Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: 30 dages Turistvisum Thailand - tur til Cambodja

Oprettet af martin81 d. 18/07-2008 10:14
#1

Hej

Situationen er som følger: Jeg vil rejse 30 dage til Thailand med fly t/r. I løbet af denne periode vil jeg tage 1 uge til Cambodja over land.

Vil jeg kunne komme ind i Thailand igen over grænsen mellem Cambodja og Thailand?

Sådan set er det vel en ny indrejse, og skal man så vente 3 mdr. på at kunne komme til Thailand igen?

Oprettet af kro90 d. 18/07-2008 10:25
#2

Hej Martin
Når du 1. gang rejser ind i Thailand, får du et turistvisum der gælder i 30 dage. Dette visum "udløber" når du forlader Thailand og tager til Cambodia. Når du så rejser ind i Thailand igen, får du automatisk et nyt visum der gælder i 30 dage.
God tur

Oprettet af manse d. 18/07-2008 10:26
#3

ja når du har rejst ind 3 gange af 30 dage, ja så skal du vente, men bare fordi du er i thailand 30 dage og derefter cambodia og så tilbage ige, ja så har du ingen problemer

Oprettet af martin81 d. 18/07-2008 10:47
#4

Perfekt. Grin

Oprettet af jpo d. 18/07-2008 11:19
#5

det hedder man kan opholde sig i thailand i 30 dage uden visum,
og jeg mener ikke at hvis man rejser til nabolandet til thailand at når man rejser ind i thailand igen, får automatisk et 30 dages visum til thailand, men kan måske få det på stedet, men skal selv sige det.
hvad siger i andre

Oprettet af lols d. 18/07-2008 12:21
#6

Man kan rejse ud og ind af Thailand ligeså mange gange man vil uden visum på et halvt år, indtil det samlede antal dage i Thailand når 90.

Hver gang man rejser ind i Thailand igen får man 30 dages opholdstilladelse stemplet i passet automatisk og gratis (ikke visum).

Når de 90 dage indenfor et halvt år er gået, kan der fåes et 3 mdr. turistvisum på en thailandsk ambassade. F.eks. i Vientiane eller Phom Phen.

Det er ikke nødvendigt at vente 3 måneder efter de 90 dages ophold uden visum er nået.

Oprettet af Vupti d. 18/07-2008 16:35
#7

hvor lang tid går der efter sidste besøg i Thailand til men kan få 90 nye dage, 180 dage eller ?

eller for at forklare lidt bedre...

Skal man være ude af Thailand i 180 dage for at kunne starte forfra ?

Redigeret af Vupti d. 18/07-2008 16:50

Oprettet af Connector8900 d. 18/07-2008 17:01
#8

du må bare aldrig komme over 90 dage inden for en 180 dags periode.

Foreigners who enter the Kingdom under the Tourist Visa Exemption category may re-enter and stay in Thailand for a cumulative duration of stay of not exceeding 90 days within any 6-month period from.

rejser selv til thailand hver anden mdr og er der 25-27 dage og de tæller bare dage inden for 180 dage.
så hvis man har været i thailand 70 dage inden for 160 dage vil man få 30 dags igen da man kun til inden for peroiden på 180 dage

Oprettet af lols d. 18/07-2008 19:55
#9

Connector8900 skrev:
du må bare aldrig komme over 90 dage inden for en 180 dags periode.

Foreigners who enter the Kingdom under the Tourist Visa Exemption ..


Du må gerne være i Thailand mere end 90 dage indenfor et halvt år (ikke 180 dage). Men som der står er det kun tilladt at være i Thailand 90 dage under "Visa Exemption". Dvs indrejse, hvor der gives 30 dages stempel i passet uden visum.

Efter de 90 dage kan du få 3 mdrs. turist visum som skrevet i sidste indlæg.

Derved vil du kunne være i Thailand 180 dage på et halvt år opg kommer lige til at mangle et par dage.

Derefter starter de 90 dage igen, da det er løbende halve år der tælles i.

Denne regel er gør en forskel for visse nationaliter som ikke kan så det ekstra 3 mdrs visum og ikke kan få turist visum så let som f.eks. danskere. Danskere kan få det på enhver thai ambassade, mens enkelte nationaliteter kun kan søge i deres hjemlande.

Se evt
[url]www.thaiguide.dk/indendurejser/visum.htm[/url]