'Re-entry' kontor i lufthavnen, det ligger lige før immigrationen, så hvis man ikke 'når' det lokale kontor i tide, har man muligheden i lufthavnen.



Du må nok starte forfra med ansøgning til dit married visa.......

Tror ikke på Asian Farmers løsning og tror heller på OleH's løsning. De plejer at være rimelig ligeglade med lægeerklæring osv......


dårlig undskyldning... manden skriver han er syg mon han tager helt til danmark for sjovt måske han ikke havde overskud til at gå på immigration og ang immigration i lufthavnen det viste jeg da hellere ikke man kunne og jeg har været her i 8 år..manden er måske alvorlig syg så skal man hakkes på gudfader bevares et menneskesyn at have.....

Oprettet af Bade-Dyr d. 28/08-2014 01:58
#8

Det nemmeste vil være hvis du får et NoN O 90 dag hjemmefra.
Også ansøge om Married-Extension igen inden for de sidste 30 dage, nogle Immigration tillade 45 dage før her nede.


Visa on arrival måden kan være besværlige, Da når man skal lave om fra Visa on arrival til 90 dags NoN O først, og derefter til Married-Extension, og koster mere den vej. (VEd godt at enkel Immigration lade en gøre det på en gang, MEN ikke alle)
Ud over det, Er der ikke mange Immigration der vil lave det, Så er man ikke tæt på Bangkok eller en af de få Immigration der gøre det, kan det betyder en ekstra tur oven i, så det kommer til at koster endnu mere.

Ud over det, Med de nye regler omkring Visa on arrival, Skal man havde beviser for man har hotel i perioden, og man har en fly billet ud af Thailand inden for de 30 dage.

Selv om der er en del papir arbejde med Married-Extension, er det jo ikke så slemt igen.

Godt at høre du er rask igen.
Som andre er jeg da også nysgerrige omkring at du bare kan rejse hjem til Danmark og for behandling, Kan du mon oplyse hvordan det er forgået ?
Tro vi er mange der gerne vil høre mere.

Oprettet af dutling68 d. 28/08-2014 09:09
#9

hvis han har adr her i thailand så skal han først skifte den til en dansk og det kan da gøres hurtig hvis han kender hvor han kan have den..og når han har adr i dk så kan han samme dag smutte til lægen uden problemmer...og så ellers gøre det samme når han skal tilbage igen......

Oprettet af jacobpakchong d. 28/08-2014 15:19
#10

hej igen, takker for de svar jeg har fået,men er stadig lidt i tvivl. får nok lige konen til at ringe men jeg havde selv regnet med at jeg skulle til at starte forfra med visa,men igen takker for svarene. og med hensyn til de spørgsmål fra jer,ja skiftede adr da jeg kom til dk,havde et sted jeg ku få min adr,og samme dag ku jeg gå til læge.

Oprettet af jacobpakchong d. 28/08-2014 15:34
#11

Ps kommunen sagde for resten også at jeg ku komme på sygehul-læge gratis uden at flytte adr, hvis det er akut. det var for resten bare fejl medicinering igennem 10 måneder på Bangkok hospital der var problemet,pris 175000 bath.Brugte 5000 kr for flybillet og 2 læge besøg i dk så var jeg rask igen.

Oprettet af hugoboerge d. 28/08-2014 16:06
#12

jacobpakchong skrev:

Ps kommunen sagde for resten også at jeg ku komme på sygehul-læge gratis uden at flytte adr, hvis det er akut. det var for resten bare fejl medicinering igennem 10 måneder på Bangkok hospital der var problemet,pris 175000 bath.Brugte 5000 kr for flybillet og 2 læge besøg i dk så var jeg rask igen.


Lyder ikke godt det med Bangkok hospitalet. Hvilket hospital var det ?

Oprettet af Asian Farmer d. 28/08-2014 16:54
#13

moerk5002 skrev:

jacobpakchong skrev:

hej Jeg har boet og været gift i th i 7 år og haft non-o marrige alle årene,jeg blev så syg for fire måneder siden og skyndte mig at flyve til dk for at komme til dk læge. Nu er jeg færdig i dk og vil hjem igen,mit visa er gyldig til februar 2015, men jeg nåede ikke at komme på immigrationen og lave re-entry stempel i passet og har jo heller ikke været inde og oplyse min adresse da jeg jo var i dk. hvad gør jeg nu,kan jeg bare rejse hjem og fortsætte på mit visa eller hvad skal jeg gøre. VH jacob


Undskyld mig, men det er en dårlig undskyldning at du ''ikke nåede'' immigration for at lave re-entry.... Allerede sidste år blev der lavet et 24-hours 'Re-entry' kontor i lufthavnen, det ligger lige før immigrationen, så hvis man ikke 'når' det lokale kontor i tide, har man muligheden i lufthavnen.

Du må nok starte forfra med ansøgning til dit married visa.......

Tror ikke på Asian Farmers løsning og tror heller på OleH's løsning. De plejer at være rimelig ligeglade med lægeerklæring osv......



Anyway... en kammerat var et smut i Malaysia med tog. Han var uvidende om re-entry permit. Kom tilbage til Thailand og regnede med det gjorde det ud for 90 dages kontrol. Ved naeste 90 dages kontrol fik han stemp[let paa emigration uden problemer.
Saa her for en maaned siden skulle han forny sit visa. Alt efter planen, bortset fra at han ikke havde opholdt sig lovligt i Thailand i det sidste halve aar... var den besked han fik.
20.000 i overstay og 4000 for nyt visa.....

Oprettet af Conrad d. 28/08-2014 18:02
#14

Ja saa viste det sig jo alligevel at Asian Farmers vejledning i #3 ikke var brugbart.

Oprettet af handy d. 28/08-2014 19:24
#15

Det var i hvert fald ikke hvad jeg fik af vide da jeg kontaktede borgerservise( ok ikke akut) min gamle mor troede ikke på at jeg ikke kunne gå til læge i Dk nu jeg betaler skat i Dk jo den var god nok.....har så min bupa forsikring der dækker ved indlæggelse skulle bruge medicin da jeg har måtte ud vige mit besøg pga af dødsfald i familien.....Frown