Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: integrationsydelse

Oprettet af kylling d. 04/07-2016 16:07
#1

Kun lige et spørgsmål,jeg er folke pentionist.
Hvis nu jeg flytter min adresse til thailand i 1 år kan jeg så få integrationsydelse i dk som jo er 5945,00
samt 1500,00 for at kunne dansk.
det er ca.2100 kr pr måned mere end jeg får nu.
Hvad med atp følger den med mig eller er det farvel til den?

Vil lige skrive jeg har selv hus,bil osv i thailand.
ville lige spørge det lyder jo som om det bedre kan betale sig

Wink

Oprettet af Henke d. 04/07-2016 16:26
#2

Integrationsydelse er ligesom kontanthjælp for folk som er tilgængelige for arbejdsmarkedet. Som folkepensionist er du vel næppe tilgængelig for arbejdsmarkedet Smile

Correct me if I'm wrong!

Oprettet af Conrad d. 04/07-2016 16:54
#3

Atp får du så længe du lever uanset hvor du bor.

Hvis du er samboende er der nok også noget til din samboende når du ikke er her mere

Oprettet af hugoboerge d. 05/07-2016 02:57
#4

Conrad skrev:

Atp får du så længe du lever uanset hvor du bor.

Hvis du er samboende er der nok også noget til din samboende når du ikke er her mere


Der kommer et eengangsbeloeb til udbetaling fra ATP og jeg mener det er DKK 70,000.- og heraf snupper SKAT saa 40%.

Oprettet af Conrad d. 05/07-2016 08:37
#5

hugoboerge skrev:

Conrad skrev:

Atp får du så længe du lever uanset hvor du bor.

Hvis du er samboende er der nok også noget til din samboende når du ikke er her mere


Der kommer et eengangsbeloeb til udbetaling fra ATP og jeg mener det er DKK 70,000.- og heraf snupper SKAT saa 40%.


Engangsbeløbet er ikke ens for alle. Det afhænger af hvornår man er født eller hvor længe man betalte til ATP, jeg kan ikke huske det.
Men skriv til ATP og spørg hvad der gælder for dig, så oplyser de hvad beløbet er.

Oprettet af hugoboerge d. 05/07-2016 08:45
#6

Conrad skrev:

hugoboerge skrev:

Conrad skrev:

Atp får du så længe du lever uanset hvor du bor.

Hvis du er samboende er der nok også noget til din samboende når du ikke er her mere


Der kommer et eengangsbeloeb til udbetaling fra ATP og jeg mener det er DKK 70,000.- og heraf snupper SKAT saa 40%.


Engangsbeløbet er ikke ens for alle. Det afhænger af hvornår man er født eller hvor længe man betalte til ATP, jeg kan ikke huske det.
Men skriv til ATP og spørg hvad der gælder for dig, så oplyser de hvad beløbet er.


Tak Conrad.


https://www.borge...aelle.aspx

Oprettet af 1viggovax d. 05/07-2016 09:10
#7

jeg fik oplyst engang at man skulle vaere samboende på sammen adresse i danmark, for at de udbetaler til evt. overlevende samboer

Oprettet af Conrad d. 05/07-2016 09:45
#8

1viggovax skrev:

jeg fik oplyst engang at man skulle vaere samboende på sammen adresse i danmark, for at de udbetaler til evt. overlevende samboer


Da jeg er gift spurgte jeg ATP hvor meget min hustru ville få, så måske skal man være gift hvis der skal være noget til 'samboen' når man bor i udlandet

Oprettet af kylling d. 05/07-2016 12:26
#9

Tak for svar,jeg anede da ikke at min kone få penge fra ATP når jeg er væk.