Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Afslag på opholdstilladelse

Oprettet af dkjohnt d. 28/01-2005 07:58
#1

Jeg vil gerne høre om der er nogle af de 400 der bruger forumet har prøvet at få afslag - altså fået pigen/konen sendt tilbage, ventet det antal mdr. man nu skal og så ansøgt igen hvor man så har fået Ja.

Hvis der gives afslag første gang, hvor lang tid skal der gå før man kan søge igen??

Har nogle prøvet at få Ja anden gang de ansøger.??

Redigeret af dkjohnt d. 28/01-2005 07:59

Oprettet af falang yao d. 30/01-2005 22:42
#2

Hej John T.,
Jeg ansøgte om turist visum for min svigerinde første gang for ca.6 år,og hun fik afslag med den "standart begrundelse":
<<At der var begrundet mistanke at hun vil blive i DK, idet hun var ugift og ingen børn havde>>. Efter flere måneders tovtrækkerier med udsl., gav vi op, de kørte os simpelt trætte. Året efter forsøgte vi igen,og denne gang var det et Makiavelisk svar fra Udsl. Hold jer nu fast .
<<ANSØGEREN VIL BLIVE BEVILGET INDREJSE VISA TIL DK, HVIS HUN BEVISER AT HUN TIDLIGERE HAR OPNÅET (!!!!!!) OG BENYTTET TIDLIGERE TURIST VISA >>

Klage til Udsl. hjalp ikke , så jeg henventede mig til Inderigsministeriet (dengang var der ikke noget der hed Integrationsministeriet. De vil se på sagen og indhente et nye svar fra UDSL. Det blev til et nyt afslag magen til det første (standart), begrundelsen til det kryptisk svar,var at de havde fået et nyt EDB system!!!. Så 1/2 år senere, blev hun inviterede af en barndoms veninde bosat i DK, og Gud hjælpemig om hun ikke fik sit turist visum 3 uger efter ansøgningen. Hun er nu dansk gift og bosat i DK på snart 4 år MEN har stadig ikke permanent opholdstilladelse (efter den gamle ordning).Det er en anden historie, hvor der er en person som åbenbart ikke "kan læse" dansk,for når der står at man skal have eget passende bolig, så hjælper det sgu ikke at man har en C/O adresse eller låner en lejlighed af venner. Vi,den øvrige familie håber det bedste og frygter det værste, på hendes vegne.
m.v.h., M. Rasmussen Shock

Redigeret af falang yao d. 30/01-2005 22:50

Oprettet af oleskyum d. 30/01-2005 22:55
#3

Ja jeg har en lignende, vi inviterede min kones niece på ferie, der var afslag med samme begrundelse, vi tror ikke hun rejser hjem.
Så flyttede vi til Sverige og hun har været her på ferie og er rejst hjem igen.

Oprettet af surin d. 31/01-2005 06:35
#4

falang yao skrev:
Hej John T.,
Jeg ansøgte om turist visum for min svigerinde første gang for ca.6 år,og hun fik afslag med den "standart begrundelse":
<<At der var begrundet mistanke at hun vil blive i DK, idet hun var ugift og ingen børn havde>>. Efter flere måneders tovtrækkerier med udsl., gav vi op, de kørte os simpelt trætte. Året efter forsøgte vi igen,og denne gang var det et Makiavelisk svar fra Udsl. Hold jer nu fast .
<<ANSØGEREN VIL BLIVE BEVILGET INDREJSE VISA TIL DK, HVIS HUN BEVISER AT HUN TIDLIGERE HAR OPNÅET (!!!!!!) OG BENYTTET TIDLIGERE TURIST VISA >>

Klage til Udsl. hjalp ikke , så jeg henventede mig til Inderigsministeriet (dengang var der ikke noget der hed Integrationsministeriet. De vil se på sagen og indhente et nye svar fra UDSL. Det blev til et nyt afslag magen til det første (standart), begrundelsen til det kryptisk svar,var at de havde fået et nyt EDB system!!!. Så 1/2 år senere, blev hun inviterede af en barndoms veninde bosat i DK, og Gud hjælpemig om hun ikke fik sit turist visum 3 uger efter ansøgningen. Hun er nu dansk gift og bosat i DK på snart 4 år MEN har stadig ikke permanent opholdstilladelse (efter den gamle ordning).Det er en anden historie, hvor der er en person som åbenbart ikke "kan læse" dansk,for når der står at man skal have eget passende bolig, så hjælper det sgu ikke at man har en C/O adresse eller låner en lejlighed af venner. Vi,den øvrige familie håber det bedste og frygter det værste, på hendes vegne.
m.v.h., M. Rasmussen Shock


ok farlang yao det kan godt være at begrundelsen var standart men den var rigtig hun er jo ikke rejst hejm endnu GrinGrinGrin

