Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Ko Chang
Oprettet af
HHH d. 30/09-2007 17:35
#1
Hej,
Vi har snakket om at tage til Ko Chang den sidste uges tid af vores Thailandsrejse. Er der nogen der har erfaringer derfra, og evt. kender nogle hoteller? Vi har snakket om Tropicana på Ao Khlong Prao, det ser ud som om vi godt ku hygge os der en 8 dages tid...
- HHH
#2
Hej HHH
Der er et medlem paa DTW , Brian - Evolution Tour,
en ung dansker som bor paa Koh Chang og arr. ture.
http://www.evolut...
Du kan ogsaa kontakte Ian - I am Koh Chang,
en ung english guy der ogsaa bor paa Koh Chang.
http://www.iamkoh...
MVH
Oprettet af
pcehlers d. 30/09-2007 20:22
#3
Jeg har været på Koh Chang i maj/juni måned og var godt tilfreds med øen. Jeg tager i hvert fald tilbage til november - jeg boede på Koh Chang Kacha Resort (booket gennem
www.directrooms.c...
Hvornår skal I derud?
Oprettet af
rinpoche d. 30/09-2007 20:52
#4
Til hhh, i har fundet et hotel der ser godt ud, jamen så hold da fast ved det.
Det er jo ikke således at nogen herinde har personligt kendskab til samtlige 100 hoteller på koh chang, hvorved ingen herinde kan anstille de sammenligninger du efterlyser.
Til sammenligning kan du fx bruge [url]www.iamkohchang.com[/url] som en anden poster også er inde på. Og Ian webmasteren på den site er en særdeles reel fyr.
Jeg har opholdt mig på koh chang i 3 mdr på white sand beach i Mac Bungalows, og kun der, så det kan du jo ikke rigtigt bruge til noget.
Oprettet af
mattidk d. 01/10-2007 15:13
#5
Jeg mener at strand på White Sand beach er noget bedre end Ao Khlong Prao, samme med området ligger flere butikker, osv... men det er jo op til dig.
Oprettet af
HHH d. 01/10-2007 22:14
#6
Tak allesammen for de konstruktive input. Det hotel vi havde set på var desværre fuldt booket i den periode, men Brian fra evolution tour har foreslået et andet. Det har jeg bedt ham om at booke hvis han kan...
Hvor er det fedt med det her forum!
- HHH
Oprettet af
rinpoche d. 01/10-2007 22:35
#7
Booker du via en mellemhandler? Hvordan tror du det vil komme til at påvirke prisen
Hvis jeg var dig, ville jeg jo nok gøre det selv, men det er selvfølgelig op til dig selv.
Oprettet af
rinpoche d. 01/10-2007 23:15
#9
ahh, white sand beach resort, der har jeg også boet, dengang kostede det 2000 baht om måneden, hvad koster det nu?

#10
rinpoche skrev :
"Booker du via en mellemhandler?
Hvordan tror du det vil komme til at påvirke prisen"
Et booking firma har tit billigere priser end hotelet udbyder til private.
Du kan jo ogsaa faa din flyvebillet billigere gennem en agent
end direkte hos flyselskabet.
MVH
Oprettet af
HHH d. 02/10-2007 17:43
#11
Ja, jeg booker via en mellemhandler, fordi han er blevet anbefalet til mig herinde. Og fordi han er på øen og kan gå hen på hotellet og snakke med dem i stedet for at maile med dem som jeg er nødt til. Desuden er han dansk, og har mange andre tilbud som vi vil benytte os af. Bl.a. at blive hentet i Surin hvor vi holder nytår.
Og prisen?? I don't give a flying fuck
Vi har bestemt os for at bruge en obskøn mængde penge, og vil have al den luksus vi kan købe os til, jf. tråden i "butikker" forummet. Så det må koste hvad det koster, det koster bl.a. 8500 THB at blive hentet i Surin men det giver vi gerne... Alternativet er at vi selv skal finde til BKK (med tog, 5-6 timer har jeg fået fortalt) og tage et fly derned, så vil jeg hellere hentes i minivan og køres derned
Men tak for rådene igen

