Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Dansk-thailandsk slag mod kvindehandel

Oprettet af xxxx d. 28/08-2006 16:16
#1

Ja det må jo være mangel på viden.. hva andet kan man sige om det.
For de fleste bagmænd som henter prostituerede til danmark befinder sig jo i danmark. Ok de har så nogle hjælpere i Thailand, enten en dansk mand eller andre Thaier men de er jo ikke selve problemet.
Det har været et varmt enme i mange år og af en eller anden grund noget som politiet ikke har villet røre ved..

Le-si

Oprettet af Webmaster d. 28/08-2006 19:29
#2

Du har fuldstændig ret Le-Si.

Oprettet af chang d. 28/08-2006 20:24
#3

ja det er selvfølgelig rigtig at der nok ikke er gjordt ret mig fra politiets side for de piger der er tvunget ud i det... men der er ikke ret mange thai piger der er tvunget ud i prostitution her i danmark... men der er en del der selv har taget skridetet ud i prostitution for de hurtige penge.

Oprettet af bastian d. 28/08-2006 20:50
#4

hvad er det lige de har tænkt sig at finde ud af ?
jeg tror ikke der er nogle piger i danmark der blive tvunget til prostitution ellers havde man nok hørt om nogle retsager eller læst det i ekstra bladet
hvis i lægger mærke til er det kun "reden" der snakker med piger der er blevet tvunget herop men der har aldrig været nogle sager om det'



ps.men jeg gad godt at være politi betjen der skulle til thailand og "undersøge" sagen...........lol

Oprettet af EPErnstDK d. 28/08-2006 21:19
#5

Jeg synes at det er godt at de gør noget ved det, selvom jeg nu heller ikke tror på, at der er ret mange af pigerne der er tvunget til Danmark for at arbejde som prostituerede. De fleste af pigerne er jo i forvejen prostituerede i Thailand, og kommer til Danmark fordi de her har mulighed for at tjene langt mere end de kan hjemme. Selv efter at de har betalt rejsen og bordelmutteren.

Men jeg håber alligevel at de får succes med at få det begrænset, så undgår vi måske at de piger der ikke kommer her som prostituerede, bliver mistænkeliggjorte i samme grad som det sker idag.

Oprettet af Don d. 29/08-2006 08:56
#6

Jeg tror lige præcis problemet er at pigerne kommer hertil og tror de skal tjene mange penge og så stjæler bagmændene stort set hele fortjenesten.
Hvis oplysningerne i går fra TV2 nyhederne er rigtige, er de stort set på arbejde 24 timer i døgnet og skal betjene op til 16 mænd i døgnet, det går jeg ikke ud fra at de gør i Thailand.

Det er således naturligt at alle gør hvad de kan, for at få nakket disse bagmænd!

Oprettet af EPErnstDK d. 29/08-2006 09:09
#7

Da en ven og jeg var i byen i Kbh for nylig mødte vi flere Thai-piger. De var alle i Danmark på besøgsvisa, hvor de besøgte "en ven". Og da det var ikke første gang de var i DK gik deres "sag" hurtigt igennem, uden krav om bankgaranti eller lign.

De ville ikke sige hvad de lavede i DK, udover at det besøgte "en ven". Men hjemme i Thailand arbejde de på et "beauty spa place"!! Så kan man jo selv tænke sit!

Men de var i hvertfald 100% frivilligt i DK, og nød deres ophold og København's natteliv!

Oprettet af rinpoche d. 29/08-2006 19:17
#8

Don skrev:

Hvis oplysningerne i går fra TV2 nyhederne er rigtige, er de stort set på arbejde 24 timer i døgnet og skal betjene op til 16 mænd i døgnet, det går jeg ikke ud fra at de gør i Thailand.



Gid det var så vel, men nu er situationen desværre således i thailand at den altovervejende del af denne kedelige industri er rettet mod det lokale klientel og ikke udgør den mindre procentdel som turister kender fra beer bars og gogo, og at alle etablissementer af denne karakter udenfor de større byer er regulære bordeller.
Og hvis du ikke tror de servicerer ligeså mange kunder som i Danmark, tager du desværre fejl.
Dertil kommer, at et ikke nærmere angivet antal af disse kvinder ikke befinder sig der af egen fri vilje, dette gælder specielt i grænseregionerne.

mvh
rinpoche

Oprettet af Kun d. 29/08-2006 21:52
#9

Uanset om det skulle føre til dom på en eller 1000 bagmænd, er det da et glimrende tiltag.
Jo flere af disse kyniske menneskehandlere der kommer bag tremmer jo bedre.

Kun

Oprettet af Nuk d. 30/08-2006 21:54
#10

Politiet skal bare lige huske på, at Danmark var førende i menneskehandel i ca. 150 år.