Oprettet af Pescator d. 31/01-2005 13:15
#5

Hej Surin,

Jeps. GrinGrin

mvh
Michael

Oprettet af dkjohnt d. 02/03-2005 08:44
#6

Jeg synes det er dybt uretfærdigt at Danskere skal igennem samme spidsrods regler som udlændinge der overhovedet ingen tilknytning har til Danmark. Man bliver jo behandlet som udskud fordi man har gjort den fejl at blive forelsket i en pige fra et andet land. Tænk på de mange der bor i Sverige og Tyskland fordi de ikke kan bo i deres hjemland.
Udlændingeloven må klart tages op til revidering. Det skal og må være nemmere for Danskere at få lov til at leve her med ens kone, end for en udlænding der ikke har nogen form for tilknytning til Danmark.
Gad vide om nogen kunne udfærdige et brev til Integrations ministeriet så de får øjnene op for de problemer de laver. Jeg tænker også på de over 150.000 udlandsdanskere der arbejder og lever uden for EU. Sikke en masse problemer de får hvis de vil hjem med deres familier i fremtiden.

Oprettet af mugge d. 02/03-2005 09:05
#7

hej allesammen
Næsten enig med Falang Yao..et være tovtrækkeri og man begynder at få en mistanke om at det er standard formuleringer der sendes ud. Min kones mor!!! fik den samme besked fra udl. De var bange for at hun ville blive her..Helt ærlig hun 65 år og gift og har det fint i Thailand.Hun ville bare på ferie og se sine børnebørn i Danmark.Men næææ nej det skulle kongriget Danmark nok stoppe.
Så med mindre at du har en bankbog med et par millioner på plus en villa så stor som christiansborg ja så måske er du heldig at få opholdstilladelsse til din kære.Det er svært og de fleste jeg kender har fået afslag også anden gang.
Jeg er lidt på bar bund jeg ved virkelig ikke hvordan du får din kære herop efterhåndenSad

Oprettet af dutling68 d. 02/03-2005 14:23
#8

ja vi har også haft problemmer med dansk uls der er et være tovtrækkeri men så har vi så heldige at få nogle venner fra sverige der hjæper og der over får de uden nogle problemmer ophold for 3 månder og kan forlænge med 3 månder så det har vi gjort et par gange ude de store problemmer men det kræver jo at man kender nogle der over men ellers held og lykke for det kræver det i dag med dem der bestemmer i danmark Wink

Oprettet af clydehaumann d. 02/03-2005 14:48
#9

Hvad med at starte en E-Mail storm.
Send dem mails hver eneste dag med krav om en lovendring. Ikke baere et men snesevis. Bed venner og bekendte om at goere det samme. Lad dem drukne i mails. Bliv ved til der sker noget.
Clyde

Oprettet af dutling68 d. 02/03-2005 16:24
#10

ja helt sikkert vi må sgu gøre noget ved det så de vånger op der inde for de er jo ligeglade med folk det høre vi om så tit for noget må der gøres det er helt sikkert........

Oprettet af oleskyum d. 02/03-2005 17:54
#11

Ja nu begynder, stramningen at slå igennem, men det må vi vende os til. Der er 4 år til næste valg.

Oprettet af surin999 d. 02/03-2005 20:01
#12

oleskyum skrev:
Ja nu begynder, stramningen at slå igennem, men det må vi vende os til. Der er 4 år til næste valg.


ja nu har stramningerne været her i 3 år og har vist sig at være effektive men rammer desværre også enkelte dansk udenlandske par

men det er jo dem de fleste stemte på og hvad er bedst et land fyldt med bekvemligheds flygtninge og en dårlig økonomi og fri familiesammenføring
ELLER et land med rigtige flygtninge, en god økonomi og og desværre en del ægtefæller forvist til sverige/tyskland

Oprettet af stoney d. 02/03-2005 20:04
#13

JA hvem kan vi takke for denne lov,regeringen som sad fra 1992-2001.Denne regering gjorde alt for at ødelægge udemærkede regler til skade for os der er født her,og iøvrigt betaler skat hver dag så vi kan betale for mange af disse der ikke gider lave noget,særligt folk fra mellemøsten.Det er nok en af grundene til,loven er som den er desværre,men nogen skal jo rydde op og det var desværre Hr.Haarder.

