Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: slanger i th
#1
nogle der ved hvad slags slanger der lever i thailand ???? og evt. et link til en side hvor man kan se billeder af dem
jeg havde igår en king cobra på min terasse jeg troede først at den var sq ikke farlig men da min thaipige begyndte at slå efter den med et kosteskaft rejste den sig for at bide hende der så jeg hvad det var for en satan det var noget overaskende da jeg forinden havde pæret til den med kosten den ville selvfølgelig fortrække men der blev en helvedes spetakkel over den ude på vejen så det endte med at min pige slog den ihjel derude den skulle have tre slag over nakken så var den død
tak og venlig hilsen kim
#2
Hej der er en del giftige slanger i Thailand. De mere giftige er vipers og cobra. Her er en side i kan se dem og hvor de lever i Thailand
http://www.siam-i...onous.html
Oprettet af
tuktuk d. 30/08-2007 10:56
#3

der var en gang en Thailænder der fortalte mig at hans mor havde lært ham at det første skridt man tager nå man ser en slange er den anden vej.....
Vi har mange slanger hernede, det bedste man kan gøre er at anskaffe sig et desmerdyr, disse kan købes i de lidt mindre lokal dyrehandler, så kommer slangen ikke indefor i hvertfald....
så lige Thai Rat (thai avis) at de havde fundet en 7 meter lang phyton slange på et eller andet loft i Esan Brrrrr. godt det ikke var mit loft !!!
Oprettet af jesperfrb d. 30/08-2007 14:59
#4
Har lige været i Hua Hin, der har min engelske kammerat en 4 meter konge phyton som nabo, pæn men skræmmene fætter


Oprettet af
alf d. 30/08-2007 16:32
#5
jeg har fundet et nyttigt link
http://www.expath...huahin.php
Har gjort dit link aktivt
Redigeret af
John d. 30/08-2007 19:37
Oprettet af
huratho d. 30/08-2007 17:09
#6
Hej
Vi har mange slanger i vores have, dog ikke inde. Når havefolkene er her, slår de som regel dem ihjeld og tager dem med hjem, for at tilberede dem. Jeg har een cobra, som kommer hver morgen, kl. ca. 05.00 og den sidder jeg da og snakker med. vi sidder omkring 5 meter fra hinnanden. Den forsvinder når hundene begynder at få øjne. Det synes jeg er meget hyggeligt. Den har aldrig forsøgt på at angribe. Hvad det er for en cobra, ved jeg ikke.
Lad dog dyrene være og husk det er dem, som er bange for jer og ikke omvendt.
Hugo
Oprettet af
Berg d. 30/08-2007 18:50
#7
huratho skrev:
Lad dog dyrene være og husk det er dem, som er bange for jer og ikke omvendt.
Hugo
Tror faktisk ikke på at en Konge Cobra er mere bange for mig end jeg er for den, hvorfra bygger du din viden? du har måske ligefrem haft en samtale med slangerne i thailand om hvem der er mest bange for hvem?
Ej spøg til side, er bare lidt træt af den der med at en edderkop eller slange er mere bange for os end vi er for dem, de har INGEN følelser ergo er de IKKE bange, de reagere ud fra ur gammelt instinkt intet andet, eller sagt på godt gammelt dansk, "fingrene væk eller næsen siger knæk"

Redigeret af
Berg d. 30/08-2007 18:51
Oprettet af
Biskan d. 30/08-2007 20:58
#8
Hej jeg er ny her på siden.
Jeg har bestilt en rejse til hua hin den11-11(første gang jeg skal til thailand) og jeg hader slanger . Har jeg grund til at være bekymret . Jeg skal bo på city beach resort
Hilsen Biskan
#9
Hej
Nej jeg tror ikke du har grund til at være bekymmeret.
De gange jeg har været i Thailand har jeg aldrig set slanger bort set fra i zoo.
De fleste slanger vil også flygte når de opdager at du kommer gåene så jeg tror ikke at der er store chancer for at du ser en.
Oprettet af
Berg d. 30/08-2007 21:17
#10
Biskan skrev:
Hej jeg er ny her på siden.
Jeg har bestilt en rejse til hua hin den11-11(første gang jeg skal til thailand) og jeg hader slanger . Har jeg grund til at være bekymret . Jeg skal bo på city beach resort
Hilsen Biskan
Du har ingen grund til at være specielt bekymret, som Andersfoto også skriver, har jeg heller ikke rigtig støt på nogen slanger på mine rejser til thailand, har mødt en enkelt Konge-Cobra og en edderkop af arten Heteropoda Venatoria (domestic huntsman spider), edderkoppen var flyttet ind i den Jeep vi havde lejet, og syntes den skulle bo på indersiden af vindskærmen
klik HER for billed af den lille hus edderkop

