Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Slut med visarun ?

Oprettet af nicefarang d. 10/09-2006 19:34
#1

Immigration confirms the end of border runs from October 1, 2006
Thailand tightens visa rules for tourists to cut illegal workers

BANGKOK: -- Thailand will tighten entry regulations for tourists in a bid to crack down on illegal foreign workers, the Immigration Bureau said.

The move, which takes effect October 1, would affect tourists from 41 countries including Australia, the UK, Canada, France, Germany, Japan and the US, said Suwat Thamrongsrisakul, the head of the bureau.


http://www.thaivi...opic=82672

Oprettet af solmand d. 11/09-2006 03:49
#2

skal det forståes sådan er der bliver lukket for de mdr lige ture til burma ?????? hva gør de folk så som er der ?????Sad
mvh solmand.....

Oprettet af tuktuk d. 11/09-2006 05:21
#3

Hej

Det skal forståes sådan at man kun kan fornye sit visa on arrival 2 gange ved at lave et borderun (visarun) så m,an sammenlagt kun kan være i thailand sammenlagt 90 dage, derefter SKAL man tage en pause på 90 dage før man kan få visa on arrival igen....¨

Der er dog ikke noget i vejen med at søge visum ex. 2xturistvisum og få 180 dages ophold i Thailand med et lille smut ud af landet midt i perioden....

Det er kun denne løsning med at farte ud af landet hver måned og få et nyt stempel i passet der bliver stoppet, og må man sige, det var vist også på tide..... kender op til flere som har boet hernede i flere år uden et visum eller ordenlig arbejdstilladelse, men blot tager ud af landet hver måned, så det skulle jo gå galt på et eller andet tidspunkt.....

hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand
www.tuktours.com

Oprettet af xxxx d. 11/09-2006 07:14
#4

Hejsa

Jeg har lige talt med visarun firmaet jeg bruger og han siger..
Indtil videre er det kun rygter fra en embedsmand som har udtalt sig til nyhederne.
Der foreligger ikke noget officielt og han tror ikke på det bliver gennemført...... Men ok vi ved ikke om det kommer.

Le-si

Oprettet af surin999 d. 11/09-2006 08:38
#5

hvad er det for en udmeldning??
bare forde du har dit på det tørre lige nu
Er det også på tide den dag thaierne gør noget ved de faranger der ejer virksomheder som barer og rejse butikker osv.

Det er kun denne løsning med at farte ud af landet hver måned og få et nyt stempel i passet der bliver stoppet, og må man sige, det var vist også på tide..... kender op til flere som har boet hernede i flere år uden et visum eller ordenlig arbejdstilladelse, men blot tager ud af landet hver måned, så det skulle jo gå galt på et eller andet tidspunkt.....

Oprettet af solmand d. 11/09-2006 09:15
#6

det er sgu da lettes at bare fare en tur ud hver mdr hva med alle de satans perker vi har her i dk og polakker og skrammel hvor mange af dem er her legalt..
jeg ville sgu også lave alle de krumspring jeg kunne hvis jeg boede i thailand.....Cool
solmand

Oprettet af Suk Rak Ning d. 11/09-2006 09:31
#7

Man skulle tro at tuktuk er i familie med Thaksin, Thaksin ser også helst at der kun er rige farang'er her i TH.

Men vi ser jo heldigvis forskelligt på den slags.

Hilsen Suk " Den slemme ".................Cool

Oprettet af solmand d. 11/09-2006 09:44
#8

hva laver du så i thailad suk du er jo altid KI NUK haha
Wink solmand

Oprettet af tuktuk d. 11/09-2006 15:07
#9

Hehe

Ja upropulær kan man da altid blive......

Læs dog artiklen der er skrevet !!! systemet med visaruns har i al den tid det har været almindeligt brugt, været pivulovligt, og jeg har altid haft svært ved at tolerer folk der ikke kan følge reglerne....

Om man har penge eller ej....

Kan fortælle at man for ca. 2.500 baht kan få en returbillet til Singapore og overnatning for ca. 20 $ for en nat, så for ca. 3.500 baht kan få sig et turistvisum i 2 måneder der kan forlænges i en måned, visummet koster ikke noget i Singapore.....

