Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Hvor skal man bo i Bangkok
#1
Hej
Har i nogen forslag til hvor man skal bo i Bangkok
Jeg har en uge i bangkok inden jeg skal vidre til HUA-HIN
jeg er 34 år og rejser alene så det skal helst være hvor der sker noget
men hvilken område er bedst at bo i ?
Mvh Pechkardt

Oprettet af
prasat d. 23/02-2006 14:18
#2
jeg er altid i sukrumvit området,
dette er grundet sky train og undergrundsbanen dette gør at det er hurtigt at kommer rundt
og så er der masser af spisesteder samt steder at gå i byen.
prasat
#3
Sukhumvit ja, men lave soi-numre. Sukhumvit fortsætter helt til Pattaya, men starter forfra med soi-numrene i hver provins. Sukhumvit er bedst fra soi 0 til lad os sige soi 33.
http://www.dansk-...angkok.php
Oprettet af bastian d. 23/02-2006 19:05
#4
skal der være gang i den og masser piger så er det eneste rigtige sted at bo i bkk er hotel nana fint stort hotel og du kan se lige ned på soi nana.......been there done that many times.....lol
Oprettet af
prasat d. 24/02-2006 06:19
#5
der ligger også penny black i soi cowboy, og her fortsætter festen når det andet lukker, der er knald på 2 og 3 sal til den lyse morgen.men det er meget svært at få et værelse på dette hotel.
prasat
Oprettet af
paulsenp d. 25/02-2006 10:06
#6
Kronberg skrev:
Sukhumvit ja, men lave soi-numre. Sukhumvit fortsætter helt til Pattaya, men starter forfra med soi-numrene i hver provins.
Sukhumvit fortsætter såmænd helt til Trat, så det tager nogle timer at komme fra den ene ende til den anden.
#7
Vi har det paa den made naar vi er i Bangkok saa vil vi godt flytte rundt og gerne saa vi kan tager sky train og undergrundsbanen saa vi faa se saa meget som mulig.
Vi har baade provet hotel fra 400- 1300 bath.
#8
Et godt billigt hotel i nærheden af lufthavnen,hvis man lige trænger til at hvile sig inden den videre færd......Gode værelser med air..sidst jeg var der 600 bath pr. døgn....Ligger ca 500 m fra lufthavnen......har overnattet der nogle gange og fået fin service......
Donmuang Mansion Rooms Service
118/7 Saranakom Road
Donmuang District,Bangkok 10210
Daily Rate contact tel.. 566-4041-4
Monthly Rate Contact tel..566-3023-30
Fax.. 566-3514
Claus
Claus jeg har tilladt mig at rette et L til et R i ordet Rate.
Clyde.
Det er OK .....Jeg skrev af efter deres visitkort....der stod der L...men ok man finder jo nok ud af det.....
Oprettet af
rinpoche d. 25/02-2006 11:57
#9
Ditto her.
Den bedste pris i dette område. Og så er der ikke længere end man faktisk kan gå dertil fra lufthavnen.
600 baht, var det for AC?
Vi betalte 300 baht for non ac, men det var nu også konen der checkede ind
mvh
rinpoche
#10
rinpoche skrev:
600 baht, var det for AC?
Vi betalte 300 baht for non ac, men det var nu også konen der checkede ind
ja 600 bath for AC
Det skal siges at det var osse konen der checkede de gange jeg har været der
Claus
#11
claus31000 skrev:
Et godt billigt hotel i nærheden af lufthavnen,hvis man lige trænger til at hvile sig inden den videre færd......Gode værelser med air..sidst jeg var der 600 bath pr. døgn....Ligger ca 500 m fra lufthavnen......har overnattet der nogle gange og fået fin service......
Donmuang Mansion Rooms Service
118/7 Saranakom Road
Donmuang District,Bangkok 10210
Daily Rate contact tel.. 566-4041-4
Monthly Rate Contact tel..566-3023-30
Fax.. 566-3514
Claus
Claus jeg har tilladt mig at rette et L til et R i ordet Rate.
Clyde.
Det er OK .....Jeg skrev af efter deres visitkort....der stod der L...men ok man finder jo nok ud af det.....
I Thailand hedder det altså IKKE rate, men det hedder late

