Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Dansk visa electron i Thailand

Oprettet af Robert Kronberg d. 14/06-2006 14:36
#1

Hej,

Min datter (og søn og stedfar) kommer på mandag til Bangkok, og min datter har spurgt en million gange, om hun kan benytte sit Visa Electron, som er udstedt i Danmark - og jeg kan ikke svare på spørgsmålet

Hendes bank har fortalt hende, at de ikke kan se, hvor det kan bruges.

Så mit spørgmål er, kan et Visa Electron, der er udstedt i Danmark af en dansk bank til en 17-årig pige, benyttes i Bangkok???

/Robert

Oprettet af Santhumpon d. 14/06-2006 16:05
#2

Hej Robert.

Se på dette link.


http://www.visa.d...ctron.html



Med venlig hilsen.
Torben Santhumpon Jensen.

Oprettet af pdrhan d. 14/06-2006 16:14
#3

Svaret er .: JA

Oprettet af Team Jensen d. 14/06-2006 16:33
#4

Visa Electron og også f.eks. Maestro kort kan bruges i udlandet i pengeautomater. Grunden til denne begrænsning er at der kontrolleres dækning ved hver hævning.
Ellers er der Visa/dankort og MasterCard hvortil man også kan tilknytte kredit. Et MasterCard giver helt automatisk en kredit på 45 dage og ens forbrug hævet samlet hver måned. Der kan ligeledes tilknyttes rejseforsikring. Et godt kort at have med som kort nr. 2.
Visa/dankort og MasterCard kan i nogle pengeinstitutter gives til børn helt ned til 15 år, såfremt forældre/værger indestår for evt. misbrug.Cool

Oprettet af Robert Kronberg d. 14/06-2006 18:34
#5

Mange tak for hjælpen.

Hilsen, Robert

Oprettet af Stampe d. 14/06-2006 18:36
#6

Jen bruge rmit Visa Elektron hver gang. jeg er i Thailand
så det kan godt benyttes i Thailand.
Jeg bruger kun Visa elektron fordi det ikke kan overtrækes.

PfftPfftPfft

Oprettet af Robert Kronberg d. 14/06-2006 18:59
#7

Hej,

Hvis man ikke vil overtrække sit visa, kan man altså bare trække sit visa over på elektron? Wink

/Robert

Redigeret af Robert Kronberg d. 14/06-2006 19:00

Oprettet af jet d. 14/06-2006 19:50
#8

Hej
Ang visa elektron kan man hos forex i dk få at vide hvor det kan bruges eller på forex hjemmeside.
mvh jet.

Oprettet af Team Jensen d. 14/06-2006 22:48
#9

Visa/dankort og Visa Electron er to helt forskellige kort. Electron kan man ikke overtrække idet der kontrolleres dækning hver gang man benytter en pengeautomat. Derfor kan Electron ikke benyttes andre steder. Visa/dankort kan derimod godt misbruges, men så risikere man bare at banken spærrer kortet imens man er på ferie og det er vist ikke så smart. Så er det bedre at lave en aftale om et overtræk. Eller som sagt bruge Mastercard hvor der er 45 dages gratis kredittid.

Oprettet af bastian d. 29/06-2006 19:33
#10

et visa elektron er et normalt bangkort et visa kort er et kredit kort