#11
Pæn edderkop, og ganske ufarlig.
Det med slanger er at de kan ikke høre og de opfanger kun på vibrationer gennem tungen. Hvis man møder dem, så bare stå stille , så forsvinder de som regel og hvis man ellers ikke står i vejen for en der er på vejen til dens rede eller ligende , skulle der ikke være nogle problemer.
Jeg er pt i Australien , jeg ser slanger hver dag hernede. Snart en vanesag.

Oprettet af
tuktuk d. 31/08-2007 05:00
#12
Hej Biskan
Jeg har boet 7 år i Hua Hin, og hører heller ikke til dem der kan lide slanger, jeg har i de år set 3 slanger frit i Hua Hin, alle på vej væk da jeg kom, så du kan roligt komme herned.....
Og City Beach Resort er ikke lige stedet hvor der er flest slanger, de skal krydse en hovedvej, 300 meter beboelse og en jernbane for at komme fra noget der ligner deres normale områder, til City Beach.....
Desuden holder diskoteket i kælderen af hotellet dem nok også væk, hvis de ikke kan lide vibrationer...
Oprettet af
paulsenp d. 31/08-2007 09:44
#13
Man kan opleve slanger de mest uventede steder.
For et par måneder siden fik min thailandske nevøs kæreste sig et chok, da hun skulle i bad. Der lå en slange og gemte sig i badeværelset i deres hus midt i Bangkok.
I 70-erne så jeg en stor slange på gaden midt i Kyoto i Japan, og det var en millionby allerede dengang.
Så jeg er sikker på, at man også kan møde slanger de fleste steder i Hua Hin, hvis ellers man bare er lidt tålmodig.
Oprettet af
Biskan d. 31/08-2007 10:06
#14
Hey 1000 tak for de svar der er kommet . Glæder mig helt vildt til at komme af sted .
Hilsen Biskan
Oprettet af
huratho d. 31/08-2007 13:35
#15
Hej Berg
Hvis du har været spejder, så lærte du at hugorme kun bed hvis den følte sig truet. Den ville helst undgå det. Alle dyr er bange for mennesker og angriber kun, hvis de føler sig truet.
Hugo
Oprettet af
Berg d. 31/08-2007 16:10
#16
Hej Huratho
Du har ret i at slanger kun angriber mennesker hvis de føler sig truet, men derfra og til at de er bange for os er der langt

som jeg skrev tidligere har de ingen følelser, og at være "bange" er en følelse, grunden til at de forsvinder når mennesker kommer er ikke at de er bange, men at vi simpelthen er uinteresante for dem, da vi er for store til at spise for de fleste slanger
Btw du skriver at alle dyr er bange for mennesker? så prøv lige at forklare min hund det, tror nu ikke den er specielt bange for mennesker, men jeg kunne jo tage fejl?
P.S Jeg har aldrig været spejder

Oprettet af
rinpoche d. 31/08-2007 19:16
#17
Det er jo lidt ordkløveri, de er jo nok ikke bange men deres selvopholdelsesdrift får dem normalt til at fortrække, når der nærmer sig større dyr/mennesker der kan være en potentiel trussel.
Oprettet af
Berg d. 31/08-2007 20:46
#18
Du har fuldstendig ret Rinpoche, de handler nemlig på instinkt eller selvopholdelsesdrift som du skriver
Ja, må nok give dig ret i det var lidt ordkløveri fra min side

men jeg vil altså have ret, ellers tager jeg min bold og går!!

Oprettet af Suk Rak Ning d. 11/10-2007 04:52
#19
Moedte lige denne her ca. 100 meter fra vores hjem.....
Redigeret af Suk Rak Ning d. 11/10-2007 04:53
Oprettet af
rinpoche d. 11/10-2007 08:49
#20
Godt billede, net-python.
Jeg har set flere af dem på Phuket, blot aldrig nået at få et billede heraf.