Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: At købe hus i Thailand
Oprettet af
Hanuman d. 06/05-2006 13:35
#1
Er I øjeblikket på udkig efter en feriebolig i Thailand, og måske er jeg bare naiv men jeg synes da at det burde være muligt at finde en luksuriøs bolig i Thailand til omkring 100.000 danske kroner. Jeg har kigget på adskillige huse i Thailand, heriblandt på [url]www.sathaporn.com[/url]udvalg og [url]www.nc-group.co.th[/url]... Men priserne er efter min mening sat i vejret. Beliggenheden skal helst enten være i lufthavnsområdet i Bangkok, nær Saphan Mai, eller i Ubon Ratchathani. Er der nogle boligudbydere i disse områder som I er bekendte med, hører jeg gerne fra jer. Hvis udbyderne har hjemmesider, så tilføj dem venligst
Hejsa Hanuman
Jeg lavede dine henvisninger om til links
bamsen
#2
Kaere Hanuman.
Nu ved jeg ikke hvad du kalder luxus, men jeg kan forsikre dig at intet sted i Bangkok finder du noget der bare ligner luxus til den pris du naevner.
I Sapan Mai omraadet koster en kvadrat Wa idag omkring 45000 Baht. Saa du vil ikke engang kunne koebe en grund at bygge paa for disse penge.Og under alle omstendigheder vil du ogsaa hun kunne leje grunden da du ikke er Thai.
Min kones familie har lige bygget et hus i Ubon. Ok det er et flot hus, men ikke luxus og det kostede 1200000 bare at bygge. Grunden som er paa lidt over en rai kostede ca 450000. Ok dette er i byomraade og grunden faar du lidt billigere uden for byen.
At kunne koebe et hus for ca 625000 Baht i Thailand idag er helt umuligt hvis det da ikke skal vaere helt ude paa landet.
I BKK skal du regne med at skulle op paa ca 6 til 10000000 Baht hvis du skal have noget der bare ligner luxus.
I BKK vil du nok kunne finde en 40 kvadratmeter standard condo til det beloeb du naevner.
Clyde
Oprettet af xxxx d. 06/05-2006 15:04
#3
Hejsa
Jamen det afhaenger helt af om man selv vil vaere bygherre eller overlade fortjenesten til en anden..
Bygge prisen for et hus i god kvalitet overstiger ikke 5/6.000 thb kvrm. dertil kommer saa selvfoelgelig grund.
le-si
#4
Hej,
Et "brugt" townhouse i nærheden af den snart tidligere lufthavn koster ca. 1.5 MB. Det vil have to etager med en mindre stue, et thai køkken, et badeværelse (måske thai), og to mindre soveværelser, og ingen aircon, intet luksus, tværtimod.
/Robert
Oprettet af
Hanuman d. 07/05-2006 11:20
#5
Tak for hjælpen, alle sammen. Jeg ved ikke om I har kigget på [url]www.sathaporn.com[/url]? Men hvis vi nu vælger bare at fokusere på husene og ikke priserne, kender I så sider med lignende huse?
#6
Hej,
Jeg har lige haft et kig paa den side du hgenviser til og kan se at du faar et ganske almimdeligt hus til et startpris paa 3,400,000. Startpris her betyder at det du faar til de penge et er noegent hus. Indretningen maa du saa betale extra for. Gulvet vil vaere et bart cement gulv. Vil du haver fliser eller andet kommer det til at koste.
At koebe hus her kraever at man har kendskab til de lokale forhold eller har nogen til at hjelpe sig.
Oprettet af
Hanuman d. 08/05-2006 10:24
#7
Det er jeg klar over

Men lige nu vil jeg bare gerne se hjemmesider

Oprettet af
Hanuman d. 08/05-2006 12:04
#8
Hej Bamse
Jeg er interesseret i at købe et hus, fordi jeg også betragter det som en investering
Derfor er jeg meget interesseret i, hvis du har kendskab til et par hjemmesider der sælger huse

#9
jamen du skal da bare søge i google.... realestate thailand... evt. efterfulgt af et område navn... har en del links hvis du vil have dem??

Oprettet af
Hanuman d. 08/05-2006 12:09
#10
Ja tak

#11
http://www.thaila...or.se/hus/
prøv f.eks denne.. der er mange links til diverse boliger og firmaer, de er delt op i hvilket område man ønsker... er selv på udkig i hua hin eller nærheden...

