Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Ung thai på besøg

Oprettet af Healer d. 06/03-2005 20:43
#1

Hej igen til alle...
Jeg har givet garanti til et ungt menneske der skal holde ferie her i april og maj i hans universitets sommerferie i Loie. Venter nu på brev fra ambassade og udlændingestyrelse eller hvad det hedder. Kan det passe at man skal stille en garantisum for en gæst?? det er da helt hen i vejret??
Er der en der ved noget om det??

Grin Hygge fra Glad mand46valby Grin

Redigeret af Healer d. 06/03-2005 21:44

Oprettet af Healer d. 06/03-2005 22:01
#2

Har læst hvad de skriver i papiret, og de kan i visse tilfælde fra immigrationslande som Thailand kræve økonomisk sikkerhed, men gør det ikke altid hvis ansøgeren har et fast tilknytningsforhold til sit hjemland - og det kan en studerende ved et anerkendt universitet vel siges at have....
Jeg ser hvad der sker, og prøver at krydse mine fingre for, at han får visa uden yderligere komplikationer...
Hygge fra René Grin

Redigeret af Healer d. 06/03-2005 22:02

Oprettet af John d. 06/03-2005 22:19
#3

Hej

Jeg har ikke hørt at en første gangs ansøger ikke har skulle stille garantien.
Jeg har en kammerat der lige har haft sin kæreste heroppe for tredie gang, det var kun første gang han skulle stille garanti.
De to sidste gange at han henvendt sig på ambassaden i Bangkok med alle de nødvendige papire og lidt til, og fået ja til visa med det samme, så han skulle bare ud og købe en flybillet.

John Grin

Oprettet af christian-s d. 07/03-2005 11:36
#4

Ja, udlst er strenge hvad det angår. Jeg er ved at få min kærreste her op på turist-besøg (1. gang) og selv med 2 børn på hhv. 9 og 13 år har jeg fået stillet kravet op at fremsende papirer på en anfordringsgaranti på 51.000.

Og har man f.eks. en billig bank som SkandiaBanken, så er det besværligt da de ikke har det i deres produktsortiment. Og prøver man så en af de store banker, f.eks. Danske Bank, så vil de ikke lave en sådan uden at man flytter andre bankforretninger der over.
Så ud over de kvartalsmæssige gebyrer så straffes man også på at få dårligere vilkår på sine andre bankforretnigner - strengt!

Oprettet af clydehaumann d. 07/03-2005 16:55
#5

Dersom der endnu ikke er soegt om visa saa bed din bekendte om at soege om et ganske almindeligt tourist visa til Holland eller Tyskland. Det har nogle bekendte af mig her gjordt og det uden nogen invitation nogen steder fra. De forklarede blot at de ville paa ferie og dukumenterede at de havde de nodvendige midler dertil. De fik et Zengen visa paa ca en uge.
Jeg tror det er invitationen der koerer det hele i senk. Har man ikke midlerne til at tage paa ferie er det selvfoelgeligt et problem.
Clyde

Oprettet af Healer d. 08/03-2005 08:32
#6

Nu har den unge mand været på ambassade og de lagde vægt på at spørger ham om tilknytningsforhold til Thailand, og han fortalte selvfølgelig at han skal studere igen fra 1. juni i Loie på 2. år.
Når han får visa kan vi først bestille billetten - og det må jo gerne gå hurtigt så han kan nå at være her nogen tid, for der kan gå op til 8 uger før visa'et kommer.
ThaiTravel har jeg flere gange købt billetter hos til Thailand og Vietnam m.m. - men de opfordrer mig til at kontakte et rejsebureau i KhonKaen hvor den unge mand bor når han ikke studerer, og så købe en billet igennem et bureau. Er der en der har et trick eller to?

