Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: TOT-bruger søges

Oprettet af Webmaster d. 11/04-2007 14:11
#1

Hejsa,

Jeg har et lille spørgsmål som er henvendt til Jer som bor i Thailand.
Er der nogle af Jer som har internet fra TOT ?

Grunden til at jeg spørger er at jeg er bekendt med mindst en TOT-kunde som er bosat i Chaing Mai-området og som ikke kan få adgang til DTW. Naboer, venner og den lokale Internet Café har ingen problemer da de benytter andre internet-udbydere end TOT.

Personen har ikke problemer med at se andre sider som benytter samme script som DTW eller med at se DTW gennem en proxy-server, så det er øjensynligt ikke hans PC der er noget galt med.

Jeg er efterhånden ret overbevist om at TOT har et problem eller at de bevist har blokkeret for DTW. Derfor vil jeg lige høre om vi har andre TOT-brugere med herinde.

Vi har fundet en delvis løsning på problemet indtil videre i det aktuelle tilfælde og det er at personen læser med på DTW gennem en proxy-server - på dette link:
http://youtubepro...k/news.php

Denne proxy-server er dog ikke så avanceret at brugeren kan logge ind via dette link og han kan derfor kun læse med for tiden.

I første omgang troede jeg at denne eventuelle blokkering fra TOT's side havde noget at gøre med den sag med YouTube og videoen af Kongen - men brugeren har haft problemet siden starten af marts, altså fra lang tid før YouTube-sagen.

Håber at Jer i Thailand lige vil svare tilbage.
Takker

Oprettet af Webmaster d. 11/04-2007 14:13
#2

Ups, det skal lige bemærkes at der ved tidligere lejligheder har været "sjove" problemer for enkelte brugere i Thailand.

Oprettet af oleskyum d. 11/04-2007 14:38
#3

Jeg har brugt TOT og havde ingen problemer undtagen, at det var meget ustabilt om der overhovedet var forbindelse til nettet og hastigheden svingede enormt.

Nu var det over parabol , så ved ikke om det er det samme.

Oprettet af oleskyum d. 11/04-2007 14:38
#4

Jeg har brugt TOT og havde ingen problemer undtagen, at det var meget ustabilt om der overhovedet var forbindelse til nettet og hastigheden svingede enormt.

Nu var det over parabol , så ved ikke om det er det samme.

Oprettet af tuktuk d. 11/04-2007 14:43
#5

Hejsa

Jeg har brugt TOT i 1.5 år, for ca. 2 uger siden er jeg skiftet til CAT-net jeg kender de problemer du beskriver her, det skete også i Hua Hin, jeg vil anbefale dig at skrive en PB til LOCTURIAN da jeg ved han også har HAFT TOT i en tid, også nu skiftet m,en han kan med garanti hjælpe med de tekniske hint til hvad evt. fejlen måtte være....

Held og lykke !!!

Martin

Oprettet af Locturian d. 11/04-2007 14:55
#6

Hej Kim

TOT er til tider noget lort Smile Problemet ligger garanteret hos den DNS de benytter. Problemet kan afhjælpes ved at bruge en hvilken som helst anden DNS (I indstillinger for lan-forbindelsen under ip-protokollen.) Skift fra AUTOMATISK til statisk dns, og brug evt. følgende ip i den første - Der er 2 felter, men det er ikke nødvendigt at udfylde nr 2.

Ip: 129.142.7.100

Det er ihvertfald et forsøg værd, og siderne han besøger vil fremover blive fundet igennem den, istedet for den TOT har. Hvis han er dansker, burde det ikke være noget problem jo Wink

Oprettet af mr tirak d. 11/04-2007 17:16
#7

Jeg har tif. stik og telefon fra TOT, min adsl forbindelse er via Mag net.

Jeg har ikke og har ikke haft problemer.
ud over:
En del af de links der er lagt op paa DTW til youtube, kommer her i th bare som hvide felter, er det det samme hjemme i dk. el er det mig der nu har problemer med TOT

mr tirak

Oprettet af Webmaster d. 11/04-2007 17:21
#8

Hejsa,

Det med de hvide felter er pga. blokkeringen af YouTube. Virker fint herhjemme.

Fandt en proxy-server hvori gennem man også kan logge ind her på siden:

http://www.phprox...cGhw&p=1e3


Takker Loc, jeg har sendt en besked til brugeren om lige at kigge på denne tråd og så håber jeg at hans problem bliver løst med din løsning.

Lyder til at TOT er noget skod udfra de forskellige indlæg indtil videre.

Oprettet af jesperfrb d. 11/04-2007 23:58
#9

Hej Kim

Jeg har mange hvide felter med rødt kryds i, og jeg kan ikke komme på chatten som normalt, og jeg bruger ikke TOT her i DK, så hvem blokkere mig??Sad

Oprettet af Webmaster d. 12/04-2007 00:08
#10

Hejsa Jesper,

Kan jeg lokke dig til at tage et skærmbillede (Alt Gr + Print Screen) så jeg bedre kan se hvad du mener ? Send venligst billedet på [mail][/mail].

