Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Billetten er klar til Phuket - Karon - men...

Oprettet af diddl d. 24/02-2005 20:05
#1

Halløj derude Smile

Så er billetten købt til 14 dages ferie i Karon (Phuket) sidst i marts Cool

Min familie og jeg tog imod Tyrkiet Ekspressens tilbud - lige under kr. 16.000,- for 3 pers. incl. fly, hotel, morgenmad, afbestillingsforsikring osv.

Nu melder der sig imidlertid forskellige praktiske spørgsmål, som jeg håber I måske kan hjælpe med svar på Shock

MAD Pfft
Vi har efterhånden allerede læst en del om dette emne, men alt afhængig af hvad og hvor vi ser, så synes jeg vi får forskellige svar.

F.eks. vil vi gerne vide (fra nogen der kender til forholdene), hvad og hvor vi med fordel kan spise - uden at blive syge.

Jeg selv og min datter er samtidig ret kræsne og vi vil derfor gerne vide, om der er noget vi med fordel kan tage med hjemmefra (kiks, brød eller andet "langtidsholdbart", der ikke skal på køl).

I div. rejsebeskrivelser står man skal smage alle de hersens fiske- og skaldyrsretter, men samtidig står der også at man skal være meget opmærksom på, hvad man indtager af samme slags...Shock

Har nogen en rettesnor / tommelfingerregel der "holder" Wink

Hvad kan vi for øvrigt forvente, der står på et morgenbord på hotellet ? og kan man for øvrigt forvente at kunne købe noget der ligner brød (flutes eller lign.) ?

OPLEVELSER Shock

Vi regner selvfølgelig med at skal ud og se en del - herunder Phi Phi, Phang Nga, Phuket by og de(n) Nationalparker mv. der er i området, men hvis I kan bidrage med naturskønne eller andre uforglemmelige (Must See) oplevelser, må I meget gerne komme med bidrag og andre gode fif Wink

PÅKLÆDNING Cool

Vi har hørt/læst, at det ikke er velset, at man går i bar overkrop "uden for" stranden og at mænd på restauranter bør bære lange bukser... Sad

Er det en And Grin eller er der noget om snakken ?

ANDET Pfft

Kan du/I i øvrigt bidrage med noget man som 1.gangs turist absolut bør vide eller skal være opmærksom på, skal I ikke holde jer tilbage.

På forhånd tak - og også Tak for en God Hjemmeside Smile

Cool Michael Cool



Oprettet af surin999 d. 24/02-2005 20:24
#2

diddl skrev:
Halløj derude Smile

Så er billetten købt til 14 dages ferie i Karon (Phuket) sidst i marts Cool

Min familie og jeg tog imod Tyrkiet Ekspressens tilbud - lige under kr. 16.000,- for 3 pers. incl. fly, hotel, morgenmad, afbestillingsforsikring osv.

Nu melder der sig imidlertid forskellige praktiske spørgsmål, som jeg håber I måske kan hjælpe med svar på Shock

MAD Pfft
Vi har efterhånden allerede læst en del om dette emne, men alt afhængig af hvad og hvor vi ser, så synes jeg vi får forskellige svar.

F.eks. vil vi gerne vide (fra nogen der kender til forholdene), hvad og hvor vi med fordel kan spise - uden at blive syge.

Jeg selv og min datter er samtidig ret kræsne og vi vil derfor gerne vide, om der er noget vi med fordel kan tage med hjemmefra (kiks, brød eller andet "langtidsholdbart", der ikke skal på køl).

I div. rejsebeskrivelser står man skal smage alle de hersens fiske- og skaldyrsretter, men samtidig står der også at man skal være meget opmærksom på, hvad man indtager af samme slags...Shock

Har nogen en rettesnor / tommelfingerregel der "holder" Wink

Hvad kan vi for øvrigt forvente, der står på et morgenbord på hotellet ? og kan man for øvrigt forvente at kunne købe noget der ligner brød (flutes eller lign.) ?

OPLEVELSER Shock

Vi regner selvfølgelig med at skal ud og se en del - herunder Phi Phi, Phang Nga, Phuket by og de(n) Nationalparker mv. der er i området, men hvis I kan bidrage med naturskønne eller andre uforglemmelige (Must See) oplevelser, må I meget gerne komme med bidrag og andre gode fif Wink

PÅKLÆDNING Cool

Vi har hørt/læst, at det ikke er velset, at man går i bar overkrop "uden for" stranden og at mænd på restauranter bør bære lange bukser... Sad

Er det en And Grin eller er der noget om snakken ?

ANDET Pfft

Kan du/I i øvrigt bidrage med noget man som 1.gangs turist absolut bør vide eller skal være opmærksom på, skal I ikke holde jer tilbage.