Grunden til at jeg som Surin999 skriver har mit på det tørre er at jeg bruger ca. 25.000 baht om året på arbejdstilladelser og visummer m.m. så ca. 2.000 baht pr. måned +/- men det er jo prisen man må betale hvis man vi opholde sig hernede.....!

I DK stiller vi jo også krav til dem der besøger os, er det så også forkert ?? neeeej surin999, jeg tror du har misforstået et eller andet, og skulle tage at kigge på tingene igen, det er jo ikke andet end at følge de regler der nu engang er......

Hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

Oprettet af rinpoche d. 11/09-2006 15:09
#10

tuktuk skrev:
Hej

Det skal forståes sådan at man kun kan fornye sit visa on arrival 2 gange ved at lave et borderun (visarun) så m,an sammenlagt kun kan være i thailand sammenlagt 90 dage, derefter SKAL man tage en pause på 90 dage før man kan få visa on arrival igen....¨

Der er dog ikke noget i vejen med at søge visum ex. 2xturistvisum og få 180 dages ophold i Thailand med et lille smut ud af landet midt i perioden....

Det er kun denne løsning med at farte ud af landet hver måned og få et nyt stempel i passet der bliver stoppet, og må man sige, det var vist også på tide..... kender op til flere som har boet hernede i flere år uden et visum eller ordenlig arbejdstilladelse, men blot tager ud af landet hver måned, så det skulle jo gå galt på et eller andet tidspunkt.....



Hej Martin,

Du kunne roligt have tilføjet: Udlændinge der arbejder illegalt i årevis på månedlige visatrips!
Udlændinge der unddrager sig skat eller arbejder indenfor erhverv ved lov forbeholdt thailandske statsborgere.

Kan ikke undre, at de har følt sig foranlediget til at rydde op i det, og dem har jeg noget svært ved at finde sympati for.

Tilsvarende forslag har været bragt på banen før, uden de rent faktisk er blevet implementeret, men denne gang ser det ud til at de mener "business".

mvh
rinpoche

Oprettet af rinpoche d. 11/09-2006 15:11
#11

rinpoche skrev:
tuktuk skrev:
Hej

Det skal forståes sådan at man kun kan fornye sit visa on arrival 2 gange ved at lave et borderun (visarun) så m,an sammenlagt kun kan være i thailand sammenlagt 90 dage, derefter SKAL man tage en pause på 90 dage før man kan få visa on arrival igen....¨

Der er dog ikke noget i vejen med at søge visum ex. 2xturistvisum og få 180 dages ophold i Thailand med et lille smut ud af landet midt i perioden....

Det er kun denne løsning med at farte ud af landet hver måned og få et nyt stempel i passet der bliver stoppet, og må man sige, det var vist også på tide..... kender op til flere som har boet hernede i flere år uden et visum eller ordenlig arbejdstilladelse, men blot tager ud af landet hver måned, så det skulle jo gå galt på et eller andet tidspunkt.....



Hej Martin,

Du kunne roligt have tilføjet: Udlændinge der arbejder illegalt i årevis på månedlige visatrips!
Udlændinge der unddrager sig skat eller arbejder indenfor erhverv ved lov forbeholdt thailandske statsborgere.

Kan ikke undre, at de har følt sig foranlediget til at rydde op i det, og dem har jeg noget svært ved at finde sympati for.

Tilsvarende forslag har været bragt på banen før, uden de rent faktisk er blevet implementeret, men denne gang ser det ud til at de mener "business".

Der kører også en marathon-tråd om dette emne på thaivisa.com.

mvh
rinpoche

Oprettet af Suk Rak Ning d. 11/09-2006 16:39
#12

tuktuk.
Hvad er der galt med os der tager visa-run pr. md. vi kan ikke få vores kærlighed til DK uden at det koster............ergo vi er her ligger penge til TH og betaler skat i DK....................Tak.......