Takker

Oprettet af nicefarang d. 12/04-2007 00:41
#11

Prøv at slette midlertidige internetfiler.

Brug evt. ccleaner
ccleaner.com

Oprettet af jesperfrb d. 12/04-2007 00:52
#12

BØØØØhhhhhhhhh??????????????????????????????? Hvorfor??

Takker nicefarang, det virkede, nu kan jeg også komme i chatten igenGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin

Oprettet af nicefarang d. 12/04-2007 16:45
#13

Det er et velkendt problem at grafikfiler kan vises med hvid firkant med rød kryds hvis der er mange midlertidige internetfiler. Det gælder vist kun i IE.

Har TOT-brugerne også prøvet dette fif ?

Oprettet af jylland55 d. 14/11-2009 14:13
#14

Locturian skrev:
Hej Kim

TOT er til tider noget lort Smile Problemet ligger garanteret hos den DNS de benytter. Problemet kan afhjælpes ved at bruge en hvilken som helst anden DNS (I indstillinger for lan-forbindelsen under ip-protokollen.) Skift fra AUTOMATISK til statisk dns, og brug evt. følgende ip i den første - Der er 2 felter, men det er ikke nødvendigt at udfylde nr 2.

Ip: 129.142.7.100

Det er ihvertfald et forsøg værd, og siderne han besøger vil fremover blive fundet igennem den, istedet for den TOT har. Hvis han er dansker, burde det ikke være noget problem jo Wink


MIN IP ADRESSE IPV4 ER 192.168.3.100 DET ER DEN SOM ER SAT I MIN ROUTER LINKSYS WRT54GL ALTSAA IKKE ADSL MODEMET

Oprettet af JD d. 14/11-2009 14:26
#15

Du svarer altså på en 2½ år gammel tråd, det er du godt klar over, ikke?
Grin

JD

Oprettet af jylland55 d. 14/11-2009 14:28
#16

jEG FIK BESKED FRA WEBMASTER AT TJEKKE SIDEN HER I EN ANDEN TRAAD OM INTERNET OG HASTIGHED...


HOV CAPS LOCK VAR ON.....

saa derfor svare jeg i denne gamle traad


ok ..... yes...... no......

Oprettet af JD d. 14/11-2009 14:31
#17

Undskyld, har set det nu!

JD


Oprettet af Locturian d. 14/11-2009 14:36
#18

jylland55 skrev:
Locturian skrev:
Hej Kim

TOT er til tider noget lort Smile Problemet ligger garanteret hos den DNS de benytter. Problemet kan afhjælpes ved at bruge en hvilken som helst anden DNS (I indstillinger for lan-forbindelsen under ip-protokollen.) Skift fra AUTOMATISK til statisk dns, og brug evt. følgende ip i den første - Der er 2 felter, men det er ikke nødvendigt at udfylde nr 2.

Ip: 129.142.7.100

Det er ihvertfald et forsøg værd, og siderne han besøger vil fremover blive fundet igennem den, istedet for den TOT har. Hvis han er dansker, burde det ikke være noget problem jo Wink


MIN IP ADRESSE IPV4 ER 192.168.3.100 DET ER DEN SOM ER SAT I MIN ROUTER LINKSYS WRT54GL ALTSAA IKKE ADSL MODEMET


Nu har jeg ikke set hvad du har skrevet i den anden tråd, men den IP adresse som du oplyser er din "interne" ip adresse, altså den der ligger i din router til internt brug - ikke til forbinde med omverdenen.

Du skal have skiftet DNS på din computer, ikke i din router. Hvis du ikke kan finde ud af at skifte dns så søg lidt på google omkring skift heraf. Det er ikke så svært Wink Adressen ligger i denne tråd, som jeg oplyste for 2 år siden...

Note: Jeg bruger også selv TOT nu - Desværre af tvang, og det er noget værre skod Sad Men jeg kan nu godt tilgå DTW alligevel...

Oprettet af jylland55 d. 14/11-2009 14:54
#19

ikke enig i dette hvis Jeg tager til chaing Mai eller Bangkok er der en meget fin forbindelse til dk

Oprettet af thaibertel d. 14/11-2009 17:06
#20

hej kan kun sige TOT er en gang skrammel har døjet med dem 4 år jeg mener 1.600. mdr. 0.25 mb/s men det eneste der var, men er ved at få et nyt min svoger fra Bangkok har hørt om et 3 g for 500. pr mdr. men vil vende til bage derom omkring kvalitet så slipper jeg også for den store parebol lige midt i haven med en lille box ved pc'en
med ønske om en forsat god dag
thaibertel