På forhånd tak - og også Tak for en God Hjemmeside Smile

Cool Michael Cool




generalt kan i spise overalt dog kan jeg fraråde seafood fra gadesælgere om aftenen da det ofte er vare der er tilbudt hele dagen på stranden en god ledde tråd er at spise hvor der sidder thaier og spiser.



stort set alt kan fåes på phuket så nyd heller det thailandske køkken men ellers tag stærk ost rugbrød og saltlakris med

mange hoteller på charter ferier er incl morgenmad med brød skal du ikke regne med andet end toastbrød

for mænd er det bestemt ikke velset at have bar overkrop uden for stranden (faktisk heller ikke på stranden men det aksepteres) og for piger er det ikke aksepteret med bar overkrop på stranden
på resturanter kan mænd sagtens komme i korte bukser men husk templer og andre hellig domme er detr med lange bukser

men ellers respekter thaierne og deres kultur men tænk jer om på turist stederne der er det hvem der kan snyde hvem

Oprettet af tastum d. 25/02-2005 10:56
#3

Hej diddl Wink

Glæd jer til at komme til Karon, Phuket, det kommer i aldrig til at fortryde, jeg har selv kommet der de sidste 6 år, 2 gange om året, Karon eller Kata Beach, og tager derud nu den 18.marts i 5 uger, med Thai Air, pris 0 kr., har opsparet til en gratis billet, Hotel 0 kr., har venner derude som jeg bor ved, 500 meter fra stranden ved Kata Beach, så måske vi løber på hinanden derude.

Mad Pfft
Vær ikke bange for at spise på de restauranter hvor turister kommer, de har og laver fantastisk god mad, både vesteuropæisk og Thai food.
Skulle i savne lidt dansk mad, så prøv Little Mermaid Restaurant på hovedgaden i Karon, dansk ejet, dansk kok, her kan i få en Dansk Bøf, Frikadeller, Stegt Flæsk med Persillesovs og Dansk smørrebrød, men er i ikke på ferie i et fremmed land ? Så skal man da spise deres retter, og de laver fantastisk god mad, det er ikke spicy, da de ved, vores smagsløg ikke kan tage det stærke.
Jeg kan anbefale en tur til "Dino Park" et sted i Flintstone stil, her spiser man godt, ligger mellem Karon og Kata, eller "On The Rock" ved Marina Resort, i den sydlige ende af Karon Beach, her sidder man ude på klipperne, der er en fantastisk udsigt ind over Karon by.

Oplevelser" Shock
Lej en limosine taxi, måske de kan hjælpe jer på hotellet, sig i gerne vil rundt og se på øen. f.eks. til Phom Thep Cap, et udsigtpunkt helt nede syd på øen, Rawaii Beach, Wat Chaloong, Kathu Waterfall m.m., så er jeg sikker på i får en god oplevelse, det vil vel koste ca. 1000/1500 baht for at han køre hele dagen for jer, husk at byde ham med ind og spise.
Jeg kan også anbefale jeg at tage til Kamela og "Phuket Fantasea Show" med spisning, helt fantastisk show, som viser de 4 regioner i Thailand, med elefanter på senen og meget mere, fantastisk show, pris ca. 1200 baht med spisning, eller "Simon's Caberet" et Katoy Show, lige uden for Patong BY, også helt fantastisk at se, biletter kan i sikkert købe på hotellet, ellers er der mange små turistforretninger overalt, som også har mange andre ture i kan tage på, gå blot på opdagelse her.
PhiPhi Islands, ja, desværre er det en Ø der blev hårdt ramt ved Tsusnamien, tager i derover, så glem ikke at komme til den lille af øerne PhiPhiLee, tag en tur ind i Maya Bay, helt fantastisk bounty strand og med mange forskellige farver fisk, HUSK snorkel.

Påklædning Grin
Om aftenen vil jeg anbefale at man har lange bukser på, respekt for Thailand, og så bliver man heller ikke angrebet så meget, hvis der skulle være moskitos, og på starnden, lad være med at bade topløs, jeg ved godt der er mange der gør det, men det er faktisk forbudt i Thailand, gør man det, taber man respekt til thaierne, vi er gæster, og skal respektere deres kultur, hvis man bare sætter sig lidt ind i deres budishme og forstår lidt af det, ja så kommer man meget længere med deres venlighed, vi i vesten kunne lære meget af dem, når i kommer hjem, tror jeg i vil give mig ret.

Andet Cool
Tja, det kunne være, PAS PÅ solen de første dage i er der, husk i kommer meget tæt på ekvator, solen brænder MEGET her, og ferien skulle jo nødig blive ødelagt, med for meget sol de første dage, og bare rolig I SKAL nok blive brune.
HUSK, drik rigeligt vand, hele tiden, så går intet galt, lad være med at røre spiritus om dagen, vent til om aftenen og gå ud og få et par drinks, THAIER hader fulde folk, jeg kan anbefale et meget godt sted at nyde disse drinks, "Chilli and Shell" heder stedet, det ligger næ ved Orchid Hotel Resort i syd Karon, tag en TukTuk hertil og gå ca 100 meter længere op af vejen, så ligger det på højre hånd, der er altid Live musik, de spiller gode gamle Pop og Rock numre, og det er en Katoy der synger, og han er meget sjov.