Vi er meget glade for forum her, og vil helt sikkert bruge det jævnligt frem til vores afrejse (og også når vi kommer hjem selvfølgelig).
- HHH
Oprettet af
HHH d. 02/10-2007 17:47
#12
Ok... Der er åbnet et nyt hotel dernede der hedder "Gaja Puri", og det er det ham Brian har foreslået... Det ser ret lækkert ud herfra, men man kan jo lave alt i Photoshop.
- HHH
Oprettet af
rinpoche d. 02/10-2007 17:47
#13
HHH skrev:
Og prisen?? I don't give a flying fuck
Vi har bestemt os for at bruge en obskøn mængde penge, og vil have al den luksus vi kan købe os til
- HHH
That`s the spirit!
Rigtig god tur, når den tid kommer.
mvh
rinpoche
Oprettet af
HHH d. 02/10-2007 17:48
#14
Tak, det planlægger vi også at have... Hihi
- HHH
Oprettet af Muddi d. 02/10-2007 19:05
#15
HHH skrev:
Ja, jeg booker via en mellemhandler, fordi han er blevet anbefalet til mig herinde. Og fordi han er på øen og kan gå hen på hotellet og snakke med dem i stedet for at maile med dem som jeg er nødt til. Desuden er han dansk, og har mange andre tilbud som vi vil benytte os af. Bl.a. at blive hentet i Surin hvor vi holder nytår.
Og prisen?? I don't give a flying fuck
Vi har bestemt os for at bruge en obskøn mængde penge, og vil have al den luksus vi kan købe os til, jf. tråden i "butikker" forummet. Så det må koste hvad det koster, det koster bl.a. 8500 THB at blive hentet i Surin men det giver vi gerne... Alternativet er at vi selv skal finde til BKK (med tog, 5-6 timer har jeg fået fortalt) og tage et fly derned, så vil jeg hellere hentes i minivan og køres derned
Men tak for rådene igen

Vi er meget glade for forum her, og vil helt sikkert bruge det jævnligt frem til vores afrejse (og også når vi kommer hjem selvfølgelig).
- HHH
Mellemhandler eller ej...vi har gjordt det samme, også hos Brian, vi skal afsted til januar og Brian har ordtnet hele muddevitten og det er vi indtil videre ganske tilfreds med, iøvrigt er det betryggende at Brian opgiver sit mobilnr. så vi man bruge ham i tilfælde af problemer O.l...det skal også lige med at Brians priser ligger under hvad andre skulle have...så det ser faktisk ganske fornuftigt ud...god tur.
Redigeret af Muddi d. 02/10-2007 19:06
Oprettet af
roald d. 03/10-2007 00:08
#16
http://www.youtub...ed&search=
man får et meget godt indtryk af Koh-Chang når man ser denne lille video på 4 min.
http://www.youtub...ed&search=
Forslag til hoteller
http://www.youtub...ed&search=
ildshow på white sand beach
Redigeret af
roald d. 03/10-2007 00:35
Oprettet af
yeya d. 03/10-2007 06:13
#17
Hej.
Vi var paa Koh Chang i juli og havde en fantastisk tur. Vi boede paa Koh Chang Kacha resort og det var helt perfekt og rigtig god service. Vaerelserne var gode og restauranten ogsaa.
Vi bookede hos directrooms men min bror (som var med, sammen med hans kone og boern) bookede det hele ved Brian. Inkl. transfer fra Bangkok. Brian og stab klarede det hele og gav al den service vi bad om. Kan varmt anbefales.....
God tur!
Oprettet af Novicen d. 07/11-2007 10:24
#18
Hej
Måske et "dumt" spørgsmål?

Men hvor lang tid tager det, at komme derud fra fastlandet? Vi har nemlig et ærinde på Koh Chang. Formentlig den 2. december. Men kun for denne ene dag, idet vi skal videre den 3. december...
vh
Novicen
Oprettet af phitsanulok d. 07/11-2007 10:36
#19
Det tager ca. 45 min og koster ca. 300bath tror jeg
Go tur :-D
Oprettet af Novicen d. 07/11-2007 10:43
#20
Tak for et hurtigt svar!
Det lyder skam fint. Både pris- og tidsmæssigt.
vh
Novicen