#2
Hej Keld
Det er helt rigtigt, det tager normalt 4-6 uger før visaet er hele møllen igennem - Nogen gange går det hurtigere, andre gange langsommere. Hvis alle papirer er på plads, og der ikke er spørgsmål eller tvivl fra udlændingestyrrelsens side, minimere det naturligvis tiden. Men 4-6 uger, ja...
Du kan ikke bruge dit ref. nr. til andet end at høre om de har modtaget/behandler ansøgningen...
#3
Jeg har været "møllen igennem" et par gange, og min erfaring er at hvis alle papirer og formalia er i orden kan man være heldig så det hele falder i hak i løbet af et par uger.
Locturian har ret ang. ref nummeret - man kommer end ikke til at tale med den sagsbehandler der sidder med sagen.
Så man kan kun stille spørgsmål om der mangler paiprer osv. - med andre ord hvad en sekretær kan slå på på deres edb system.