Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Børnebidrag

Oprettet af goodman d. 22/01-2008 12:08
#1

Min kone(som er thai) og jeg har nu boet sammen i 1 år og 3 måneder i Danmark.
Hun er nu endelig blevet gravid og det er bare ønskebarnet.

Men hvis nu forholdet går i stykker og hun vælger at tage tilbage til Thailand med barnet,skal jeg så betale børnebidrag.

Mvh Goodman

Oprettet af Chatten d. 22/01-2008 12:34
#2

ved ikke mht til lovgivning.. men moralsk syntes jeg du burde

Oprettet af jesperfrb d. 22/01-2008 12:48
#3

Ja, det skal du, hvis faderskabet er anerkendt!

Oprettet af jesperfrb d. 22/01-2008 13:10
#4

Går spørgsmålet på børnebidrag eller børnetilskud??
Børnetilskud, også kaldt børnecheck betales af staten/kommunen, og kan selvfølige ikke tages med til udlandet!

Børnebidrag, betales af den forældre barnet ikke bor hos, i tilfælde af skilsmisse!

Oprettet af jesperfrb d. 22/01-2008 13:20
#5

Ja, hvis man i forbindelse med skillsmisse bliver dømt til at betale børnebidrag, kan manden/konen medbringe dette til udlandet, men det kan nok være svært for en Thai at indrive det, da som du siger. Kommunen garantere kun indenfor EØS!


Oprettet af goodman d. 22/01-2008 13:46
#6

Jeg takker for alle jeres svar og kan forsikrer jer at min morale ikke fejler noget.
Det er selvfølgelig de penge jeg skal betale som far det handler om.
Altså børnebidrag.

Mvh Goodman

Oprettet af jesperfrb d. 22/01-2008 13:59
#7

Hej goodman!

Du vil sikkert blive dømt til at betale, ved en evt. skillsmisse, men hun vil få meget svært ved at indrive pengene, hvis hun bosætter sig i Thailand!Wink

Men håber ikke det sker for jer!Wink

Held og lykke og tillykke med gravititeten!