Oprettet af
ciliani d. 26/02-2006 15:15
#12
Hey PECHKARDT
Sad selv for en måned siden og var på herrens mark over hvor i Bangkok man skulle bo.
Jeg fik læst og researchet mig frem, at S
ukhumvit området ville være mest egnet efter mine behov.
Altså tæt på transport/shopping/natteliv/restaurant. Desuden skulle det være billigt og m. swimmingpool.
Nu har jeg booket 3 dage i db.vær. på
Hotel Manhatten og for den billige sum af 600 kr.ialt for 2.....Havde også et kig på tidligere omtalte Hotel Nana, men Manhatten vandt eftersom det ligger tættere på Nana st.og selve Sukhumvit Road.
Men husk at bestille over nettet. Derved kan du spare 50 %.
God tur
Mange hilsner fra Karina
Oprettet af
larsen99 d. 26/02-2006 18:37
#13
Jeg har kun boet på Stable Lodge i Sukhomvit soi 8 og det var et udemærket hotel og til og med dansk ejet.
Oprettet af jesperfrb d. 26/02-2006 19:14
#14
Hej
Så vidt jeg ved er "Stable lodge" blevet solgt, Erik trak sig ihvertfald ud sidste sommer

Og standarden er faldet en del, i følge rygter:
Bor selv på "Promenade" Lige overfor.

#15
Nej, Stable Lodge er absolut ikke solgt, men kører i bedste velgående. Det er Buddha Erik, der har solgt sine aktier til de andre partnere. Og Erik har så efterfølgende åbnet sin egen restaurant i Ekkamai
Oprettet af
bruno d. 02/03-2006 17:57
#16
Men husk at bestille over nettet. Derved kan du spare 50 %.
det kan jeg ikke forstå, for de gang jeg har været i thailand var det meget billiger at få hotel værlser i thailand end at bestille over nettet.
Hvad er andrers erfaringer ?
Er det kun lokal det er forskellig/omvendt ?
#17
bruno skrev:
Men husk at bestille over nettet. Derved kan du spare 50 %.
det kan jeg ikke forstå, for de gang jeg har været i thailand var det meget billiger at få hotel værlser i thailand end at bestille over nettet.
Hvad er andrers erfaringer ?
Er det kun lokal det er forskellig/omvendt ?
Det billigste er, at sende en Thai ind alene og spørge om prisen uden morgenmad...
Oprettet af
John d. 02/03-2006 18:50
#18
Det er det måske.
Jeg har nu flere gange oplevet at når min kone ringede for at bestille så havde de ingen ledige værelser.
Hvis jeg så efter 10 min. ringer så har de masser af ledige værelser. Jeg tolker det som der er nogen hoteller der ikke er intereserede i at have Thaier boende.
Med hensyn til at bestille over nettet, så har jeg aldrig oplevet at det blev billigere, den eneste grund til at jeg skulle bestille over nettet, ville være at jeg ville bo et bestemt sted.
John
Oprettet af jesperfrb d. 03/03-2006 00:50
#19
Helt enig med dig John

Og med hensyn til pris, så er det som regel billigere hvis jeg går ind før min kone
Nettet bruger jeg kun til hoteller der kender mig, ellers får jeg ikke den rabat vi har aftalt.
Men hvis du/I ikke er kendt i Thailand er nettet et godt sted at bestille hotel, eller billeje. Det giver som regel en pæn rabat at betale på forhånd over nettet!
Har selv brugt det meget, med godt resultat. (Før jeg blev thai gift og lærte mennesker at kende i Thailand).
Bruger det stadigvæk til at leje bil, hvis jeg bare ringer, er det ikke sikkert at der er en bil


Men bestiller jeg over nettet, er der altid en bil

Redigeret af jesperfrb d. 03/03-2006 00:52
Oprettet af
h madsen d. 08/03-2006 12:35
#20
jeg skal ned til bkk og finne en pige vor går jeg hend