Suk.............Cool

Oprettet af tuktuk d. 11/09-2006 17:09
#13

Hej Suk

Der er ikke noget galt med jer !! men som jeg skriver i den allerførste tråd, og prøver at uddybe igen i den næste, er der mange der har misforstået/misfortolket denne regel og tror at man frit kan rejse ind og ud af thailand, hele året rundt, men i følge reglerne i Thailand ER dette ikke tilladt og har aldrig været det, derfor skriver jeg at det måtte jo ske en eller anden dag at det hul blev lukket.....

Ydermere skrev jeg hvad det ville koste at følge reglerne, så vidt jeg ved bor du på Phuket, du kan forholdvist ubesværet flyve til Singapore og få dit visum, ved at gøre det følger du reglerne bo i Thailand, få din kærlighed, betale skat i Danmark og gøre det med god samvittighed og ikke nogle problemer med visarunnet mere......!

Jeg forstår ikke i farer sådan i kridthuset, man skulle næsten tro at i tror det er mig der har lavet reglerne, jeg sagde blot at det jo måtte gå galt en dag.....

Du ville jo også førhen have fået problemer med tolderne derhjemme hvis du lå og kørte over den dansktyske grænse og købte det du måtte og tog det med over grænsen læssede af og kørte tilbage igen, og købte mere, der ER et maksimum på visse ting og det må man indrette sig efter...

Hilsen

Tuktuk

Oprettet af Suk Rak Ning d. 11/09-2006 17:18
#14

tuktuk.
Tak for det venlige svar, men det du skrev kunne jo godt blive misforstået, men nu er ved jeg hvad du mener og jeg håber af mit hjerte , at du også forstår hvad jeg mener.

Mvh. Suk...........Cool

Oprettet af tuktuk d. 12/09-2006 05:12
#15

Hejsa suk

Ingen problem !! Prøvede jo bare at være hjælpsom og svare på et spørgsmål, kom så med en personlig vurdering og så gik det galt...

Jeg håber det bedste for dig og Ning, der er jo ikke nogen huller der er lukket endnu så indtil videre går det jo fint....

Tuktuk

Oprettet af surin999 d. 12/09-2006 08:37
#16

måske havde det været anderledes hvis du ikke havde skrevet at det var på tide at lukke det hul så mange benytter sig af for at bo i deres elskede thailand og i stedet skrevet hvordan man også kan gøreWink

Oprettet af lindegaard d. 12/09-2006 10:54
#17

som det ser ud sker der endnu mere på det område.... sakset fra Thaivisa.com

As of October 1, 2006 the 3 million baht investment visa will no longer be available

It has been brought to the attention of Sunbelt Asia that as of October 1, 2006 the 3 million baht investment visa will no longer be available.

This includes bank investments, condominium investments, and bond investments.

Not only will it NOT be issued, but you CANNOT renew your current investment visa on this basis.

The official statement from Thai immigration is expected this week.



www.sunbeltasiagr...

Oprettet af xxxx d. 12/09-2006 14:07
#18

Hejsa
Jamen den sidste melding var jo også¨fra Thaivisa.com.. Så er den her så sand eller også bare rygter
på en måde er det lidt trist at farang ikke hjælper farang her ude.. Men ok det er den hverdag vi har i thailand

Le-si

Oprettet af Sparegrisen P7 d. 12/09-2006 18:01
#19

Hej le-si,

He-he, her kommer du ind på noget interessant! Ja, det er ærgerligt at farang ikke hjælper andre farang. Men mange gange ser det nu ud som om, at farang har meget travlt med at stikke sin tunge op i …. Jeg mener et sted hvor solen ikke skinner på sine nye thai ”venner”. Det gør jo altid lykke hos thai når farang griner af anden farang. De glemmer dog nok at thai nok også griner af ham når farangen kigger den anden vej. Grin

- Me want new airport, me put up airport tax, farang pay for airport!
- Me want new city, me get farang to buy city, me force farang out, me buy back city very very cheep!

Tilbage til emnet. Mon ikke der er et par stykker det bliver lidt ”gram i hu” når de ikke længere kan forny deres investerings-visa! Der er vel nok et par retsager på vej omkring falske forudsætninger.

Ding-Dong

Oprettet af lindegaard d. 12/09-2006 18:08
#20

gud ved hvordan det forholder sig hvis man er gift med en THAI... ???