Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: penge på turen

Oprettet af Brianj41 d. 26/08-2008 14:42
#1

hola
nu er det snart min tur til at komme til thailand. viven og jeg er så blevet i tvivl om hvad/hormange penge man skal ha med.
rejsen og hotellerne er betalt så det er rene lommepenge samt udflugter og taxi, er der nogen som har en ide om hvad man ca skal regne med pr dag vi skal væree der i 20 dage
har regnet med ca 10 tilsammen for 2 personer.
håber nogen kan hjælpe

Oprettet af goldwing d. 26/08-2008 14:53
#2

Altid et svært spørgsmål
Kommer helt an på hvad I vil på turen, og ikke mindst hvor I skal opholde jer.
men 10.000 kr. skulle kunne holde hvis I ikke laver for mange ture og spiser på dyre restauranter hver dag.

jeg selv har et budget på 10.000 kr. om mdr. i lommepenge, og klarer mig fint.
God tur

Oprettet af Thai d. 26/08-2008 18:31
#3

10 kilo for 2 i 3 uger er sku for lidt, ta det dobblet medCool

Oprettet af Frankie-boy d. 26/08-2008 19:26
#4

Hvis i ellers har alt inkl. og kun selv skal betale mad/Taxa/ture og ikke skal have alt for "meget lort" Grin med hjem skulle 10.000,-kr = ca. 65.000 bath være ok, det er godt 3000 bath pr. dag, nogle Thaier tjener jo omkring 6000 bath pr. md.Pfft

Men husk ikke for meget "lort i kufferten" det koster PfftCoolGrin

Oprettet af cesse d. 26/08-2008 21:47
#5

Ja og nogle Burmesere tjener kun 3000 bath pr. md. så ingen kan sige hvor meget i skal have med
Mit forslag er et visa kort med så kan i hæve det i skal bruge

Hilsen Cesse

Oprettet af hfb d. 26/08-2008 23:51
#6

Eller ta nogle gode gamle 500,- kr. med :-)

Oprettet af Klovn d. 27/08-2008 08:26
#7

I skal efter minmening have 1000 dkk til rådighed pr person hver dag

altså 21 gange 2=42000 dkk

Frankie goes to Pattaya

Oprettet af Big-Viking d. 27/08-2008 10:17
#8

Skeptikeren skrev:
ezal det er ikke helt rigtigt. Det er meget få steder du kan betale med et kreditkort. Kun få hoteller og kun de fineste restuaranter har adgang til det. De forrretninger der tager imod f.eks. Eurocard tager i de fleste tilfælde 3% i gebyr.

Skeptikeren



Nu nævner du jo også lige det kort så tages af de færreste.
Visa og Mastercard modtages de fleste steder. Men hos gadehandleren kan anbefales kontanter...heheheheGrin

Oprettet af vandango d. 27/08-2008 10:18
#9

Hvis i begge er danskere, bør i tage flere penge med. Udflugter, taxi og restaurantbesøg kan hurtigt løbe op. Jeg oplever dog, at min thailandske kæreste kan få meget bedre priser f.eks. ved taxitransport, men selvom det er billigt kan det hurtigt løbe op på mange udflugter, hvor der måske også skal betales for indgang. Vi spiser på gode og meget billige lokale spisesteder, hvor hun instruerer kokken, således at min mund ikke står i flammer.
Men 250 kr pr. dag pr. turist, holder ingen steder.
Prøv at invitere lillemor på en god fiskerestaurant, og bestil samtidig vin til maden, så står den med garanti på ris og gamle skosåler de næste par dage, med det budget i har lagt.
Ja det er meget billigt i thailand, men hvis i er førstegangs rejsende, så tag det dobbelte med, indtil i får et lokalt kendskab til priserne.
Ellers rigtig god tur, det kan være vi ses snart. Cool

Mvh. Flemming

Udon Thani var godt nok en kedelig by indtil jeg fandt Mr. Tongs Bar. Pfft

Redigeret af vandango d. 27/08-2008 10:35

Oprettet af Big-Viking d. 27/08-2008 10:31
#10

Hmmmmmmmm.. Efter dine udregninger hedder den. 500 kr pr. dag = 250 til hver person= Ca. 1625bath. Ja ja ja.. Mange sidespring bliver der ikke til. Jeg vil sige mindst det dobbelte.

