Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Oversættelse af visa formularer
Oprettet af
Duffi d. 30/04-2007 14:01
#1
Hej,
Netop hjemkommet fra Thailand her til morgen, har jeg brug for en oversættelse fra engelsk til thai af de 2 formularer som skal bruges til visumansøgning. Min kæreste taler lidt engelsk, men er desværre ikke så god til at læse engelsk.
Er der ikke en, der som jeg har haft det samme "problem" og allerede fået oversat disse formularer?
Alternativt, er der måske nogen, som kender et bureau i Bangkok, som kan hjælpe min kæreste med at udfylde disse formularer korrekt?
På forhånd tak
Rutberry
Oprettet af
noidam d. 30/04-2007 17:35
#2
alt oversættelse der ang. visumansøgning, mon så ikke det er bedst at få det lavet på den danske ambasade i bangkok.
" problemet" som du antyder er jo ikke et problem hvis papierne er i orden.
disse formularer der skal udfyldes er der folk udenfor den danske ambasade , der normalt kan hjælpe hende med.hvis der ikke er nogle udenfor så spørg i vagten. ved porten.
Oprettet af
samee d. 30/04-2007 20:10
#3
Yep, hvis vi taler om udfyldelse af ansøgning til visum så er der faktisk en thai gut som hænger udenfor ambassaden og han hjælper med alt for ganske få penge endvidere kan han skaffe flybillet til lidt lavere pris end hvis du gik ind og købte selv, har en ven og hans kæreste bruger ham hver gang hun skal søge om visum han har lige hjulpet hende 3 gang nu og han er meget hjælpsom og han er ikke en platugle som visse af de der "bureauer" er.
Håber at du kan bruge det.
Vh S
Oprettet af
Duffi d. 08/05-2007 19:02
#4
Hej samee,
Det lyder som en rigtig god løsning med den fyr som hænger udenfor ambassaden. Har du ikke en nærmere beskrivelse og et navn, så hun ikke risikerer at komme i kløerne på den forkerte?
Mvh. rutberry
Oprettet af
prasat d. 09/05-2007 06:53
#5
nu er det ikke s¨nemt at komme ind på ambassden mere og slet ikke tage gærster med ind som ikke er danske statsborgere.
jeg ved ikke om de har fået ny portvagt, men ham der er der nu er da godt nok en person der lider af storhedsvanvid, og hvis det ikke var fordi det er så dårlige fængsler de har i thailand så havde jeg klappet ham en.
den eneste du kan få hjælp af på ambassaden er den unge thailænder der står i skranken ikke den gamle "tror hun er i familie med portvagten". kan ikke se det fede i at genere folk frem for at hjælpe dem.
prasat
Oprettet af
kandt43 d. 09/05-2007 14:24
#6
Siden 1 februar er der ingen oversættelse service på Ambassaden. Så personen udenfor er sikkert en god løsning. Den tidligere ansatte der foretog oversættelse og certificering er vist ikke længere ansat på ambassaden.
rutberry skrev:
Hej,
Netop hjemkommet fra Thailand her til morgen, har jeg brug for en oversættelse fra engelsk til thai af de 2 formularer som skal bruges til visumansøgning. Min kæreste taler lidt engelsk, men er desværre ikke så god til at læse engelsk.
Er der ikke en, der som jeg har haft det samme "problem" og allerede fået oversat disse formularer?
Alternativt, er der måske nogen, som kender et bureau i Bangkok, som kan hjælpe min kæreste med at udfylde disse formularer korrekt?
På forhånd tak
Rutberry