Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: voip discount
#1
hej jeg vil godt have voip discount på min pc
hvad skal jeg bruge da pc står i soveværlset

så en håndfritelefon
der kan stå i stuen ville være godt

da konen tidt ringer
om natten. hvad skal jeg bruge for af ringe fra vopi
jeg har ikke så meget viden om pc så jeg håber der er
nogle der kan hjælpe mig.

mvh suphanburi
Oprettet af
swaddii d. 26/08-2006 18:22
#2
hej bamsen hvad skal manhave for at instalere det på sin pcer?
har mange tlf i hus også trådløs



#3
hvad telefon skal jeg bruge.
jeg hvar nede ved expert i frederiksværk for af købe en
ip telefon men de havde ikke nogle.
jeg har wep speed er det ok til ip telefon.
mvh suphanburi
#4
suphanburi skrev:
hvad telefon skal jeg bruge.
jeg hvar nede ved expert i frederiksværk for af købe en
ip telefon men de havde ikke nogle.
jeg har wep speed er det ok til ip telefon.
mvh suphanburi
Hej Suphanburi,
Din Weebspeed forbindelse skulle være OK til Voip.
M.h.t., telefon, vil løsning med en handfrisæt/trådløs (199-250kr) være udmærket (ikke nødvendigt IP tlf. da det er ikke SKYPE), og det er bedøvende ligegyldigt hvor dit tlf.stik er i huset/lejlighed.
Du skal bruge Direct Callback nr. funktionen , se mit indlæg # 3
http://www.dansk-...post_26652
Du ringer til TH fra PCen og konen står i stuen/køkkenet/toilet med den trådløs tlf. og når den ringer og hun har fået forbindelse så kan du i ro og mag surfe videre på DTW eller slukke for PCen.
M.v.h., M. Rasmussen
#5
falang skrev:
hej bamsen hvad skal man have for at instalere det på sin pcer?
har mange tlf i hus også trådløs



Hej Falang,
Som Bamse skrev :
Du skal bare ha plads på din pc og 1 tlf i huset er nok
<<
har mange tlf i hus også trådløs

>>
Er det flere tlf. med forskelige nr. eller 1 nr. med flere telefoner forskelige steder i hjemmet ?
1- Så kan du selv vælge hvilken en der skal bruges når du taster dit Direct callback nr.
2-Alle telefoner ringer samtidigt når du bruger
DCback , og du vælger selv den du vil tale fra : i stuen -soveværelset-køkkenet- og hvor som helst med den trådløs.
M.v.h., M. Rasmussen
Oprettet af
kylling d. 29/08-2006 08:06
#6
HEJ
Hvis du stadig bruger modem kan man vel ikke bruge call back for dit nummer vil være optaget???, og mobilen vil være for dyrt.D
#7
Hej med jer.
Hvilket nummer skal indtastes, hvis ikke man har fastnet og bare vil bruge sin pc, som skype osv? jeg er ikke tilmeldt konto med ip-telefoni hos cybercity, som jeg har som ADSL-leverandør.
MVH
Jesper
#8
Hej Jesper,
Så skal du tilbage til plan A

: d.v.s. at du skal have et headsæt (mikrofon+ høretelefoner kan også bruges, men med dårlig resultat= rumklang. forvrængning). Du behøver ikke at være tilmeldt IP-telefoni hos nogen som helst udbyder, KUN have
ADSL forbindelse.
(System requirements:
PC running Windows XP, 2000 (with SP2)
300 MHz processor
128 MB RAM
10 MB free disk space on your hard drive
Sound Card, and headset with microphone
Internet Connection broadband: Cable, DSL, with minimum 64 kbit/s up/downstream)
Du skal
KUN INDTASTE modtagers tlf.nr. og ring (derved sparer du også de 0.05€ i opkaldsafgift ved brug af DCback).
Ydermere er du ikke afhængig af din egen PC : når du har åbnet en konto hos Voipdiscount og betalte, kan du fra en anden PC hvor som helst i
DK eller i
TH installerer Voip program og logge dig ind med dit brugernavn og adgangskode (hvis vedkommende har det i forvejen, kan du klikke under
File-
Logon as Another User).
Husk lige at ringer du fx.fra TH. til DK er det kun til fastnet nr. som er gratis, opkald til dansk mobil takseres med 0.20€ i
MIN = 1,50kr .
M.v.h., M. Rasmussen
#9
jsh71 skrev:
Hej igen fy
Så er det lige jeg tænker, man når sgu da aldrig at komme til at bruge de 10 eoro, for efter 120 dage skal man sætte 10 eoro ind så bliver de gamle overført var der en der skrev her.
Hej JSH71,
Ja det er rigtigt. I dag har jeg lige optanket 10€ på min konto og saldo blev 19.95€
MEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNN , jeg havde 14 dage tilbage på forrige konto, de er bare "forsvundet" ude i det blå luft, saldo er 119 dage ???????
Så indtil videre vil jeg anbefalde at man venter til at det er kun et par dage tilbage før ny "optankning".
Jeg mener at have set et eller andet sted hvor netop VOIP reklamerede med at "resterende dage vil også blive overførte til næste periode. Jeg har sendt en mail til Stephen om det og venter på svar.
M.v.h., M. Rasmussen