Oprettet af Nuk d. 30/08-2006 21:56
#11

Jeg mener selvfølgelig også, at det med pigerne skal stoppes, hvis det er rigtigt.

Oprettet af chang d. 30/08-2006 23:21
#12

Don skrev:
Jeg tror lige præcis problemet er at pigerne kommer hertil og tror de skal tjene mange penge og så stjæler bagmændene stort set hele fortjenesten.
Hvis oplysningerne i går fra TV2 nyhederne er rigtige, er de stort set på arbejde 24 timer i døgnet og skal betjene op til 16 mænd i døgnet, det går jeg ikke ud fra at de gør i Thailand.

Det er således naturligt at alle gør hvad de kan, for at få nakket disse bagmænd!


der er både rigtig og så ikke... det er mere piger fra afrika og den gamle østblok der bliver misbrugt på den måde eller solt som sex slaver. de thai piger der arbejder her i danmark gør det kun for penge og ikke andet, og de er ikke altid de hurtigst knaldret på haven.
de bruger flere penge ind de tjener ...og de tjener sku mange penge!!!!! men ders forstilling om at blive rig hurtig er ikke så svært at forstå men de fleste thai luder kunne være mange millionær hvis de kunne lade vær med at spille ders penge op...

Oprettet af rolan d. 31/08-2006 08:13
#13

det har ret i chang

men flere af dem er det vel også forde de er i spillegæld
og så er de jo i lommen på en bagmand

Oprettet af chang d. 31/08-2006 15:49
#14

jo roland det kan der være noget om men så skulle ca 80% af de thailanske piger arbejde som luder!!!! og det gør de jo ikke...
det er fordi de har arbejdet som bar piger i thailand og har fundet en mand som de tror kan sørge for dem og ders famillie men det er der sku ikke så mange der kan.... i sidste ende er det dets egen grådighed der driver dem ud i prostitution mange af dem. og der ved ender ders drøm i skilsmisse og en ny arbejdspalds hvor de skal ligge på ryggen fordi de ikke kan stille sig tilfreds med det de kan opnå ved et admindelig arbejde og ders mands indkomst, det tager jo år at få råd til et hus her i danmark og et i thailand der skal selfølgelig også være en bil både her i danmark og thailand så er der lige det med at sende penge hjem til famillien ej at forglemme en rejse hjem til thailand en gang om året... og lidt guld Wink

Oprettet af h d. 31/08-2006 16:05
#15

hvad er problemet hvis konen/kærsten spiller/kræver ind ud over hvad et normalt dansk familie liv kræver og hun ikke vil være med i de fælles udgifter/opgaver hvad er hun så værd smid hende dog ud og kom vidre ellers er man sku da et skvat uden lige

de mænd som har sådan en kone bør tænke over om de har en kone af kærlighed eller om de ikke bare har ansat en til at spille kone.

Oprettet af chang d. 31/08-2006 18:14
#16

henrikr skrev:
hvad er problemet hvis konen/kærsten spiller/kræver ind ud over hvad et normalt dansk familie liv kræver og hun ikke vil være med i de fælles udgifter/opgaver hvad er hun så værd smid hende dog ud og kom vidre ellers er man sku da et skvat uden lige

de mænd som har sådan en kone bør tænke over om de har en kone af kærlighed eller om de ikke bare har ansat en til at spille kone.


hørt hørt

Oprettet af swaddii d. 31/08-2006 19:23
#17

bamsen skrev:
henrikr skrev:
hvad er problemet hvis konen/kærsten spiller/kræver ind ud over hvad et normalt dansk familie liv kræver og hun ikke vil være med i de fælles udgifter/opgaver hvad er hun så værd smid hende dog ud og kom vidre ellers er man sku da et skvat uden lige

de mænd som har sådan en kone bør tænke over om de har en kone af kærlighed eller om de ikke bare har ansat en til at spille kone.




Hørt hørt

Oprettet af Don d. 31/08-2006 22:25
#18

Måske skulle visse mænd kigge sig selv i spejlet - og finde ud af hvorfor visse koner er som de er!

Oprettet af Don d. 31/08-2006 23:58
#19

Det var mere ment i overført betydning...

Oprettet af h d. 01/09-2006 07:03
#20

skal det nu være sådan at hvis konen ikke er tilfreds med manden så kan hun malke ham, spille og arbejde som luder og stadig være helt uskyldig i stedet for at tale med den mand man burde formode hun elsker da hun jo er gift med ham????????

Helt ærlig der er ingen undskyldning for at behandle sin ægtefælle dårligt hverken fra mandens eller konens side. Et ægteskab er fællesskab ikke en konkurrence