Oprettet af Brianj41 d. 27/08-2008 12:51
#11

jeg takker for de mange svar. tror vi napper 10k medf og så resten på visa hvis det skulle komme så vidt

nu er hottelerne betalt så det var kun til ture /taxi og sååent

Oprettet af Klovn d. 27/08-2008 16:43
#12

jsh71 skrev:
Helt ærligt hvordan kan man bruge 1000 dkk om dagen som alm. turist? Man må godt nok købe mange piger så, og drikke meget dyre drinks og spise hammer dyrt. Hold hel op jeg kunne leve helt vild fedt for 1000 dkk i en hel uge og ikke mangle noget, men ok jeg skal selvfølgelig heller ikke drikke og gå med piger GrinGrin


Jeg finder det ikke svært at bruge 1000dkk om dagen! hvis du har svært ved at komme op på det beløb kan jeg sagtens hjælpe digGrin
mener der er stor forskel på at bo eller være flere måneder i Thaland
vs en lille ferie på 3 uger eller en måneds tid! gider ikke at holde
ferie hvis man skal vende hver 25 øre men sådan er vi jo så forskel-
lige.

frankie goes to Pattaya

Oprettet af Thai d. 27/08-2008 17:49
#13

Jeg bruger også små 1000 kr om dagen når jeg er i Thailands sjoveste by PATTAYA Grin
jeg gad ikke at rejse til Thailand hvis jeg ikke havde råd til at bruge 1000 kr om dagen Cool

Redigeret af Thai d. 27/08-2008 17:55

Oprettet af swed d. 27/08-2008 18:21
#14

jeg har også mindst 1000 kr om dagen . + ca 35000 på bankbogen til extra ting

Oprettet af goldwing d. 27/08-2008 18:38
#15

swed skrev:
jeg har også mindst 1000 kr om dagen . + ca 35000 på bankbogen til extra ting


Tror du nu også den slat er nok til 3 ugers ferie?
Hvis jeg var dig ville jeg nok spare en del mere op inden jeg tog afsted
GrinGrinGrin

Jo jo pengene kan sagtens bruges på go go barer, piger, bell ringning, spille smart og vise man er en verdensmand... jo joShock

Men jeg klarer mig sagtens for 40.000 kr. i 2-3 mdr. dernede og så er det inkl. flybillet, forsikring, visum, taxa og hotel.... og det er uden at være cheap charlie.

Ja sådan er vi jo heldigvis forskellige.

Oprettet af swed d. 27/08-2008 19:53
#16

har aldrig været på, go go bar, el noget af det andet du skriver. men mig og konen spiser godt og er ude og se mange ting, og så bliver der også købt lidt sager og ting.
hvad er bell ringning?

Oprettet af swed d. 27/08-2008 20:16
#17

jeg syntes det går fint, men jeg køber mange ting

Oprettet af sank d. 27/08-2008 20:29
#18

Pfft hej swed prøv at hive i den klokke der hænger på alle værtshuse Shock så får du opskriften på bell ringning Grin goldwing og jeg vil gerne være der ? vi skal nemelig spare Grin

Oprettet af filihankat d. 27/08-2008 20:32
#19

hmmm, jeg må da indrømme at der har været nætter i Pattaya hvor jeg har brændt en 10.000 bath seddel af. Det er altså skide skægt en gang i mellem.

mvh. filihankat

Oprettet af goldwing d. 27/08-2008 20:51
#20

filihankat skrev:
hmmm, jeg må da indrømme at der har været nætter i Pattaya hvor jeg har brændt en 10.000 bath seddel af. Det er altså skide skægt en gang i mellem.

mvh. filihankat


Ja helt sikkert kan der bruges penge i Thailand, og 10.000Bt ryger hurtigt med et besøg på en seafood restuarant i WS med selskab, og derefter på en Go Go bar for at få et par drink, spendere 5-6 ladydrink, barfine, betale for lidt hjemmehjælp natten over for at få sin medicin leveret om morgenen så den huskes.... he he,.... jo så er de 10 K væk.
Men efter sådan en aften/nat går der også nogle dage inden man tager sådan en tur til.... i det mindste i min alder.Shock

Sweed:
Jo 1000 kr. om dagen bruges fint når du taler om at købe mange ting med hjem, men trådopretter spurgte om lommepenge, og ikke om hvor meget han skulle bruge på guld, ringe, diamanter, fotoapperater, tøj, tasker, sminke, og lign. skrammel....

Sank har svaret på bell ring..... jo jo Sank og jeg vil gerne vide hvor og hvornår Sweed tager turen.... he he,.... og han har jo råd til mange hyggelige klokketure, og vi har tiden til at deltage.Grin

Jeg vil stadig vove denne påstand at man sagtens kan "nøjes" med 300-500 kr om dagen og leve godt .....