Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Phuket lufthavn
#1
Hej.
Hvad skal man betale for en tur i bil fra Phuket lufthavn til Khao Lak?
Er det best at ta en taxi uden for eller bede hotellet hente en?
Mvh
Allan
Oprettet af phitsanulok d. 05/12-2007 17:08
#2
det er altid BILLIGST af tage en taxi udenfor til højre.
men hvad der er BEDST skal jeg ikke kunne sige :-)
Oprettet af
JWOLFF d. 05/12-2007 19:09
#3
Det er billigst at tage en taxi, men jeg foretrækker nu at blive hentet af hotellet, men det er også min første tur. Men har læst mig frem til at det oftest er billigst at tage en taxi

Oprettet af
mattidk d. 06/12-2007 00:11
#4
jeg mener at hotel afhenting altid er overcharge... der er masser taxa når du lander på phuket + voucher system, så I bliver ikke snyd med overpris.
jeg gætter på det vil koste et par tusind bath fra Phuket lufthavn til Khaolak...husker ikke hvor langt det er.
Oprettet af jesperfrb d. 06/12-2007 01:21
#5
Skal du op til Kao Lak, der er et pænt stykke vej, og hotellet tilbyder en rimelig pickup pris, kan du da lige så godt det, ja, det vil være dyrere end en taxa, men så behøver du ikke bekymre dig om du bliver snydt eller hvad



Oprettet af mugge d. 06/12-2007 16:44
#6
jeps....ring til hotellet, få dem til at komme og hente dig. jeg tvivler på at det er ret meget dyrere end en taxi
Oprettet af Suk Rak Ning d. 06/12-2007 17:06
#7
Taxi'erne paa PH er nogen krejlere, de snyder saa vandet driver....Og det samme er tuk tuk'erne samt MC-Taxierne, men det er jo ogsaa en turist-oe.
Er enig med Mugge, faa en aftale gennem hotellet..
PS. Har boet et par aar paa Phuket.....

Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/12-2007 17:14
#8
Hej igen.
Har snakket med hotellet.
De vil hente os for 1800 Baht.
Mvh
Allan
Oprettet af
skoge d. 07/12-2007 14:12
#9
Suk skrev:
Taxi'erne paa PH er nogen krejlere, de snyder saa vandet driver....Og det samme er tuk tuk'erne samt MC-Taxierne, men det er jo ogsaa en turist-oe.
Er enig med Mugge, faa en aftale gennem hotellet..
PS. Har boet et par aar paa Phuket.....

Krejlere - er den helt rigtige betegnelse......
Ved ankomst til HKT (Phuket) lufthavnen den 16.nov. kl. 8.00 blev vi nærmest "overfaldet" af et helt hold af officielt udseende personale i den første taxi service bod. På under et minut var der arrangeret taxi til Phuket Town for fast pris 400 bath - i løbet af det næste minut var baggage og 3 hvide europærer bænket i en Toyota. Chaufføren sagde ikke et ord - men kørte DIREKTE hen til et tur-bureau med bemærkning, I have to stop for a minut. !!!!!!!!!
Straks efter kom en sød og smilende thai-kvinde ud og nærmest udspurgte os om hvor / hvad / hvorfor / vi i det hele taget var der.
Jeg ku "berolige" damen med, at hotel og samtlige ture var bestilt hjemmefra via internettet og dette stillede hun sig så modvilligt tilfreds med.
Chaufføren kom nu skulende ud af butikken og igen uden et ord blev taxien speedet op til mellem 100 og 120 km/t hele vejen til vores hotel i Phuket Town. Aldrig i mit liv har jeg været så bange !!!!! Lige præcis frasen Sæt venligst farten ned fra bogen Turen går til Thailand havde jeg desværre ikke fået lært udenad ! Han fik IKKE drikkepenge.