#10
tak til falang yao og andre for gode råd
jeg fik voipdiscont til af virke lørdag så konen snakket
i 4-5 timer med thailand.der er rigtig god lyd på trlefonen
og det kostet ikke en ero.så er der andre der skal have
voipdiscont vil jeg sige det er kanongodt pogram.
tak for linket til falang yao.




mvh suphanburi
Oprettet af
K K d. 04/09-2006 12:01
#11
Jeg har lige overført 10 euro på min konto men jeg undrer mig over hvorfor det ik blir trukket en eneste øre på min konto? skulle der trække 0,3øre par opkald eller??
#12
K K skrev:
Jeg har lige overført 10 euro på min konto men jeg undrer mig over hvorfor det ik blir trukket en eneste øre på min konto? skulle der trække 0,3øre par opkald eller??
Hej K K,
De 0.03€ er nu blevet forhøjet til
0.05€, ( 5ct=37 øre) og som er et
OPKALDSAFGIFT som
KUN bliver trukket fra såfremt du bruger
DIRECT CALLBACK nr . d.v.s. at du bruger dit fastnet telefon til Voip.
Så længe du ringer til gratis nr. i TH-DK (- mobil#)-USA-Hong Kong-m.m. vil det ikke blive foretaget noget deduktion på dit konto.
Jeg har p.t. 19.85€ på min konto (9.95€ fra forrige periode som blev overført (- et par DCT opkald),da jeg fyldt på igen inden de 120 dage var gået.).
4 mnd forbrug for 15 ct. tror jeg nok ikke vil vælte min budget, og vi bruger nu udelukkende DCT Callback for at konen kan snakke med familien med den trådløs og jeg kan bruge PCen i ro og mage.
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af
K K d. 04/09-2006 14:37
#13
Nå så på den måde. ville man så ku ringe hvis man nu ikke har overført penge ?? glæder dette i 4 måneder??
#14
K K skrev:
Nå så på den måde. ville man så ku ringe hvis man nu ikke har overført penge ?? gælder dette i 4 måneder??
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ , (eller retter sig du vil kunne få lov til at ringe i 1min).
10€ på kontoen =
120 dage kredit=
4 mnd.
M.v.h., M. Rasmussen

#15
Hej FY.
Jeg takker, VoipDiscount er GENIALT! Nu taler jeg med kæresten 3-4 gange om dagen - 75 kr hver 4. måned er BILLIGT for den service!
#16
Hej JSH71,
Havde det samme "problem", men nu hjælper det med at bruge DCT Callback (0.05€ hver gang man ringer til TH) og ringer man til mobil nr. i DK og sender nogle SMSer, skal nok hjælpe med at "slanke" kontoen.
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af
swaddii d. 10/09-2006 18:59
#17
hej bamsen jeg har installeret voip,har fået svar fra dem at jeg nu kan tale frit ,der er bare et problem jeg fik ikke pengene de 10 euro overført tror du jeg kan ringe billig alligevel.de har sendt mit brugernavn samt password??


Oprettet af
swaddii d. 10/09-2006 19:50
#18
Tak for svaret bamsen

#19
Hej Hvordan faar man verdiferet sin adresse
Leo

Oprettet af Mads_T d. 21/10-2006 10:37
#20
Jeg har lavet en søgning i for at finde ud af, om der tidligere er skrevet noget om en anden måde at bruge VoipDiscount på, men har ikke fundet noget, så her et par ord om muligheden for at bruge VoipDiscount sammen med en såkaldt SIP enhed.
For at ringe op på denne måde skal man selvfølgelig være oprettet som bruger hos dem på samme måde som når man ringer op via en computer.
Derudover kræver det en SIP adapter og en almindelig telefon og selvfølgelig en internetforbindelse.
Adapteren skal " programmeres " med nogle oplysninger for at kunne få forbindelse til Voip serveren.
Derefter kan man ringe ud på samme måde som man ringer op via computeren, nu behøver man bare ikke at have tændt computeren.
Det er jo IP telefoni med den forskel, at man kun kan ringe ud.
Læs mere her:
http://www.voipdi...n/sip.html
Min SIP enhed er en router med to tilslutninger for almindelige telefoner, den ene tilslutning har jeg så konfigureret til Voip telefoni, den anden tilslutning er konfigureret til et almindeligt dansk IP telefonnummer. Så når jeg nu flytter til Thailand kan jeg bruge Voip telefonen til at ringe " gratis " til danske fastnet og thailandske fastnet-og mobil numre. Det danske telefonnummer betyder så, at man kan ringe til mig fra DK til almindelig dansk takst, en god ting for familie og venner i DK, der så ikke er nødt til at investere i telefonkort el. lign.
Jeg kan selvfølgelig også bruge dette nummer til at ringe til danske numre til lavpris, hos min udbyder koster det 8 øre / minut, opkaldstakt betales kun hvis opkaldet besvares.
Ulemper ?
Ja, det koster jo noget, en SIP adapter koster vel 500-1000 kr, og det kan nok være lidt problematisk at programmere den, men der er nu meget hjælp at hente på Internet, og man skal jo se det som en investering, man kan få glæde af fremover.