Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: VISA

Oprettet af Agerskov d. 07/06-2006 07:01
#1

Hej igen,

Nu er alle papirerne i orden, men de siger på DK ambassade i BKK at det tager mellem 6-8 uger at behandle ansøgningen. Kan det være rigtigt? og kan man gøøre noget når man har et ref. nr. på ansøgningen?

Hilsen
Keld

Oprettet af Locturian d. 07/06-2006 08:19
#2

Hej Keld

Det er helt rigtigt, det tager normalt 4-6 uger før visaet er hele møllen igennem - Nogen gange går det hurtigere, andre gange langsommere. Hvis alle papirer er på plads, og der ikke er spørgsmål eller tvivl fra udlændingestyrrelsens side, minimere det naturligvis tiden. Men 4-6 uger, ja...

Du kan ikke bruge dit ref. nr. til andet end at høre om de har modtaget/behandler ansøgningen...

Oprettet af high-tower d. 08/06-2006 02:28
#3

Jeg har været "møllen igennem" et par gange, og min erfaring er at hvis alle papirer og formalia er i orden kan man være heldig så det hele falder i hak i løbet af et par uger.

Locturian har ret ang. ref nummeret - man kommer end ikke til at tale med den sagsbehandler der sidder med sagen.

Så man kan kun stille spørgsmål om der mangler paiprer osv. - med andre ord hvad en sekretær kan slå på på deres edb system.