Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Veksling af danske sedler på Koh Samui.
#1
Er kommet lidt i tvivl. Forex fraråder at tage Dollars med og danske sedler er ved at være ukendte dernede, skriver de i deres anbefaling for Thailand.
Hvis nu vi gerne vil have lidt sedler med hjemmefra er det så bedst at have Euro eller danske med derned og så veksle i en bank på stedet.
Jeg kan nemlig ikke benytte Forex da de ikke har nogen afdeling heroppe nordpå.
Oprettet af
petergm d. 06/07-2006 00:07
#2
Hej,
Har lige været på Samui for 2 mdr. siden, og da var der altså ingen problemer med at veksle hverken DKR, USD eller EUR. Hvis du kommer langt væk nok fra turistområderne (altså væk fra Samui), så kan det da godt være de ikke vil tage DKR.
DKR og USD skal du helst have med i 100-sedler, sidstnævnte i den nye serie (efter 2000/2001, så vidt jeg husker). EUR har jeg ikke så meget erfaring med, men der vil bestemt heller ikke være problemer så længe sedlerne ikke er for små.
Mvh.
Peter G.
#3
Hej Jensen,
Man skulle tro at Forex har en bunke Euro som de akal af med. Vi er i Th. i oejeblikket og det har ikke vaeret nogle problemer med at veksle DKR i de store byer og som petergm paapegede, kan det vaere at i de smaa byer er de ikke bekendte med de danske kroner.
Den bedste kurs vi fik var hos de smaa vekseler-bikser naar man havde 1000kr sedler.
M.v.h. , M. Rasmussen

#4
Tak for de gode og hurtige svar.
Vi tager halvt bath og halvt euro med. Så må vi trække resten på kort.
Da I har været på Koh Samui for 2 mdr. siden, har I så nogle gode råd til os der endnu ikke er taget af sted ??
Vi vil leje bil og køre øen rundt, dykke ved Ka Tao og ellers bare dase.
Oprettet af
petergm d. 10/07-2006 00:47
#5
Hej igen,
Jeg synes I skulle tage en tur til Angthong (Marine National Park). De fleste rejsearrangører (som der findes masser af på øen) har ture dertil, der inkluderer snorkling, kanotur osv.
Angthong er "paradis på jord", og man kan komme dertil med både små færger (det tager et par timer) eller med speedbåd, ca. 45 min. Afsæt en dag til dette, det er klart det værd.
Skal man på diskotek om aftenen, kan Green Mango anbefales (øens populæreste diskotek), alternativt Reggae Pub, hvis man er til den slags musik. Hvis man er mere til rock, så er der Coco Blue på hovedgaden i Chaweng (live rock/blues musik).
Og så skal I selvfølgelig også ud og se Big Buddah, samt den 18-armede Buddah-statue, "Grandma & Grandpa" klipperne (jeg skal ikke komme nærmere ind på hvad de ligner, det finder I selv ud af...), Na Muang vandfaldene, evt. den muslimske landsby.
Jeg håber I får en rigtig god tur, I hvert fald ønskes I sådan en af slagsen herfra! :-)
Mvh.
Peter G.
Oprettet af phitsanulok d. 08/08-2006 09:56
#6
http://samui.org/...flash.html
Hejsa
Jeg lavede din henvisning om til et link
Ha en god dag
bamsen