Ellers vil jeg ønske jer en rigtig god tur, og pas på, det kan blive vanedannende at komme derud, jeg har tabt mit hjerte til denne ø og thaiernes venlighed, her vil jeg om nogle år bosætte mig og nyde mit otium, man kan jo leve som en greve for en efterløn derude.

M.v.h. K.T. Wink

Oprettet af bahtman d. 27/02-2005 08:52
#4

hvorfor vil du til phuket, der er masser af andre dejlige steder i thailand, der i alt for tidligt at tage til de tusami ramte steder Cool

men god ferie alligevel

Oprettet af Good for Falang d. 27/02-2005 12:38
#5

Hvorfor er det for tidligt at rejse til Phuket?
Næsten alt er som før flodbølgen, det eneste der mangler er turister.

Good for Falang

Oprettet af bahtman d. 05/03-2005 08:14
#6


phuket er da en dejlig ø, men i mine øjne er det for tidligt at tage derned, jeg tvivler da på at der kommer en ny flodblge i de næste par dage, men der er simpelhen så mange familer som endnu ikke har fundet deres døde familiemedlemer at jeg mener at det helt forkert at tage på ferie sådan sted, jeg går da udfra at vi læser de samme aviser, webmasteren er da ihverfald god til at ligge nye link ind hele tiden på forsiden.

og nej de ramte strande er langfra brugbare igen, hver eneste morgen, bliver de rengjordt, for alverdes ting alt fra store glasskår, fra knuste hotelruder, til små fjernsyn driver konstant op på kysten, natruligvis bliver det bedre dag for dag.
man lad nu vær med at bilde jer selv ind at alt er normalt igen.

men hvis man bare opholder sig på hotellet og bruger deres pool, og lukker øjene for de mange triste skæbner på øen så vil det da uden tvivl blive en dejlig drømme ferie.






Oprettet af Muffdiver d. 05/03-2005 09:08
#7

Bahtman har du vært på phuket i det siste? jeg var der fra 24/11-2004 og til 24/02-2005 og hvor du har alt dette med ting som driver i land på stranden fra, ved jeg ikke, men jeg kan sige en ting som er sikkert og det er at strandene på phuket har ikke vært så fine som nu på 15-20 år og der driver ikke ting i land hele tiden nej, og stort set alle som døde på phuket er fundet, og de fleste butikker/bygninger/hoteller er åbne igen. Kasron/Kata der er alt som tidligere, Patong der er der nogen få hoteller langs stranden som ikke har åbnet ennu, samt noen få butikker/resturanter, men ellers er alt som før i patong. Surin/Bangtao der er alt som før. Kamala er det eneste sted som har problemer ennu da de blev værst ramt. Det som sker hvis folk ikke rejser til phuket er at ennu flere folk får problemer da 90% af befolkningen på phuket lever af turister, og hvis ellers du leser andre aviser/nyheter en ekstrabladet så ville du sikker ha fåt med dig at TAT og andre offentlige organer i thailand anbefaler turister og reise til thailand og specielt phuket. Eneste steder de ikke vil at folk rejser er til Khao Lak/Phi Phi, så alt i alt er det en gang pis du kommer med her.Sjek op fakta før du siger noe om hvor folk bør rejse neste gang.AngryAngryAngry

Oprettet af bahtman d. 08/03-2005 11:22
#8

turister skal tage hen hvor de vil, ikke hvor TAT syntes de skal tage hen.
her boet i thailand igennem flere perioder, og kigger davligt de thailanske aviser igennem.

det er da godt at flere ting virker igen, men hvorfor ikke tage et sted hen hvor alt virker.
Grin

Redigeret af bahtman d. 08/03-2005 11:22

Oprettet af elmajo d. 11/03-2005 14:57
#9

Vi købte vores billetter til Phuket allerede i nov/dec 2004, hvor alt stadig var lutter idyl. Efter tsunamien overvejede vi Hua-Hin; men blev enige med os selv om, at NEJ, VI SKAL STØTTE de ramte områder også Phuket Grin ergo tager vi derud om 14 dg. og får en oplevelse, vi aldrig vil glemme tsunami eller ej, livet skal fortsætte, der er ingen skyldige i en naturkatastrofe, livet skal op og stå, så "klejnerne kan rulle" igen Grin

Oprettet af dutling68 d. 11/03-2005 17:25
#10

der har vi den rette indstilling. i må have en rigtig god tur ja bare det var mig men det bliver først til sommer god tur.........GrinGrinGrin

Oprettet af elmajo d. 14/03-2005 15:01
#11

Jo tak GrinGrinGrin
og i lige måde - til sommer CoolWink

Oprettet af isaan d. 05/04-2005 17:57
#12

hej

nogen her der ved hvordan det ser ud på koh-lanta nu her ??Wink efter katastrofen ??
ville gerne derned igen i juli måned for at fiske , da det er et dejligt sted .Smile

Vh IsaanGrin