Oprettet af falang yao d. 03/03-2005 10:24
#14

Hey Stoney,

Jeg må bedrøve dig ved at sige at Bertel Haarder er i dag :

Undervisningminister og Kirkeminister ,

hvorimod Rikke Hvilshøj er :

Flytninge-invandrere og integrationsminister
se :


http://www.inm.dk...d=2753&s=4


Til almen interresse er ministerlisten her:


http://www.stm.dk...1&str=stor


M.v.h., M. Rasmussen Cool

Redigeret af falang yao d. 03/03-2005 10:32

Oprettet af Webmaster d. 03/03-2005 12:24
#15

Hejsa,

Tror nok Stoney mener at Bertel Haarder var manden som måtte rydde op efter den tidligere regeringen (1992-2001) ikke at han er Flytninge-indvandrere og Integrationsminister i dag.

Oprettet af dkjohnt d. 03/03-2005 15:26
#16

Jeg mener nu stadigvæk at det er forkert at Danskere kommer i samme pose som udlændinge der ikke har nogen form for tilknytning til Danmark. Vi skal trækkes igennem et maskineri der er udarbejdet for at stoppe udlændinge og de allerede boende invandrere i at familiesammeføre sig yderligere.
Som Dansker burde vi have den ret til at vælge en kone uanset nationalitet og få hende til landet præcis som det er tilladt i mange andre lande.
Sikke en flov smag mange politikere må have i munden når man lader Danske statsborgere bo i Sverige og Tyskland som udviste "landsforrædere". Men så længe ingen råber op, gøres der jo ikke noget ved det.

Oprettet af surin999 d. 03/03-2005 16:26
#17

ja det er forkert at nogle danskere bliver ramt men heller det end alternativetShock

Redigeret af surin999 d. 03/03-2005 16:26

Oprettet af dkjohnt d. 03/03-2005 16:51
#18

Surin!
Men der behøver jo ikke blive noget alternativ, hvis bare regeringen forstår at lave et regel-sæt for Danskere og et for udlændinge. Sværere er det ikke.

Oprettet af dkjohnt d. 03/03-2005 17:37
#19

Hvis jeg valgte at flytte hjem til Danmark ville jeg få følgende problemer jvf. udlændingeloven.

Jeg har intet arbejde eller bolig, hvilket betyder at der vil gå noget tid inden jeg får disse ting på plads. Jeg vil få udbetalt "starthjælp" som er 4000kr om måneden, som er den hjælp man får når man har været væk fra Danmark. (helt uhørt - da udlændinge får 7-10.000 til hjælp til flytning hvis de får arbejde i deres hjemland og rejser hjem)

Fra det øjeblik jeg modtager starthjælp, forsegler jeg min egen skæbne da der skal gå 1 år fra sidste udbetaling inden en evt. ansøgning om familiesammenføring kan indsendes. Men uden arbejde har man jo ikke noget valg.

Lykkedes det mig at finde et arbejde kan jeg få udbetalt boligindskud, men det vil også rykke ansøgningen 1 år.

Hvor finder man 53000 kr som de forlanger som garanti. Som nytilflytter, hvilken bank tror i vil yde den bankgaranti og hvor lang tid skal man have haft en fast indtægt inden de yder den hjælp?

Lad os sige jeg er heldig og får arbejde efter 4 mdr. Herefter skal der gå 12 mdr inden jeg kan indsende ansøgning og herefter vente 3-5 mdr på en afgørelse. Altså næsten 2 års ventetid på at få min familie samlet. Da jeg også har et barn, vil det tage lang tid inden jeg kan få sparet sammen til billetter. Et hjem skal også bygges op fra bunden og til sidst skal der ihvertfald lægges 5000 til side om måneden for at være heldig at en evt. bank kan hjælpe med garantien, når man har sat beløbet ind på en spærret konto.

Reglerne burde være således at man som Dansker har ret til familiesammenføring hvis boligkravet er opfyldt og man har haft arbejde i f.eks. 3 mdr. Iøvrigt skulle man have samme ret til bistand som andre Danskere. Man er sgu da stadig Dansker selv om man kommer hjem fra udlandet.

Så for mit vedkommende er det nok nemmest at blive boende hernede.

Oprettet af surin999 d. 03/03-2005 19:38
#20

dkjohnt skrev:
Surin!
Men der behøver jo ikke blive noget alternativ, hvis bare regeringen forstår at lave et regel-sæt for Danskere og et for udlændinge. Sværere er det ikke.


jo john som loven er iøjeblikket så er de nød til at skære alle over en kam da de ellers bryder rasismeloven

men du har ret det ville være dejligt hvis de kunne lave en lov der kun rammer dem den er tiltænkt

Redigeret af surin999 d. 03/03-2005 19:39