Bedste hilsener fra GrinRenéGrin

Oprettet af surin999 d. 08/03-2005 09:00
#7

Mand46Valby skrev:
Nu har den unge mand været på ambassade og de lagde vægt på at spørger ham om tilknytningsforhold til Thailand, og han fortalte selvfølgelig at han skal studere igen fra 1. juni i Loie på 2. år.
Når han får visa kan vi først bestille billetten - og det må jo gerne gå hurtigt så han kan nå at være her nogen tid, for der kan gå op til 8 uger før visa'et kommer.
ThaiTravel har jeg flere gange købt billetter hos til Thailand og Vietnam m.m. - men de opfordrer mig til at kontakte et rejsebureau i KhonKaen hvor den unge mand bor når han ikke studerer, og så købe en billet igennem et bureau. Er der en der har et trick eller to?

Bedste hilsener fra GrinRenéGrin


spørgsmål om hans tilknytning til thailand har intet med garantien at gøre det er blot for at bestemme om han i det hele taget kan få visum garantien kommer bagefter for at sikre at han ikke søger opholdstilladelse imens han er her

Oprettet af Healer d. 08/03-2005 09:06
#8

Det er da for pokker bare en gæst fra Thailand der skal på besøg her - fjollede regler, - men forstår jo også at det er en del af en politik for at forhindre en stor indvandring - men vi det er jo bare en ung studerende der skal på ferie som gæst her....

Nå, men tak for svar - vi må se

Oprettet af Healer d. 10/03-2005 18:02
#9

Shock ja ja da Shock
Så kom brevet fra Udlændingestyrelsen, og som det blev mig fortalt, kræves der en garantistillelse på den nette anfordringssum af kr. 51.000.
Nå, må igang med en lille snak med banken ....

Bedste hilsen fra Healer - GrinRenéGrin

Oprettet af thaimichael d. 11/03-2005 12:28
#10

Healer skrev:
Hej igen til alle...
Jeg har givet garanti til et ungt menneske der skal holde ferie her i april og maj i hans universitets sommerferie i Loie. Venter nu på brev fra ambassade og udlændingestyrelse eller hvad det hedder. Kan det passe at man skal stille en garantisum for en gæst?? det er da helt hen i vejret??
Er der en der ved noget om det??

Grin Hygge fra Glad mand46valby Grin


Det er da bedere at du besøger ham i Thailand og så er det nok også biligereWink

Oprettet af Healer d. 11/03-2005 22:34
#11

Hej ThaiMichael...

Ja det er bestemt dejligt at være i asien, specielt Thailand. Og nu har jeg jo besøgt ham to gange dernede, så¨nu er det på tide at gengælde gæstfriheden og få ham herop - det manglede da bare. Og jeg bruger rigtig, rigtig, rigtig mange penge når jeg er i Asien... elsker luksus... men spiser gerne og glad i de mange gadekøkkener - dér får man dejlig mad.
Men nu har emnet vist skiftet lidt fra "Rent juridisk" - men ok

Bedste og glade hilsener fra Healer - Grin René Grin

Oprettet af bruno d. 13/04-2005 21:27
#12

clydehaumann skrev:
Dersom der endnu ikke er soegt om visa saa bed din bekendte om at soege om et ganske almindeligt tourist visa til Holland eller Tyskland. Det har nogle bekendte af mig her gjordt og det uden nogen invitation nogen steder fra. De forklarede blot at de ville paa ferie og dukumenterede at de havde de nodvendige midler dertil. De fik et Zengen visa paa ca en uge.
Jeg tror det er invitationen der koerer det hele i senk. Har man ikke midlerne til at tage paa ferie er det selvfoelgeligt et problem.
Clyde


Hvormeget skal der til at for at at have nøvendig midler ?
Jeg havde besøg af en skrædder fra pataya på besøg i weekenden og han gjoer det det samme måde for at komme til europ ,han flye til paris og så vider med tog til DK.

Oprettet af clydehaumann d. 14/04-2005 07:58
#13

Jeg ved ikke hvor meget der skal til da ingen ambassade vil give nogen retningslinier. Men som en hovedregel skal man have penge nok til at kunne underholde sig selv medens man er paa ferie. De beder om et statement fra ens banbog gaar saa der fra.
En af mine elever er lige kommet tilbage fra Sverige. Han fik ogsaa vivs uden nogen form for invitation. Var der og i Findland paa ferie i 2 maaneder.
Clyde