Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: fly til thailand

Oprettet af isaan d. 03/07-2004 19:19
#1

hej Smile

Er der nogen der ved om der stadig flyves til Thailand fra Billund ??
Mvh. Isaan

Oprettet af isaan d. 06/07-2004 18:33
#2

hej

det ser ud til at være en større opgave at finde nogle flybilletter til bare en nogenlunde pris i december , de ligger på fra ca. 7000 kr opefter .WinkAngry

isaan

Oprettet af isaan d. 06/07-2004 19:45
#3

hej bamsefar(Smiler)
ja jeg ved snart ikke hvor man skal søge men mon ikke det lykkedes på et tidspunktShockSmile

isaan

Oprettet af isaan d. 07/07-2004 16:55
#4

HEJ BJARNE


DET LYDER KANON MÅ JEG SIGE JEG VIL PRØVE AT KONTAKTE DEM SÅ MÅ VI SE OM DET IKKE LYKKEDES AT FÅ DISSE BILLETTER , DET VILLE VÆRE SUPER .
TAK FOR INFO BJARNE CoolSmile

MVH ISAAN

Oprettet af Allan Andersen d. 08/07-2004 15:18
#5

December !! Hmm.... kan være, men prøv at kontakte mig. Jeg har mail-adresse til et selskab der kunne skaffe billetter i september til 5.000 over Moskva incl. hotel og overnatning der.. Allan ()

Oprettet af Allan Andersen d. 08/07-2004 15:22
#6

Issan, skriv til



Prisen for mig Kbh-Moskva hotel osv
Moskva - Bankok og Bankok Phuket var kr. 5.700 ialt retur...


Allan

Oprettet af isaan d. 08/07-2004 16:03
#7

hej allan

jo tak det lyder ellers billigt men jeg har prøvet at flyve med russisk selskab da strandede vi i moskva 2 dage i på en pram uden mulighed for at komme ind til byen uden visum, efter den tid har jeg sagt aldrig mere det lorteselskab så hellere betale lidt mere for billetten WinkWink

isaan

Oprettet af Boom-Boom d. 08/07-2004 18:10
#8

Aeroflot

Tror valget af rusiske rejseselskab afhænger lidt af temperament.
Har prøvet turen over Moskva til Bangkok. Der går jo altid lidt sport i at finde den billigste tur derned og de sparede penge kan man jo altid bruge i Thailand. Smile

På den anden side vil jeg nu ikke gentage succesen. Jeg har nu ikke noget mod den manglende luxus dvs. video, radio mv. på flyet Moskva - Bangkok med det rusiske svar på en jumbojet, jeg plejer at pakke om natten og nappe en halv sovepille inden jeg går ombord. Som regel bliver jeg prikket på skuldrene når jeg skal af.

Det er mere ventetiderne i lufthavnene og måden at flyve på jeg ikke rigtigt kan snuppe. Normalt prøver div. piloter at komme op i sikkerhedshøjde hurtigt efter take-off, men på min tur tror jeg piloten var amatørornitolog. Han fløj ca. ½ time hen over skoven udenfor Moskva før "lortet" blev hevet højere op.

Må da også sige, at det er første gang jeg har set svenskerstive russere vælte rundt på gulvet med sprut og tændte smøger fordi de ikke satte sig ned under landing. Egentlig ufatteligt da flyet hoppede så meget umiddelbart før landing at de russiske kvinder brækkede sig og løb ud på torilettet mens resten sad med foldede hænder og bad. Shock

Hvis der er nogen der tager turen er det værd at bemærke følgende:

1) Vælg altid det sidste fly på dagen fra KBH til Moskva og fra Moskva til Bangkok samt retur. Hvis der ikke sælges nok biletter aflyses det tidlige fly og i får bare lov at vente på aftenflyet eller det næste.

2) Tag USD med på turen. Når i bliver installeret på hotellet kan i ikke anvende jeres kreditkort eller anden valuta. Alternativt kan der købes noget i Lufthavnen i Bangkok. Som nævnt kan i kun forlade etagen og hotellet hvis i har visa til Rusland.

3) Hvis man ikke kan lide russisk mad så køb noget med inden i checker ind. Hotelmaden er ikke alles livret.GrinGrin

Jeg sparede nogle penge ved at vælge Aeroflot, men vælger nu et andet selskab næste gang, dog udelukkende på grund af flyvefjolset. Ellers er det sku ok.

/ Bart

Oprettet af John d. 08/07-2004 21:57
#9

Jeg har fløjet med Aerodrop 6 gange men det er flere år siden, til selve flyveturen har jeg ikke noget negativt at bemærke, men ventetiden i Moskva lufthavn 13 timer (som jeg vidste på forhånd) var ikke den mest spændende. Det er efter min mening den mest dødsyge lufthavn i verden og russerne kender ikke til begrebet service, alle de gange jeg har fløjet med dem har de formået at sprede de personer der fløj sammen over hele flyet. Jeg har ikke som Bamsefar fået stjålet noget, men jeg har fået gennemrodet min baggage og fået 3 t-shirt og et halvt glas syltetøj mere i min baggage, så der må være nogle andre der har manglet det.

