Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Rejse til Thailand - Alene? - Hjælp
Oprettet af
JWOLFF d. 03/12-2007 14:28
#1
Hej Allesammen.
Jeg har nu fået oprettet en profil her på siden efter at ha studeret forummet godt og grundigt, og det ser ud til at der er en del erfarne Thai rejsende her på siden.
Jeg overvejer at tage en last minut billet til thailand her den 6 december - Alene - til phuket. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd? Jeg har aldrig været i Thailand før, og jeg har aldrig rejst alene. Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Jeg regner med kun at købe flybilletten, og så ellers bare finde ud af hvor jeg skal sove når jeg ankommer. Nogle gode råd mht overnatning?
Satser lidt på at tage et paddy open water dykker kursus, nogle gode råde mht det?
Håber på mange gode svar
Med venlig Jule hilsen
Jan Wolff

Oprettet af Suk Rak Ning d. 03/12-2007 15:38
#2
Proev at kigge her, maaske det er noget for dig, kender flere Danskere som benytter LM.
http://www.thaila...k/mermaid/
Oprettet af
kaersner d. 03/12-2007 16:05
#3
Hej Jan.
Du kan jo prøve at se denne her hjemmeside,
www.jipsguesthous... har selv boet der, og de er flinke, manden er Dansk og konen Thai måske kan du bruge det. Hilsen Gunnar
Oprettet af
prasat d. 03/12-2007 16:24
#4
tag nu advance open water når du er igang
prasat
#5
[url]www.jipsguesthouse.com[/url]
#6
Hvorfor virker det ikke i dag så man kan gøre det aktivt, har prøvet som jeg altid gør men det vil ikke.


Oprettet af phitsanulok d. 03/12-2007 17:07
#7
[url]www.jipsguesthouse.com[/url]
Oprettet af
JWOLFF d. 04/12-2007 11:39
#8
Tak for svarene, jeg kan sige at jeg rejser til phuket - patong beach - den 6 december, glæder mig meget.

Redigeret af
JWOLFF d. 04/12-2007 11:40
Oprettet af
Payanak d. 04/12-2007 13:42
#9
Mht. dykkerkurset saa soerg for at du IKKE dykker direkte fra stranden.
Der er intet at se.
Tag ud med en baad istedet for, det faar du mere ud af.
Bo i Patong...det gjorde jeg i mere end 2 aar
Oprettet af
JWOLFF d. 04/12-2007 16:01
#10
Jeg håber det er fedt

Ajarn kan du anbefale en dykkerskole så?
Oprettet af
mattidk d. 05/12-2007 00:07
#11
similan/surin island eller Phi Phi område er de gode dykke steder...
men jeg kan sagtens finde ud af det når du er der i phuket...
Den by er mere og mindre, kun farang der bor og lever der

Oprettet af
Payanak d. 05/12-2007 05:34
#12
Der findes efter sigende omkring 100 dykkerskoler/firmaer paa Phuket.
Men hvilken du skal vaelge er svaert at svare paa.
Priserne svinger ikke det store men det goer oplevelsen.
Jeg er selv 'Rescue Diver' og har taget to af kurserne med 'Calypso Divers' [url]www.calypsophuket.com[/url]
Men proev at google paa
diving phuket eller andet tilsvarende.
God fornoejelse

Oprettet af
JWOLFF d. 05/12-2007 10:37
#13
@Ajarn 'Calypso Divers' ligger jo ved Kata Beach, er det ikke langt at rejse for det? ved ikke hvor langt der er fra patong til Kata Beach. Det ser rigtig godt ud ellers

Oprettet af
Payanak d. 05/12-2007 13:03
#14
Der er ca. 15 km fra Patong til Kata.
Du vil blive afhentet i Patong i deres bil.
Men uanset hvilken dykkerskole du vaelger saa vil der vaere lidt transport, da naesten alle dykkerbaadende afgaar fra den anden side af oen.
Oprettet af
JWOLFF d. 05/12-2007 13:56
#15
Hej Ajarn, tusind tak for hjælpen. Tror jeg vælger dem så, da det virker som om de har godt styr på det. God jul

Oprettet af
MissU d. 02/02-2008 10:22
#16
Hej Jan..
Må jeg høre lidt om hvordan du klarede turen. Jeg står og skal afsted i 6 uger medio '08.. Kan bruge ALT hjælp.. Bolig, Spec. ture. Ja, ALT.
På forhånd tak.
Mogens