#12
Hmm,
Der er vist ikke megen investering i at købe et Thai hus, bortset fra hvis det er for at have et gratis sted at bo, når man er pensioneret.
/Robert
Oprettet af
tuktuk d. 09/05-2006 05:40
#13
Hmmmmm det ved jeg nu ikke om jeg kan give Robert ret i..... i hua hin området er husene skudt i vejret som mælkebøtter på en varm sommerdag, og de huse der allerede står færdig, eller er ved at blive færdig er allerede steget i værdi i forhold til hvad folk gav for dem da de købt dem...
det bedste eksempel jeg kan give er et hus som vi var ude at kigge på for 1.5 år siden, den gang kostede huset 1.3 mill Baht, nu er huset og området færdigtbygget og husene i området (de samme som før) koster nu 2.7 Mill Baht altså en stigning på 110% på 1.5 år det kan man da godt kalde en god inverstering ??
Jeg kender flere i Bangkok som opkøber gamlebygninger og istandsætter dem/ ombygger dem og sælger igen, der er den bedste fortjeneste jeg har hørt om en bygning der blev købt for 15 mill Baht istandsat for 5 mill Baht og solgt for 50 mill Baht. Så har man tiden og ved hvad man skal lede efter kan man bestem godt lave GODE inversteringer i Thailand på Ejendomme og grunde !!!! men det kræver en masse research som er nemmest at lave når man er her...
Kan kun tilslutte mig det med at kigge lidt hvad Bankerne har, her kan man godt finde noget godt fra tid til anden !!
Hilsen
Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand
Oprettet af
Hanuman d. 09/05-2006 16:36
#14
Jeg har efterhånden erfaret at priserne på husene bliver skruet i vejret når der er en skandinavisk mellemmand. Har I kendskab til hjemmesider som er thailandske?
Oprettet af
John d. 09/05-2006 16:56
#15
Hej
En fortjeneste på over 100% pr. år, har været aktuel for farang huse på Kho Samui de sidste 3 år. Det samme gør sig gældende for priserne på jord. Det er især strandgrundene der er efterspørgelse på, men udsigts grunde/ husene kan efterhånden også være med.
Det handler om udbud og efterspørgsel.
John
#16
Hej,
Jeg forholder mig kun til almindelige huse, når jeg siger, at det kan være en dårlig investering, hvis man vil investere.
Jeg forholder mig ikke til opkøb og væsentlig istandsættelse eller til grunde ned til vandet på nyere turist-destinatiner.
Det fremgik nemlig ikke af Hanumans indlæg, at han ville istandsætte væsentligt eller købe strandejendomme, men det fremgik, at han ville finde et hus "i lufthavnsområdet i Bangkok, nær Saphan Mai, eller i Ubon Ratchathani".
/Robert
Oprettet af
Hanuman d. 10/05-2006 14:05
#17
Det er også korrekt

Eller sådan set bare et eller andet sted i Bangkok, eller Ubon

Oprettet af
Rasmus d. 10/05-2006 17:42
#18
Hej Hanuman.
Her følger et links som muligt kan hjælpe dig i din søgen?
http://www.thaila...or.se/hus/
Tag nu det hele med ophøjet ro - og behørigt afslappethed. Kast dig ikke ud i et Thailandsk ejendoms eventyr uden at have undersøgt de faktuelle forhold ganske nøje! Og lad dig ikke forblinde af div. Thai ejendomsmæglers aggressive salgsforsøg!
Skulle du endeligt beslutte dig for at ”tilegne” dig et Thailandsk domicil - bør du selvklar kontakte en autoriseret Thai advokat. Og ikke en ”advokat” som mægleren anbefaler - oftest er disse i ledtog!
Hilsen Rasmus
Redigeret af
Rasmus d. 10/05-2006 17:43
Oprettet af
Hanuman d. 10/05-2006 17:51
#19
Tak for rådet

Men desværre er din henvisning en side som jeg har fået anbefalet før. Det er netop dér at det bliver dyrt pga. de skandinaviske mellemmænd...

Oprettet af
Rasmus d. 10/05-2006 18:44
#20
Hej Hanuman
Måske vil disse link måske hjælpe dig lidt?
http://www.pattay...aroom.com/
http://www.ratana...
http://www.pbrl-g...
http://www.siamth...
http://www.huset-...tus-dk.htm
http://www.phuket...ndex-h.htm
http://www.fairpr...
Hilsen Rasmus
Redigeret af
Rasmus d. 10/05-2006 19:01