Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: EFTERLYSER

Oprettet af fynbopigen d. 07/01-2008 00:46
#1

er der nogen læser her som ved noget om.............er der mulighed for at kommet og besøge dronningens have m m når man er på ferie Thailand.Hvad må man abselut opæeve når man er på ferie derude.........

Oprettet af huratho d. 07/01-2008 00:58
#2

Hej Fynbopigen
Hvor i Thailand skal du på ferie?
Hugo

Oprettet af fynbopigen d. 07/01-2008 08:50
#3

hej Hugo

I det Nordlige i ca 3 uger.EN tur vi selv planlægger.SÅ ville vi gerne om der var mulighed for at besøge det kongelige .. Områder Nakhon Sawan - Chang MAi - Chiang Rai- Mae Hong Son - Pitsanulok - Udover hvad de viser på de der Chartetur hvad er så væed at besøge i de områder.....

fynbopigen

Oprettet af Kaosangangsteren d. 07/01-2008 08:57
#4

Ja du kan besøge dronningens have nær Chiang Rai, ligger ca800 oppe af et bjerg, og er absolut et besøg værd, var der i 2006...

Oprettet af Suk Rak Ning d. 07/01-2008 09:06
#5

I Phitsanulok maa Wat phra Sri Ratana Mahathat vaere et must, da statuen Phra Buddha Chinaraj som tilbedes i hele Thailand findes............Go' tur...

Oprettet af fynbopigen d. 07/01-2008 09:11
#6

Er det der hvor man skal de 383 trin op af bjerget til toppen ? /fynbopigen

Kaosangangsteren skrev:
Ja du kan besøge dronningens have nær Chiang Rai, ligger ca800 oppe af et bjerg, og er absolut et besøg værd, var der i 2006...

Oprettet af Kaosangangsteren d. 07/01-2008 09:21
#7

vi blev kørt hele vejen op, til hendes residens og have , skal lige prøve at finde flere oplysninger når jeg kommer hjem fra arbejde,..

Oprettet af fynbopigen d. 07/01-2008 09:22
#8

tak for det Grin

Oprettet af huratho d. 07/01-2008 10:29
#9

Hej Fynbopigen
Der er mange ting at i og omkring Chiang Mai. Send mig en mail, hvis du er interesseret. Vi kan arrangere billig bo-sted og se-værdigheder. Nej det er ikke der du skal ud for at gå op af alle disse trappe-trin.
Min mail er
Hilsen Hugo

Oprettet af fynbopigen d. 07/01-2008 11:53
#10

ok tak for det..........jeg har en chauffør derude som skal booke soveplads for oz. men har du adr. jeg kan give ham om muligt ?han er van til at køre med turister og så kan han som jeg har forstået lidt dansk også.
Jeg vil lige sige det er først om 1 år altså 2009 vi ksal ud, men skal lige have en beskrivelse af de steder og servidiheder de skal se inden de bestemmer og.
mvh lise tilmelder sig

Oprettet af yeya d. 07/01-2008 12:07
#11

Glem ikke historiske Sukhothai paa vejen. Det er et besoeg vaerd. Ogsaa Ayutthaya med det gamle kongepalads.
God tur.

Oprettet af sank d. 07/01-2008 13:32
#12

Ved ikke om de stadig har pandekage kastning i Phitsanolok ??
Droningens have og hus er et besøg vær. De 383 trin er muligvis på Doi Sutep uden for Chaing Mai, også et besøg vær. Man kan dog snyde for trapperne da der køre en elevator også. det skal helst være klart vejr. Der er vist også en kongelig park som man kan besøge. Såfremt der ikke bor kongelige ?? Mvh sank

Oprettet af ebeth d. 07/01-2008 14:56
#13

Der er flere haver/parker der har med kongefamilien at gøre.
I Nordthailand ligger der et lille palads der hedder Phuping oppe på Doi Suthep. For at komme der til følger man vejen ca. 5 km forbi templet Wat Phra That Doi Suthep, som igen er ca.20km op ad bjerget og kommer til et T kryds hvor der er indgang til parken. Husk der er strikt "dress-code" ingen korte bukser og bare maver. Langt til både hunner og hanner!!!! Parken er meget kuperet så det er ikke som at gå rundt i Rosenborg Have.
I MaeSa Valley ligger Queen Sirikit Botanical Gardens, hvor der er samlet en stor del planter og buske.
Oppe ved DoiTung, det er næsten so nordligt man kan komme i Thailand ligger en "hytte" bygget til kong Bhumibols mor, der er også en stor park/have til som er åben for besøgende.
Når du har så god tid, kan du jo finde materiale om de forskellige steder, enten i rejseførere eller på nettet.
vh

Oprettet af fynbopigen d. 07/01-2008 15:20
#14

takker for oplysninger, er åben for alle Pfft

Oprettet af fynbopigen d. 08/01-2008 11:37
#15

hej fandt du noget mere ,angående dronningens havePfft

/fynbopigen
Kaosangangsteren skrev:
vi blev kørt hele vejen op, til hendes residens og have , skal lige prøve at finde flere oplysninger når jeg kommer hjem fra arbejde,..

Oprettet af ebeth d. 08/01-2008 17:06
#16


http://www.chiang...iland.html

Her kan du læse om Doi Tung og MaeFahLuang.

Oprettet af phitsanulok d. 08/01-2008 18:19
#17


http://www.doitun...




Davs Phitsa

Jeg har lavet dit link aktivt

bamsen

Oprettet af fynbopigen d. 08/01-2008 22:38
#18

at man kan få hjælp her.
/fynbopigenPfft

Oprettet af JWOLFF d. 08/01-2008 22:41
#19

Ja det er en fantastisk side Grin

Oprettet af Kaosangangsteren d. 09/01-2008 13:12
#20

fynbopigen skrev:
hej fandt du noget mere ,angående dronningens havePfft

/fynbopigen
Kaosangangsteren skrev:
vi blev kørt hele vejen op, til hendes residens og have , skal lige prøve at finde flere oplysninger når jeg kommer hjem fra arbejde,..


Det var Doitung vi var ved se Ebeth indlæg nr 13

Ole