I april prøvede jeg så at flyve med Thai-Jet til Phuket via Emiraterne. Det var en lille maskine 737, udemærket service, ca. en times stop for at tanke, så så videre til Phuket, eneste ulempe var de personer der var med flyet, det var ligesom at flyve med Spies til Mallorca, de troede at grisefesten startede da vi lettede fra Kastrup.

Idag betaler jeg hellere det mere for en direkte billet med SAS eller Thaiair.

JohnGrin

Oprettet af Allan Andersen d. 12/07-2004 12:31
#10

Ja, det er jo nogle betragtninger.

Hvis det skal samles/konkluderes må det vel være at man her som i så mange andre situationer får det man betaler for. Så det er bare at vælge - Valgmuligheder er der nok af... Hvor er vi heldige i vor del af verdenen...

God tur til alle

Allan

Oprettet af isaan d. 12/07-2004 16:27
#11

hej bamsefarr

den er god nok bamsefarr Grin så er man da blevet det klogere at man skal holde sig fra russian airshit Angry men det er nu heller ik noget problem da der jo er masser af andre gode selskaber at flyve med Smile
tiden den nærmer sig jo at man skal afsted igen , skjøøøøøønt det bliver.

mvh isaan

Oprettet af Henrik d. 18/07-2004 09:11
#12

Der var også den mulighed at I kunne prøve med China Air, min kammerat har fløjet med dem, da han skulle ud til kæresten i Bangkok, man skal over Holland, men de er billige og go´service Grin Han fik en åben billet 6 måneders for ca. 6000,-, hvor man kan ændre den lige så meget man vil uden ekstra omkostninger. Hvis man har en fast ud og hjem dato skulle den ligge på ca. 5000,- mener jeg Smile

Held & lykke med det hele og go´tur Grin

Henrik

Oprettet af isaan d. 18/07-2004 09:45
#13

hej henrik

ja det var også et selskab vi har tænkt på men har fundet et andet til 5400 i december måned det må siges at være billigt i en højsæson Smile
min kone fløj også med china air da hun kom herop via amsterdam (schiphol) det skulle være god service . Grin


mvh.isaan

Oprettet af Henrik d. 18/07-2004 10:36
#14

Hej Isaan

Kunne det være muligt at jeg evt. kunne få at vide, hvem det var I havde fået billet med til 5400,- i December måned Grin
Min kone og jeg skal selv til Thailand, godt nok først til Juli, men jo før man er ude des nemmere at få billet Wink
Håber I må få en rigtig god tur Smile

Venlig hilsen
Henrik

PS! Jeg har også hørt at Turkish Air skulle være ret billige og go service er det noget som I kender til?

Oprettet af isaan d. 18/07-2004 16:21
#15

Hej Henrik
Jotak i lige måde , hvor skal i hen derover ??
Ja selvfølgelig kan du det Henrik Smile vi skal med fra Billund til Frankfurt og lufthansa fra Frankfurt - Bangkok Smile jeg har prøvet lufthansa 4 gange før og det er god service ingen slinger i valsen Grin
vi har kun 2,30 timer ventetid i frankfurt begge veje så det er til at leve med .

Du nævnte Tyrkish Air men kender desværre intet til det men det kan være der er andre der gør .Wink

Mvh.Isaan.

Oprettet af isaan d. 19/07-2004 10:31
#16

hej bamsefarr

nej jegtør squ heller ikke rigtig bestille noget med dem jeg er lidt skepsis hvad angår de kommuner derover Smile men høre ikke så meget til det selskab heller .
vi skal jo snart afsted bamse så vi kan tage det stille og roligt nu da billetterne er bestilt Grin
men der er rimelig rift om billetter til november-december .

isaanSmile

Oprettet af Henrik d. 19/07-2004 11:20
#17

Hej Isaan

Tak for oplysningen.
Ja, Lufthansa er go fin service, har selv fløjet med dem til Thailand, dengang fik jeg min billet igennem Brandstrup Travels, www.brandstrup.dk de er simpelthen bare gode til at finde "næsten" nu & her billetter Grin Jeg var ret sent ude, havde ikke engang 2 mdr til jeg skulle rejse, men de skaffede en billet alligevel, fik en af deres faste billetter, det kalder jeg service!!!

Du spurgte om hvor vi skal i Thailand, vi skal til Khamkhuankaew ligger nær ved Yasothon og besøge svigerfamilien, og bagefter en lille smut til Pattaya Grin

Angåede det med Turkish Air, så fik jeg at vide af en kammerat i går, at det er ok, de er billige og go service, han har fløjet med dem til Thailand, der var vist ret kort ventetid i Istanbul, både derud og hjem, og billetterne skulle være lige så billige som med China Air, men lidt svære at få fat på, da der er mange som flyver til Thailand med dem Frown Men kunne være man skulle prøve alligevel. De kan jo ikke være værre en Aeroflot Shock Dem var der vist mange af jer som der ikke havde ret meget til overs for, så dem holder vi os fra Wink

Endnu engang rigtig go tur Cool

Mvh
Henrik

Oprettet af isaan d. 19/07-2004 12:10
#18

hej henrik

ja ok det lyder til at blive en spændende tur , vi skal til isaan nær sakon nakon og tager sydpå nær krabi , koh lanta samt de små omkringliggende øer men vi må se har ikke lavet nole faste planer med hvad tid og hvornår ikke andet end det bliver i december måned.Grin

mvh.isaan