Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Indførelse af madvarer til Thailand?
Oprettet af
JWOLFF d. 05/12-2007 16:13
#1
Er det lovligt at indføre ex. Ost og sild til Thailand? og hvad er straffen hvis man bliver taget med det?
Ved godt det måske ikke helt er under det rigtige emne, men synes det var her det passede bedst.
God Jul
Jan
Oprettet af jesperfrb d. 05/12-2007 18:11
#2
Nej, det er stafbart, men kender ingen der er blevet taget, så ved ikke hvad straffen er! Har altid med til venner, og er aldrig blevet stoppet

Oprettet af
JWOLFF d. 05/12-2007 18:27
#3
regner også med lige at have 1 kg ost og 1 kg marineret sild med, derfor jeg spørger

#4
jesperfrb skrev:
Nej, det er stafbart, men kender ingen der er blevet taget, så ved ikke hvad straffen er! Har altid med til venner, og er aldrig blevet stoppet

Gælder det alle madvarer?
Oprettet af jesperfrb d. 05/12-2007 22:19
#5
Ihvertfald alle ferske madvare! Men kender som sagt ingen der er blevet stoppet! Det samme gælder forøvrigt fra Thailand til Danmark! Der kender jeg så en del der er blevet stoppet med fisk osv, det bliver konfiskeret og man får en bøde på typisk 1000-2000kr

Oprettet af
Frank d. 07/12-2007 08:00
#6
De fortalte under indflyvningen med Thai, at indfoerelse af madvarer er forbudt og straffes med boede og/eller faengsel.
Jeg var lidt mere opmaerksom end normalt, da jeg denne gang havde en liter piskefloede, mandler, kirsebaersovs, vanilje og groedris med i kufferten.
Men der skete intet.