Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: er alm. kørekort nok ved billeje i Thailand?
#1
er alm. kørekort nok ved billeje i Thailand? eller skal man have et internationalt kørekort?
På forhånd tak.
Oprettet af
pdrhan d. 04/07-2006 20:10
#2
Du skal have et internationalt kørekort med!
Oprettet af
pdrhan d. 04/07-2006 20:58
#4
Selvfølgelig skal du have dit alm danske kørekort samt et internationalt kørekort med - det internationale kørekort er gyldigt i et år og koster vidst 30kr så vidt jeg husker....forskellen er dit DK kørekort ikke genkendes i TH men det gør et internationalt , som ordet siger.....
Oprettet af bastian d. 04/07-2006 21:14
#5
du behøver ikke noget kørekort for at leje en bil i thailand de aner ikke hvordan et dansk eller et internatinelt kørekort ser ud .....men det er nok en god ide at tage det danske og få lavet et internationelt kørekort og tage med for hvis du laver en ulykke er du på røven ......
ps de kører ad helvede til i thailand.
Oprettet af
John d. 04/07-2006 22:45
#6
Det er ikke helt rigtigt hvad du skriver Bastian.
Jeg har lejet hos både Budget og Avis og der ved de udemærket hvad et intetnatioalt kørekort er!
Oprettet af
kro90 d. 05/07-2006 09:44
#7
Hej
Jeg lejede en bil på KhoSamui sidste år. Deteneste de ville have var et pas samt et kørekort.
Forøvrigt havde de set et Dansk kørekort før.
Der var ingen problemer, og jeg fik set at forsikringen på bilen var OK.
PS. Det var en svensk pige der stod for udlejningen.
#8
Der er forskel på de store etablerede firmaer såsom Avis, og så de lokale der har nogle biler de udlejer. De store så som Avis har nogle procedure og formulare man skal igennem, de lokale har ikke de samme formaliteter, hvis hvis man aflevere en kopi af passet skulle den være i vinkel... De er røv ligeglade med om du bliver stoppet af politiet og får en bøde, så længe de bare får deres penge

#9
Kro 90 skriver:
Der var ingen problemer, og jeg fik set at forsikringen på bilen var OK.
Nej, Maaske var der ingen problemer i at faa lov at leje bilen, men hvilke mproblemer kunne der ikke vaere kommet hvis du havde haft en ulykke og folk var kommet alvorligt tilskade. Du havde ikke et i Thailand gyldigt koerekort. Jeg er ikke sikker paa at forsikringen bare havde slugt den og betalt. Det er da rigtigt der er mange ting man bare kan goere her selv om loven siger noget andet. Men er det rigtigt at bryde loven i et land man er paa besoeg i? Mit eget svar paa dette spoergsmaal maa vaere et klart NEJ.
MVH
Clyde
Oprettet af bastian d. 05/07-2006 19:19
#10
regler er til for at blive brudt
Oprettet af
ost22 d. 12/07-2006 13:34
#11
Jeg er selv blevet stoppet i Bangkok og forsøgte med det danske kørekort. Den gik ikke!
Betjenten ville se internationat kørekort, hvilket jeg havde med.
Oprettet af bastian d. 12/07-2006 19:56
#12
jeg er blevet stoppet 1000 gange i bil på knallert og i de værste branerter de er lige glade med dit kørekort men vil kun se dit pas(alle idioter kan lave et falsk kørekort i bkk det ved politiet også)
du er kun på røven hvis du laver en ulykke (medmindre du har penge)
#13
Vi har lige fået lavet et internationalt kørekort. Det tog kun 5 min. og kostede 30 kr. på det lokale politikontor.
Så hvorfor ikke tage det med så er man garderet.
#14
Bastian, du indrømmer blankt at du kører spritkørsel? Du skulle skamme dig langt væk! Du skulle have frataget et hvert kørekort permanent!
Oprettet af
Hep d. 14/07-2006 12:46
#15
Jeg blev stoppet i Khorat i sidste uge i bil af politiet sammen med min kone.
Jeg havde ikke noget internationalt kørekort, men kun mit normale danske, hvilket betjenten uden noget accepterede. Dog var det eneste formål med at stoppe os at få nogle bath (korrupte sjovere) så det kan være derfor han var ligeglad med typen af kørekort.
Som han så pænt udtrykte det "Hvordan kan vi ordne det her nemt og hurtigt for Jer - det vil jo være så besværligt at skulle tage Jer med på stationen, hvor i så kan sidde de næste 4 timer.."
Svaret var ganske simpelt 100 bath og så var alt i den skønneste orden igen..
Jeg vil dog til næste gang få lavet mig et internationalt kørekort, da det jo kun koster 25 kr og gælder i et helt år.
Oprettet af bastian d. 14/07-2006 18:59
#16
ja og jeg kører også nogle gange for stærkt....meld mig bare lol
#17
At køre for stærkt er én ting, at køre spritkørsel hvor du er direkte til fare for dine medtrafikanter - Det er noget helt andet. Det er åbenbart ikke gået op for dig, at du med lethed kan smadre livet for en hel gruppe mennesker med din uansvarlige kørsel.
Du tænker kort sagt med røven når du kan komme med så åndsvage udmeldinger...
Oprettet af bastian d. 15/07-2006 16:58
#18
bla bla bla.......lol