Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: visa
Oprettet af
Herman d. 05/11-2006 16:01
#1
Hejsa
jeg skal til Thailand d. 4-12-06 til d. 3-3-07 altså i 90 dage jeg har fået visa som gælder fra d.24-10-06 til d. 23-1-07 kan jeg bruge det??
det er et spørgsmål om jeg skal få det rettet eller kan det visa bruges, de er lidt svært at forstå om det kan bruges eller ej når man taler med konsulatet pr. telefon
Hilsen
Herman
Redigeret af
Herman d. 05/11-2006 16:28
#2
Hej
Hermann.
Hvorfor er datoerne på dit visa ikke de samme
som dine datoer ankomst 4-12-06 til afrejse d. 3-3-07.
Hvis du bruger det visa med datoerne d.24-10-06 til d. 23-1-07.
Er du jo ulovligt i Thailand fra den 24-1-07 til 3-3-07.
Da dit visa du har nu udløber 23-1-07.
mvh
Torben.
Oprettet af Good for Falang d. 06/11-2006 11:23
#3
Hej Herman
Hvis jeg var dig, ville jeg sende spørgsmålet i en E-mail til ambassaden, så har du det sort på hvidt.
Mvh. Good for Falang

Oprettet af
Herman d. 06/11-2006 17:52
#4
Hej alle
Angående datoen i mit visa så er det en fejl fra den Thailandske amb.
for jeg udfyldte skemaet rigtigt med afrejse d. 3-12-06 så hvorfor de så har givet mig en anden dato kan jeg ikke forstå.
tak til alle for deres svar!!
tager ind til amb. i morgen for at høre deres forklaring!
Hilsen
Herman
#5
Hej Hermann,
Det er sikkert tale om en "kommunikations'brist". HVIS du lander i
BKK d.4.12.06 så skal dit visum også være gældende fra den dag og ikke fra den 24.10.06 hvor du har formentligt angivet ansøgningen. Da jeg rejste i Juni til TH og skulle være der i 35 dage behøvede jeg et 60 dage visum gældende fra den 14.06.06 (ankomstdag i BKK) og jeg ansøgte i Maj måned.
Som Falang foreslog vil jeg også anbefale dig at kontakte ambassaden hurtigst muligt og få ændret datoen til den
04-12-06.
M.v.h., M. Rasmussen
Oprettet af sabai sabai d. 07/11-2006 12:31
#6
Klap lige hesten... Dit visa skal tages ibrug indenfor de anførte datoer..Når du så kommer til Thailand får du et stempel der siger hvor længe du må opholde dig i landet (afhængig af visa type ) turist visa 60dage Non immigrant 90 dage. Kort og godt dit visa træder først ikraft når du lander i thailand :Tag det helt roligt alt er som det skal være !
Oprettet af xxxx d. 07/11-2006 12:52
#7
Tal med Ambassaden og glem alle andre teorier..
le-si
Oprettet af
dantha d. 07/11-2006 14:26
#8
Der er ikke min oplevele , jeg fik en masse bøvl og måtte betale for "overstay" for det antal dage som mit visum var overskredet med ,til trods for at jeg kun havde opholdt mig i Thailand i 50 dage (visum 60 dage ) Så min opfattelse af visum må være at man skal udrejse inden udløb på visum (skrevet i passet )
ps: Mit visum gjaldt indenfor en periode af 90 dage,MEN stadig kun med ophold af max 60 dage indenfor perioden.
MVH Jørgen
Oprettet af
Herman d. 07/11-2006 18:05
#9
Tak til alle!!!!
Jeg var på den Thailanske amb. og der blev sagt som der også er blevet skrevet, det glæder først når jeg er landet i Thailand!
Jeg vil gerne takke for alle jers svar!!!!!
mit visa er et Non immigrant 90 dage
Hilsen
Herman
Redigeret af
Herman d. 07/11-2006 18:06