Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: thaikvinder og jalouxi

Oprettet af Chatten d. 19/05-2006 07:50
#1

Er thai kvinder generalt meget jaloux? eller er det bare min kæreste der helt ekstrem på det område..
jeg kan da godt forstå at det er svært for hende at vi er så langt fra hinanden, men vis jeg bare så meget som nævner en pige (jeg har mange kvindelige venner) bliver hun pisse sur.
så nu er jeg begyndt at lyve og sige jeg skal over til nogle gutter hver gang.
vil ikke have hun bliver jaloux, kunne aldrig finde på at være sammen med nogen anden end hende

Oprettet af Chatten d. 19/05-2006 08:31
#2

det er lidt irreterende at vi skal blive ved med at skændes om det samme.. hun har virkeligt intet at være jaloux over. lige meget hvor jeg kommer hen snakker jeg kun om hende og hvornår jeg skal derned igen. på næste lørdag Grin nåmen jeg må vel bare vænne mig til at lyve. eller ihvertfald undlade at fortælle sandheden

Oprettet af Suk Rak Ning d. 19/05-2006 08:40
#3

Istedet for at lyve, saa ville jeg da lige bede hende om at slappe lidt af og hvis hun ikke kan finde ud af det, ja saa ville jeg da bare lukke leddet...........Hvor svaert kan det vaere....

Du aender som manden under toeflen, men hvis du kan lidet det, saa fortsaetter du bare.

Held og lykke.

Suk.................Cool

Jeg mener ikke Thaikvinder er mere jaolux end mange af de hysteriske kvinder der er i Danmark.........Wink

Redigeret af Suk Rak Ning d. 19/05-2006 08:48

Oprettet af Chatten d. 19/05-2006 08:50
#4

hvis du med lukke leddet mener slutte forholdet, er det ret svært. jeg elsker hende meget og vi skal forloves i næste uge når jeg kommer derned. har bedt hende slape af mange gange, været sur på hende over hun er jaloux, eller fortalt hende sødt hvor meget jeg elsker hende. intet hjælper. men du har ret i at kvinder i danmark også sagtens kan være bindegale!

Oprettet af thaikurt1 d. 19/05-2006 08:53
#5


Det er ikke til at holde ud at de er saa jaloux, der er nok en ting at gore hvis hun bliver ved saa lukke man for pengeposen eller saa er det ud , for hvis du ikke saette hende paa plads nu saa skal du leve det med resten af dit liv hvis du gifte der med hende og skal stå til regnskab hvem du tale med og det kan ingen vaere tjene med i et forhold

Oprettet af latour82 d. 19/05-2006 08:55
#6

Til dit spørgsmål, ja Thai piger er meget jalouxe, men det aftager med tiden når man er fortrolige med hinanden.

Jeg har nu boet sammen med min kone i 7 år, vi har fælles børn og lever i et forhold præget af respekt for hinanden.

Når vi er i Thailand har hun ingen som helst problemer med, at slippe mig løs på egen hånd i Pattaya hvor jeg bor det meste af tiden når vi er dernede, hun vil hellere bruge vores sjældne rejser derned på hendes familie end mig, hvilket jeg respekterer fuldtud, jeg besøger naturligvis hendes familie i løbet af opholdet, men kun noget der gennemsnitligt er en uges tid, vores kommunikation er begrænset af sproglige barriererSad

Hun har ingen problemer med at jeg både kigger og snakker med andre piger, og jeg har da også Danske kvindlige venner uden at det er noget som helst problem.

Jeg har faktisk kun set hende seriøst jaloux en gang i løbet af vores ret lange forhold og det var til hendes 30 års fødselsdag hvor en af hendes kollegaer var inviteret med til festen, da denne kvindelige Danske kollega fik øje på mig, kom hun hen og gav mig et megakys lige på mundenPfft samtidig med at vi omfavnede hinanden, der må jeg nok indrømme at lillemor blev noget stram i betrækket og udbad sig omgående forklaringSad.

Hun kunne jo ikke vide at den kvindlige kollega og jeg for efterhånden mange år siden havde haft et forhold, så hun var rasende, jeg kunne kun forklare at det var godt nok lang tid siden at det var overstået med hende, men vi var da stadigvæk glade for at se hinanden selvom det var mange år siden.

Men puha for en vredeFrown

Niels

Oprettet af Suk Rak Ning d. 19/05-2006 09:01
#7

Forlovelse..........wow, det lyder spaendene, jamen saa er der jo haab forude.........Hun bliver sikkert mere afdaempet naar hun saa foeler at i er hinanden naermere.......... saa slaa bak skipper, ingen grund til krampegraad eller nervesammenbrudWink

Tillykke med det Smile

Suk...............................................Cool

Oprettet af Chatten d. 19/05-2006 09:11
#8

tak Grin hun er ihvertfald kvinden jeg vil leve med resten af mit liv, ingen tvivl om det.
Hun er også kun jaloux når jeg er her i danmark. hun har en eller anden ide om at der er kvinder der kaster sig i grams for mig hele tiden. hun skulle bare vide... og jeg har prøvet at forklare.
Når jeg er i thailand og vi er sammen er der slet ingen problemer. okay da jeg gik i soi cowboy alene en aften ringede hun da et par gange imens. men jeg skulle bare finde et apotek for min mave var helt gal efter svigermors mad

Oprettet af thaikurt1 d. 19/05-2006 09:13
#9


Selv og vi nu har leve sammen i tre år og har et barn samme ville mine kone ikke slippe mig løs på egen hånd i Pattaya saa hvis vi skal til Pattaya saa er kone altid med.

