Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Rejse til tyrkiet med thaipas
#1
Hej, jeg rejser til tyrkiet d. 27-07-2016 og hjemme igen 03-08-2016.
- men problemet er at, har fundet ud af at mit pas skal være gyldig i 6 måneder for at jeg kan rejse ind til tyrkiet. Mit pas udløber 24-01-2017. dvs. 181 dage det er 5,95 måneder fra den dag jeg rejser. Tror i godt jeg kan rejse ind?
Oprettet af
Hymmer d. 06/07-2016 11:06
#2
Om jeg tror du kan, måske.
Men du vil være sikker, så ring til den Tyrkiske ambassade.
Oprettet af
Henke d. 06/07-2016 11:57
#3
Tag på borgerservice og få dit pas forlænget!
Oprettet af
TG950 d. 06/07-2016 19:10
#4
så vidt jeg forstår så rejser vedkommende på Thai pas, så hjælper borgerservice ikke meget.
[img]http://newscontent.thaivisa.com/wp-content/uploads/2015/04/07090507/thai_passport.jpg[/img] is not a valid Image.
Oprettet af
buick d. 07/07-2016 10:18
#5
alle thaipas har en side hvor man kan få en forlængelse så tag til Hellerup og forsøg der
Et nyt pas kan ikke nåes og under 6 måneder er under 6 måneder, desuden så er der mange som forlanger passet har 6 måneder ved udrejse og ikke som trådstarter siger ved indrejse
Oprettet af
handy d. 07/07-2016 10:43
#6
vi har også år tilbage fået forlænget varighed af fruens pas på Ambassaden i Hellerup
Oprettet af
energy d. 07/07-2016 13:37
#7
Nu ved jeg ikke der er andre regler for thaier men det er ikke 6 mdr. passet skal være gyldigt.
Det er 150 dage, det skal være gyldigt.
Danske statsborgere kan indrejse i Tyrkiet og opholde sig i landet i op til 90 dage inden for en 180-dages periode uden visum. Husk at dit pas skal være gyldigt mindst 150 dage fra den dag du indrejser - ellers vil du blive afvist ved indrejsen.
Oprettet af
jens d. 07/07-2016 16:09
#8
90 dages gyldighed skulle være nok iflg ministeriets hjemmeside, hvor man må regne med informationerne er rigtige.
http://www.mfa.go...ion.en.mfa
90 dage pga thaier får 30 dage ved indrejse og passet skal være gyldigt 60 dage efter legal udrejsedato.
Der står så allernederst at de anbefaler(advised) 6 mdr fra indrejsen, men det er jo netop ikke et krav.
Jeg ville nu nok printe siden ud hvis der skulle være noget vrøvl ved indrejse.
Redigeret af
jens d. 01/01-1970 02:00