Hun mener at der er alt for mange frister og jeg ikke kan holde mig fra dem.

Oprettet af Chatten d. 19/05-2006 09:19
#10

hrm mine venner vil med til vores bryllup.. og holde potlerarbend for mig i bangkok. hun troede hun skulle med og så lidt sjov ud da jeg fortalte hende at bruden altså ikke kom med til sådan noget og at det var mine venner der bestemte hvad vi skulle lave. men samtidigt sagde hun at hun stolede på mig. det er kun når jeg er herhjemme der er problemer, vi har det så godt sammen.
selvom jeg nogen gange kommer til at kede mig når hun er den eneste der kan snakke engelsk. men det er jo et mindre problem

Oprettet af Chatten d. 19/05-2006 09:22
#11

vil samtidigt også sige tak for alle jeres rigtigt godt indlæg herinde, de har virkeligt hjulpet mig rigtigt meget. det er aldrig nemt når man skal lære hvordan man skal reagere og føle når man er sammen med en der kommer fra en totalt forskellig kultur

Oprettet af solmand d. 19/05-2006 10:00
#12

Jaloux::: Jo det aftager heldigvis noget med tiden,, min kone og jeg har nu været gift i 8 år, og vi er bosat i Danmark, men vi har vores eget hus i Thailand, oppe på landet ved hendes mor, jeg er der gerne ca 10 dage når vi tager til Thailand (30 dage), de snakker ikke 1 ord engelsk derude på landet så jeg kan kede mig bravt, men jeg nyder opholdet på landet, naturen og den måde de lever på er bare så afslappet.....men efter 10 dage så tager jeg til Phuket,,, konen bliver oppe på landet, men kommer gerne til Phuket 3 dage før vi skal til Bangkok,,, vi flyver altid via bBangkok,,, så hygger vi i de 3 dage i Phuket....men tidliger i vores ægteskab er jeg glad for der ikke er opfundet et kyskheds bælte til mænd (af jern) det ville være meget tungt at rende rundt med,,,, dengang var hun meget jaloux og troede at jeg væltede mig i piger ........ men det har hun heligvis fundet ud af at det ikke passer..(jeg har i mine øjne jordens dejligste kone) Pfft
Så nu er det ikke længer et problem, og hun kan godt forstå når jeg siger til hende at 10 dage på landet er nok til mig og at jeg også derved har vist respekt for hendes mor..Men... Det er også min ferie og den vil jeg ikke bruge oppe på landet hvor jeg ikke kan snakke med folk,,(nu er jeg den type der elsker at snakke med folk) så jeg vil også se sol ..strand...vand.. og som bekendt så er det jo ikke det Thaier spiller deres tid på ( jeg har aldrig oplevet en thai tage solbad som os ha ha Shock )
Jaloux... men hvis vi ser det fra deres side så ville vi nok også være lidt jaloux hvis vores kone opholder sig allene et sted hvor der er barrer som er fulde af kønne mænd ????Grin
men vi er heldigvis nået så langt at min kone ikke er (ret meget) jaloux mere..kan da stadigvæk risikere at få en hurtig melding fra hende men det bunder ikke så dybt mere...GrinGrin
så jeg er meget glad for at tiden aftager deres jalouxsi,,,
solmandCoolCoolCool

Oprettet af latour82 d. 19/05-2006 10:07
#13

Min kone ved godt at jeg samler appetit ude, men spiser kun hjemmePfftCool

Niels

Oprettet af solmand d. 19/05-2006 10:36
#14

hej synd for hende er hun ikke lækker nok.....smiler...Grin
solmand

Oprettet af xxxx d. 19/05-2006 13:44
#15

Hejsa

Jamen det er saa dobbelt moralsk som det overhovedet kan blive..
Jeg maa godt men du maa ikke..
Det er bare Thailandsk mentalitet..
Ja ja nu generaliserer jeg, men saadan har de det for det meste.

Min exkone som igennem laengere tid rendte med en ...poor noi... elsker, var rasende jaloux paa mig, bare jeg saa meget som saa paa en anden kvinde eller gik nogle steder hvor hun ikke vidste hvad jeg lavede var det helt galt.

Om man kan aendre det... nej det tror jeg ikke..
Det kan maaske aendre sig lidt med tiden.

le-si

Oprettet af aan d. 19/05-2006 19:16
#16

Når kultur er så forskellige, så bliver man så hurdigt misforstå. I Thailand må pige ikke bare stå og snakke med drenge, elles så er man kærste med hinanden. Pigerne har helle ikke drenge som ven, og omvent.

Så det er ikke nemt for os thai pige som skal stå og høre om din venine. Man bliver hurdigt mis forstår. Hvordan kan man være ven, når man er i forskellige køn.???????

Det er bare vores kultur er forskellige. Men hvis man elsker hinanden og æglig, tror jeg at alt ting vil gå godt. Held og lykke


Oprettet af aan d. 19/05-2006 19:18
#17

Jeg tror ikke, at thai pige er mere jaloux end dansk pige.

Oprettet af swaddii d. 19/05-2006 19:54
#18

Hej aan!
kan kun give dig ret thaier er ikke mere jaloux end danskere,har aldrig haft det problem med min thai kone,men derimod med min eks danske koneWink

Oprettet af solmand d. 19/05-2006 20:14
#19

Hmm så har thai kvinder en lidt mere kedelig tedens til at slå deres mand ihjel....SadSadSad
det høre vi tit om i Thailand
solmand

Oprettet af aan d. 19/05-2006 21:19
#20

Det afhænger af hvordan manden er, nogle gange fortjener de også at dø (på grund af deres adflærd )